• janbanan86

Läs min blogg - ärligt & uppriktigt om mitt liv som amfetaminist

Länkar till min nya blogg som jag nyss startat. Om hur just mitt liv stakat ut sig genom användandet av till störree delen, drogen amfetamin.Så ärligt och uppriktigt jag bara förmår och just därför en inblick i mitt ganska rubbade synsätt. Jag har inte alltid varit den person som tar utrymme i bloggen.

Bakompersiennerna@blogg.se

• Svar på tråden Läs min blogg - ärligt & uppriktigt om mitt liv som amfetaminist
  • janbanan86

Men din dumma jävel, vad är det som är så inåthelvete svårt att begripa? Läs exakt vad jag skrev angående romantiseringen och bokstavera gärna högt för dig själv, sen om jag visste hur, skulle jag visa med bilder. Det är mina tankar, vad jag pysslar med angående mitt missbruk.Allt därimellan väljer jag att inte skriva om.Jag är inte alltid helt klar i skallen när jag skriver och precis som när din mamma, vän eller bror slänger ur sig grodor och oförskämdheter på fyllan, så är det här mina ord i alla möjliga tillstånd.Nu kommer slutklämmen, så snälla läs sakta och hellre en gång till innan du kommenterar, så slipper det böi pinsamt för dig - Alltså, syftet är ofiltrerat svammel och hur mitt missbruk ser ut. SYFTET är alltså inte att romantisera.

• janbanan86

Satt och diskuterade med en vän då någon ut av oss delade med sig om ett av sina mindre smickrande ögonblick, påtänd som en gris förstås.Sen uttalades : tänk om typ min arbetskollega eller icke-missbrukande vän skulle få veta det där. Där föddes idéen om att skriva om det som dom flesta kanske inte har en aning om. En kul grej bara,så är man lättstött,finkänslig och samtidigt icke kapabel till att läsa instruktioner, beskrivningar av olika de slag, Så välj något med mer färger och bilder är du snäll.

• janbanan86

J och Ehhhh, Kan vi vara rörande överens om att ni är precis lika dum i huvudet båda två nu? Ni har tydliga beskrivningar om vad som kommer att uppenbara sig i textform på era skärmar när ni VÄLJER att klicka in på min blogg,ingen som tvingat er, det förutsätter jag.Så jag vet faktiskt inte vad ni hade väntat er?Biljakter, belägringar och skottlossningar på öppen gata? Sen att ni verkar så inåthelvete lättstötta och nått så kopiöst ledsna i ögat,skulle det kunna bero på mina liknelser och jämförelser med homosexuella och utvecklingsstörda? Ja, ni får ursäkta språket, men jag slänger mig ganska frikostigt med vad som skulle gå som icke rumsrena ordval och kan då uppfattas som lite fräck(det är väl ett lagomt obscent ordval för er kan jag tänka mig,FRÄCK.Säga något sådant så barnen kan höra och ta efter,nej, bevare mig väl) Sen nu när du, J, har luftat din nedvärderande syn på oss narkomaner så skjuter du dig lite själv i foten där med att börja ifrågasätta hur jag stavar och skriver.Även där är jag nyfiken på vad du väntat dig av en som alltså skulle ha bränt upp sina hjärnceller genom att knarka?

• Anonym (Lina)

Kvinnosynen din känns ju lite... sisådär. Trist.

• Anonym (Lina)

Baserat på det jag såg i bloggen dvs.

• janbanan86

Inlägget om att kvinnan fått tagit större plats...det spann vidare mest på en tanke just för stunden och kände där och då för att dra det tilll sin spets, klargör ju också att jag nog inte kan stå för det där. Vet inte hur jag ska förklara riktigt...men men.... sen är min kvinnosyn helt fucked up, det är jag fullt medveten om....men den har gradvis förvärrats ju djupare ner i skiten jag kommit...det är en av många konsekvenser jag dragit på mig i mitt missbruk, jag har skev syn på vad som är rätt och fel, roligt och inte roligt....ja, jag är ganska vriden gällande en hel del saker.Men varför påpeka en sak jag tydligt klargör i mitt första inlägg? Där jag uttrycker ganska exakt att jag har taskig kvinnosyn.Det är inte trevlig läsning, mitt liv har inte varit speciellt trevligt alla gånger, precis som dom flesta andras.Men här kommer jag också fortsättningsvis utrycka mig så ärligt jag bara förmår och fokus kommer ligga på mina mörka sidor, även om det kommer sticka i ögonen på många.Men lite det som är poängen, så här kan det se ut och tro inte för en sekund att jag inte också bär på skam och dåligt mående över hur jag har utvecklats till det sämre i många avseenden.

• Anonym (J)
    janbanan86 skrev 2015-12-15 04:01:02 följande:

J och Ehhhh, Kan vi vara rörande överens om att ni är precis lika dum i huvudet båda två nu? Ni har tydliga beskrivningar om vad som kommer att uppenbara sig i textform på era skärmar när ni VÄLJER att klicka in på min blogg,ingen som tvingat er, det förutsätter jag.Så jag vet faktiskt inte vad ni hade väntat er?Biljakter, belägringar och skottlossningar på öppen gata? Sen att ni verkar så inåthelvete lättstötta och nått så kopiöst ledsna i ögat,skulle det kunna bero på mina liknelser och jämförelser med homosexuella och utvecklingsstörda? Ja, ni får ursäkta språket, men jag slänger mig ganska frikostigt med vad som skulle gå som icke rumsrena ordval och kan då uppfattas som lite fräck(det är väl ett lagomt obscent ordval för er kan jag tänka mig,FRÄCK.Säga något sådant så barnen kan höra och ta efter,nej, bevare mig väl) Sen nu när du, J, har luftat din nedvärderande syn på oss narkomaner så skjuter du dig lite själv i foten där med att börja ifrågasätta hur jag stavar och skriver.Även där är jag nyfiken på vad du väntat dig av en som alltså skulle ha bränt upp sina hjärnceller genom att knarka?

Hahahahah det är ju du som är lättstött som ägnar massa tid och långa haranger till att skriva till mig! Jag skiter fullständigt i dig och ditt missbruk, sa bara att man inte orkar läsa din blogg för att du skriver för dåligt. Det är dessutom väldigt ointressanta saker du skriver om. Om du vill ha läsare så måste du bli bättre på att skriva och berätta mer intressanta saker. Tycker ärligt talat synd om dig, din värld verkar väldigt väldigt liten.
  • Anonym (J)

Dessutom tål du inte minsta lilla kritik med tanke på hur du bemöter anonym Lina. Lycka till med att blogga om du inte kan ta kritiska frågor. Det visar hur dålig självkänsla du har.

• janbanan86

Låg självkänsla är till en stor del just en av anledningarna till att jag fastnade i missbruket, så där slog du huvudet på spiken. Sen är min värld också ganska liten för tillfället då jag är på en sorts "utvisning" från att delta i det verkliga livet, även där har ni rätt.Sen är min egen tillfredsställelse i detta inte kopplat till mängden läsare,alls.Så jag har faktiskt all tid i världen till att svara och texta långa haranger till svar till er som sitter där uppe på era höga hästar och har synpunkter på min kvinnosyn, som jag vet är ett problem då ni bör titta över om eran människosyn ska justeras ett par hack kanske? Tröttmössor. Får du till ett par fler "hahaha" slänger jag in ett amen på det

• janbanan86

1.Att jag väljer att  svara och lägga energi på utvecklingen i denna denna tråd måste ju anses som ganska normal, då det är en tråd skapad av MIG gällande MIN blogg.Ditt sätt att visa att du inte bryr dig ett skit är lite oklar, då du faktiskt behagade att svara.

2.Jag kommer fortsätta skriva även om jag anses vara dålig på det.Är helt övertygad om att du också försöker dig på med saker du anses vara dålig på.Som att ha någon form av betydelse för någon annan människa eller att kunna se en rullande boll utan att falla för impulsen att börja klappa händerna okontrollerat och springa efter med risk för att bli påkörd.Vilket lustigt nog inte skulle beröra någon annan människa utom ägaren till fordonet som fått lacken repad.

• Anonym (Lina)
    Anonym (J) skrev 2015-12-15 14:27:47 följande:

Dessutom tål du inte minsta lilla kritik med tanke på hur du bemöter anonym Lina. Lycka till med att blogga om du inte kan ta kritiska frågor. Det visar hur dålig självkänsla du har.

Tack. Så jäkla tröttsamt med folk som vill ha reaktioner men som inte kan ta minsta lilla kritik ens om den är sagd på ett icke otrevligt sätt. Jag var trevlig först men svarar man som han så får man samma mynt tillbaks.

Jag fattar egentligen inte vad han väntade sig heller med tanke på vad som skrivs i bloggen. Jag tyckte mest det var hur hög han var, runka runka, kvinnor är värdelösa horor som ska förnedras, runka lite till, skjuta knark, repeat. Totalt ointressant för alla andra än pundarna själva.
  • Anonym (J)
    Anonym (Lina) skrev 2015-12-15 16:31:33 följande:

Tack. Så jäkla tröttsamt med folk som vill ha reaktioner men som inte kan ta minsta lilla kritik ens om den är sagd på ett icke otrevligt sätt. Jag var trevlig först men svarar man som han så får man samma mynt tillbaks.

Jag fattar egentligen inte vad han väntade sig heller med tanke på vad som skrivs i bloggen. Jag tyckte mest det var hur hög han var, runka runka, kvinnor är värdelösa horor som ska förnedras, runka lite till, skjuta knark, repeat. Totalt ointressant för alla andra än pundarna själva.

Ja exakt. Så otroligt ointressant men självinsikten är nog inte stor hos honom. Snart får du nog ett argt inlägg ;)
  • Anonym (Lina)
    Anonym (J) skrev 2015-12-15 16:50:04 följande:

Ja exakt. Så otroligt ointressant men självinsikten är nog inte stor hos honom. Snart får du nog ett argt inlägg ;)

Ja Verkligen. Haha japp, spänningen är olidlig! :D
  • efemäratankar

Jag tycker faktiskt att bloggen är väldigt bra. Den har en Charles Bukowski känsla över sig fast istället för alkohol så är det amfetamin. Intressanta scenarion och skumma tankar som är lite främmande för den vanliga människan vilket ger den ett annat sorts djup. Denna kommer jag garanterat läsa mer av. Fortsätt med bloggen och ignorera kritik =)

• janbanan86

Nej, mina kära Antagonister.Jag står över min tur att kasta tärningen.Helt korrekt iaktaget av er måste jag medge att mitt sätt att bemöta kritiken var fel väg att gå.Då jag faktiskt helt av egen fri vilja väljer att blotta mig med vetskapen om att det faktiskt framställer mig som en direkt motbjudande person på ett forum som är tillgängligt för alla bara hade ögon för det jag själv kunde styra och påverka, och väldigt lite på den del jag faktiskt inte kunde råda över, reaktionerna. Att jag drog igång på varenda cylinder och sköljdes med i den oövervinnerliga kampen om att försöka vinna lite poäng mot en "motståndare" som faktiskt inte syns är av den enkla orsaken att jag inte publicerat något med personlig koppling någon gång tidigare. Jag fortsätter att skriva och ni fortsätter helt enkelt att kommentera om ni känner för det.

• Anonym (Kanylen)

Kollade in bloggen men tyckte den var tråkig.

Svar på tråden Läs min blogg - ärligt & uppriktigt om mitt liv som amfetaminist