Syskon tätt i mellan?
Hej alla där ute! :)
Har börjat fundera på en lite bebis igen.. Ett syskon till min dotter.. Men står i valen & kvalet.. Självklart är jag sugen, jag älskar barn, jag älskar livet med stor familj. Min sambo är JÄTTE sugen.. Men att skaffa syskon tätt verkar alla ha en negativ syn på.. Min dotter är 1,5 år gammal nu. Och först ville jag vänta tills dottern va ca 3 år men samtidigt skulle de va roligt med ett litet syskon, så dom får nytta av varan längre fram.. Vad är plus och minus med syskon tätt?
I övrigt så har sambon fast jobb, jag har varit arbetslös sen 2013, men vi ha klarat oss galant med den inkomsten vi fått, och kunnat köpa exakt vad vi velat. Och ännu ett plus är att jag får jobb nu i Februari på 6 månader, heltid. Sen blir de vikariat på samma ställe. Ett minus.. Vissa tycker de är dumt att skaffa syskon, men samtidigt, ska vi vänta tills jag få fast jobb känns som inte aktuellt heller.. Så hur skulle ni gjort i denna situation? Detta låter helt korkat men, min fråga är om de är värt att skaffa ett till? Vi längtar!! Både för våran skull, dotterns skull & kärleken.