• Sweetb

    Slutat med pstav, när kommer mensen?

    Hej jag tog ut min pstav som jag haft i 4 år. När fick ni tillbaka er mens och när börjar man bli "orolig" och testa sig tror ni? Har inge haft mens på så himla länge och känns som jag ej känner min kropp riktigt och blir så förvirrad av allt... Tacksam för svar..

  • Svar på tråden Slutat med pstav, när kommer mensen?
  • Sweetb

    Oj vad länge..! Måste varit jobbigt. Använde du något annat skydd under den tiden då eller? :)

  • Anonym (jo)
    Sweetb skrev 2015-12-20 15:48:53 följande:

    Oj vad länge..! Måste varit jobbigt. Använde du något annat skydd under den tiden då eller? :)


    Nej, vi ville bli gravid.
  • Sweetb

    Okej för jag har inte heller gjort det och va ca 1,5 månad sedan jag tog ut den men ingen mens än..tror dock jag har haft ägglossning men eftersom man inte har haft mens innan så vet jag inte om man ska testa sig, kanske blir som dig med och att den inte kommer förens om 8 månader och då kommer jag bli tokig om jag ska testa mig hela tiden..

  • LouLou90

    Hade min p-stav i 1 1/2 år och fick min mens 4 dagar efter uttag. Hade dock blödningar från och till när jag hade pstaven inne.

  • BowserSchnauzer

    Hade p-stav i 6 år. Tog 3-4 v till första mens och sen ett långt uppehåll på 2 månader innan mensen kom igen (ej gravid) och sen var hyfsat regelbunden. Men räkna med att i teorin så kan du bli gravid från samma dag den tas ut även om det verkar dröja för många innan mensen ställer om sig som vanligt..

Svar på tråden Slutat med pstav, när kommer mensen?