• Anonym (anonym)

Visst är Gina Dirawi ett underbart val till julvärd?

Som rubriken. Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Visst är Gina Dirawi ett underbart val till julvärd?
  • Flash Gordon
    Dr Nail skrev 2015-12-24 00:28:54 följande:
    Ja, allt är ju relativt. Enligt de journalistiska grundprinciperna om sanning, balans, relevans och neutral framställning så sköter de sig relativt bra. Jag påstår inte att de är perfekta, men vilka är det? Inte ens BBC är det, och vår svenska public service är inte mycket sämre än BBC. Inte mycket alls.
    Vad finns det för balans och neutralitet att ge fritt spelrum åt sådana som Darawi (som inte döljer att hon tycker illa om judar) eller kakan Hermansson (som öppet sagt att hon hatar poliser) eller Belinda Olsson (som tyckte det var OK att fråga Åkesson om han inte hade kunnat planera deras barn lite bättre) när du inte samtidigt låter kontroversiella personer på andra sidan det politiska spektrat få samma utrymme?

Det finns inget "balanserat" med public service.
  • Flash Gordon
    tobbe01 skrev 2015-12-24 08:38:26 följande:
    Intressanta svarsalternativ......endera gillar man Dirawi eller så är man RASIST! Man kan inte ogilla henne av ngn som helst annan anledning än att hon har utländsk härstamning! Varje ev kritik mot henne är per automatik rasistisk.......eller?
    Som det används idag är "rasist" en hedersbenämning på någon som inte tänker som extremvänstern.
  • Flash Gordon
    Aikido skrev 2015-12-24 10:26:26 följande:
    Lill-Babs kanske?
    Redan avgjort vem som är bäst: hennes ex.

Lasse Berghagen.

Har möjligen i ett svagt ögonblick för några decennier sedan uttalat sig elakt om att han är less på den där Teddybjörnen.
  • Aikido
    Flash Gordon skrev 2015-12-24 10:42:41 följande:
    Redan avgjort vem som är bäst: hennes ex.

Lasse Berghagen.

Har möjligen i ett svagt ögonblick för några decennier sedan uttalat sig elakt om att han är less på den där Teddybjörnen.
    Jag är kanske lite trött nu men vad menar du?
  • Tecum
    Zarch skrev 2015-12-24 09:19:54 följande:
    Jag har läst "Gustavs grabb" och tyckte väldigt mycket om den. Läste mer av hans deckare för några år sedan, var mer inne på den deckargenren då.

Tycker inte heller att GW har "star quality", men vem har det idag höll jag på o säga? Den typen av kändisar dog väl ut med Hepburn och gänget, tror han klarar sig bra ändå utan överdådiga titlar.

Man behöver heller inte vara så politiskt (överanvända uttrycket) korrekt om man är intelligent, saklig och rak som GW.
    Nåja, Måns Z som ska leda Eurovision har väl star quality så det räcker och blir över. Snygg, framgångsrik och okontroversiell.

Och Gina som tråden egentligen handlar om, ung vacker kvinna med invandrarbakgrund, muslim med vänsterprofil, mer PK blir man inte om man så tar i så man kräks.

Jag hoppas verkligen att du har rätt i att intelligens och saklighet slår yta och korrekthet. Men jag tvivlar... 

God Jul!
  • Flash Gordon
    Aikido skrev 2015-12-24 10:50:55 följande:
    Jag är kanske lite trött nu men vad menar du?
    Lasse Berghagen var ihop med Lill-Babs för ca 100 år sedan.

Lasse vore avgjort den bäste julvärden.
  • Zarch
    Tecum skrev 2015-12-24 11:00:42 följande:

Nåja, Måns Z som ska leda Eurovision har väl star quality så det räcker och blir över. Snygg, framgångsrik och okontroversiell.

Och Gina som tråden egentligen handlar om, ung vacker kvinna med invandrarbakgrund, muslim med vänsterprofil, mer PK blir man inte om man så tar i så man kräks.

Jag hoppas verkligen att du har rätt i att intelligens och saklighet slår yta och korrekthet. Men jag tvivlar... 

God Jul!

Ah "mums mums" har ju faktiskt lite stjärnglans, det har du rätt i. En av få "pretty boys" i detta land, han blir klockren i Eurovisionen.

Vi är ju inget kristet land precis, inte som så att vi ses på gudstjänsten ikväll. Så vi behöver inte bli så sjukt rabiata över Ginas religionstillhörighet. Men jag kan hålla med om att media har ramlat över på tok för mycket i sitt sätt att påverka. Jag tror att vi kan övervinna högerextremismen utan att bli på tok för "bajsnödiga".

Äh vad jag gaggar, God jul på dig med. Och Gina sköter säkert julmyset i tv-rutan ikväll med bravur.
  • tobbe01

"Kakan Hermansson i julkalendern" Malena Ernman som läser julklockorna på Skansen och så Dirawi som julvärd. Vad kommer härnäst? Blir spännande att se var Özz Nujen dyker upp. Han var gästprogramledare för Ring så spelar vi i somras och fick mig att sluta lyssna på radio.

• Anonym (anonym)

Hon lyckades tända ljuset!! Ingen sprängdes till döds!! Underbar julvärd, hoppas hon kommer tillbaka nästa år

• nevermind
    Anonym (Nej) skrev 2015-12-22 15:58:47 följande:

Haha "nej jag är rasist" mina damer och herrar! Låt oss alla dra rasist kortet..återigen! Seriöst den börjar bli sjukt uttjatad nu ;)

Nej, jag tycker inte hon passar som julvärd för den delen..

Varför?
  • Anonym (H)

Hon är en usel programledare , så hon blir nog en dålig julvärd också.

Och TS är rasist.

• Anonym (vem är rasist nu!)
    Anonym (anonym) skrev 2015-12-24 15:07:11 följande:

Hon lyckades tända ljuset!! Ingen sprängdes till döds!! Underbar julvärd, hoppas hon kommer tillbaka nästa år

ingen sprängdes till döds... vad ska det betyda? Alla muslimer är faktiskt inte självmordsbombare även om alla som är självmordsbombare är muslimer. Jag tycker att du ska tänka dig för innan du skriver nästa gång!!
  • IsDimma
    AnnaZL skrev 2015-12-24 07:10:48 följande:

Jag tycker att det är tråkigt att programvärdar alltid måste vara unga, vackra kvinnor eller gamla män. Skulle vilja se en gammal kvinna eller ung manlig skönhet som omväxling. Helst kvinnan, (den unge mannen kommer väl att få jobbet till pensionen annars.)

Då hade jag gärna sett Viveka Lärn. Eller Stina Ekblad.
    Felix Kjellberg är nog den enda svenska unga man jag skulle kunna tänka mig. Iaf som jag på rak arm kan komma på.
  • Anonym (U)
    nevermind skrev 2015-12-24 15:39:46 följande:

Julen är en svensk högtid, Gina är svensk. As simple as that.

Vilken otroligt korkad kommentar. PINSAM!
  • Anonym (Blä)

Det som stör mig är att en antisemit är ok att få leda olika slags program men skulle någon säga det hon sagt men om exempelvis muslimer så hade personen varit arbetslös vid det här laget.

• Ego Lovers
    nevermind skrev 2015-12-24 15:39:46 följande:

Julen är en svensk högtid, Gina är svensk. As simple as that.

Så i USA, Latinamerika, i Europa och i både Afrika oxh i Asien firar man den svenska högtiden JULEN?
  • tobbe01
    Anonym (vem är rasist nu!) skrev 2015-12-24 16:20:34 följande:
    ingen sprängdes till döds... vad ska det betyda? Alla muslimer är faktiskt inte självmordsbombare även om alla som är självmordsbombare är muslimer. Jag tycker att du ska tänka dig för innan du skriver nästa gång!!
    ...men håll med om att Gina höll ett vackert tal kring sin muslimske pappa. Inte ett  svenskt öga var torrt, det kan jag garantera. Jag hulkade där framför teven.......julljusen och tejpen och ..........nä jag klarar inte att skriva mer....

• tobbe01
    Anonym (Blä) skrev 2015-12-25 01:36:46 följande:

Det som stör mig är att en antisemit är ok att få leda olika slags program men skulle någon säga det hon sagt men om exempelvis muslimer så hade personen varit arbetslös vid det här laget.

Precis! Det mest skrämmande är att det inte verkar vara en enda kotte som vet varför det blivit så. Jag har läst mängder med teorier och i maktens korridorer är det kanske glasklart(?).......eller kanske inte? vem vet? Jag tror inte att jag är ensam om att stå helt handfallen.....................
Svar på tråden Visst är Gina Dirawi ett underbart val till julvärd?