• singelpappan74

Resesällskap till Rhodos sommar 2016

Hej!

Är en trevlig singel pappa med en dotter på 5 år. Jobbar som brandman, har ett bra och ordnat liv, är social och rolig att umgås med!

Har tänkt åka med dottern till Rhodos i augusti 2016. Vi har rest en del, förra sommaren tex Disneyland Paris.

Nu tänkte vi dock åka på sol charter och då är det ju roligare både för mig och dottern med lite resesällskap, så finns det nån mer singel förälder därute som är sugen på att åka iväg och vill ha trevligt sällskap så hör gärna av er!

Är flexibel vad gäller datum och avreseort men augusti, ev september 2016 är det som jag kan åka.

Bor i mellansverige.

• Svar på tråden Resesällskap till Rhodos sommar 2016
  • singelpappan74

Har bla kikat lite på Fritidsresors Blue Village Family Life Aegean Park by Atlantica.

Verkar vara ett fint barnvänligt all inclusive hotell med egen vattenpark samt även nära till havet .

• mammaåten

Blue Village Family Life Aegean by Atlantica & Blue Star Atlantica Holiday village Rhodes  verkar trevliga också!  :)

• singelpappan74

Ja, verkligen, ser ut att vara två kanon hotell.

Har du några tips och erfarenheter från Rhodos?

Själv har jag bara vart till Samos, Zakynthos och Kos tidigare vad gäller den grekiska ö världen men nu med barn är jag sugen på Rhodos, har blivit varmt rekommenderad det av många vänner.

• mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 18:41:44 följande:

Ja, verkligen, ser ut att vara två kanon hotell.

Har du några tips och erfarenheter från Rhodos?

Själv har jag bara vart till Samos, Zakynthos och Kos tidigare vad gäller den grekiska ö världen men nu med barn är jag sugen på Rhodos, har blivit varmt rekommenderad det av många vänner.

Nej jag har bara vart på Kreta och Kos! Håller däremot på att kolla själv nu på Rhodos då det känns hyfsat säkert jämfört med många andra ställen just nu :)
  • singelpappan74

Exakt, förutom att det verkar väldigt barnvänligt så känns det säkrare än tex Turkiet lr Egypten.

När har du planerat att resa då?

Med lr utan barn?

• mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 19:02:35 följande:

Exakt, förutom att det verkar väldigt barnvänligt så känns det säkrare än tex Turkiet lr Egypten.

När har du planerat att resa då?

Med lr utan barn?

Jo jag håller med! :)

Inget bestämt än, ska åka med sonen. Får se om det blir i början eller slutet av sommaren :)
  • singelpappan74
    mammaåten skrev 2015-12-26 19:07:13 följande:

Jo jag håller med! :)

Inget bestämt än, ska åka med sonen. Får se om det blir i början eller slutet av sommaren :)

Okey.

Själv har jag tänkt i augusti lr ev början av september, med dottern 5 år.

Hur gammal är din son då?
  • mammaåten

Som skönast då i alla fall, ingen risk att man fryser :)

Blir sex i början av 2016 :)

• singelpappan74
    mammaåten skrev 2015-12-26 19:25:16 följande:

Som skönast då i alla fall, ingen risk att man fryser :)

Blir sex i början av 2016 :)

Precis, solsäkert, varmt och härligt där vid den tiden och är ju därför man åker, så att säga förlänga sommaren lite grann .

Min dotter fyller sex i september så då är de födda samma år!
  • mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 19:32:37 följande:
    Precis, solsäkert, varmt och härligt där vid den tiden och är ju därför man åker, så att säga förlänga sommaren lite grann .

Min dotter fyller sex i september så då är de födda samma år!

Ja precis :) Det gäller att det stämmer med allt annat också bara :) 

Du ser, full fart då kan jag tänka mig :)

• singelpappan74
    mammaåten skrev 2015-12-26 20:10:48 följande:

Ja precis :) Det gäller att det stämmer med allt annat också bara :) 

Du ser, full fart då kan jag tänka mig :)

Så sant, det är lite pysslande att få ihop det men som sagt, jag vet att det blir i augusti lr början av september iallafall, däremellan kam jag va flexibel .

Oja, det är en härlig barnålder, full fart från morgon till kväll. Har henne varannan vecka.

Har du din son på heltid?
  • mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 20:18:17 följande:
    Så sant, det är lite pysslande att få ihop det men som sagt, jag vet att det blir i augusti lr början av september iallafall, däremellan kam jag va flexibel .

Oja, det är en härlig barnålder, full fart från morgon till kväll. Har henne varannan vecka.

Har du din son på heltid?
    Ja det är det onekligen. Nej jag har också varannan vecka :) 
  • singelpappan74
    mammaåten skrev 2015-12-26 20:35:13 följande:
    Ja det är det onekligen. Nej jag har också varannan vecka :) 
    Okey.
    Skulle va trevligt om det skulle passa sig så att vi åker samtidigt och det blir Rhodos för er också=).
Svar på tråden Resesällskap till Rhodos sommar 2016