Vem tog hand om storasyskonen på förlossningen?
Jag är nyfiken på hur ni gör med äldre syskon när ni skall föda barn. Alla har ju inte släktingar i närheten heller. Vem passade de äldre syskonen?
Jag är nyfiken på hur ni gör med äldre syskon när ni skall föda barn. Alla har ju inte släktingar i närheten heller. Vem passade de äldre syskonen?
Jag hade en katastrof förlossning. Min pappa ryckte ut och körde oss till förlossningen och var barnvakt. Enligt min åsikt går det inte att planera. Därav min katastrof förlossning
Jag hade en katastrof förlossning. Min pappa ryckte ut och körde oss till förlossningen och var barnvakt. Enligt min åsikt går det inte att planera. Därav min katastrof förlossning
Hade inte någon super akut men vi hann inte få någon taxi. Pappa min rykte ut och körde oss och mamma stanna hos äldsta barnet. Kom in 9 min dotter kom ut.
Pappan var med dem. Jag åkte in själv. Allt gick fort.
Med andra åkte han in lite senare och då var han i korridoren på förlossningen med första barnet. Vi åkte hem några timmar senare hela familjen.
Med tredje ringde maken en vän till familjen (men då var allt redan klart.) så han kunde komma och hälsa på oss en kort sväng.
Med fjärde får vi se hur det blir, kanske går det så fort att det blir här hemma. Kanske är han med kanske är han inte med.
Vi resonerar så att det oavsett vad är viktigare att jag är med. Haha
När vi fick vårat gemensamma så hade bonus sin vecka hos sin mamma. Dom veckorna som han var hos oss var farmor och farfar redo som barnvakt förutom exakt det datumet våran gemensamma var beräknad, haha. Men då hade vi redan pratat med bonusens mamma så hon var hemma om det skulle bli så. Vi bor 5 mil från förlossningen och 4 mil från farmor och farfar (de blir en omväg på ett par mil att åka dit först) men vi hade gjort upp att vi skulle mötas på vägen om det skulle bli när bonus var hos oss.
Pappan var med dem. Jag åkte in själv. Allt gick fort.
Med andra åkte han in lite senare och då var han i korridoren på förlossningen med första barnet. Vi åkte hem några timmar senare hela familjen.
Med tredje ringde maken en vän till familjen (men då var allt redan klart.) så han kunde komma och hälsa på oss en kort sväng.
Med fjärde får vi se hur det blir, kanske går det så fort att det blir här hemma. Kanske är han med kanske är han inte med.
Vi resonerar så att det oavsett vad är viktigare att jag är med. Haha
Min mamma som bor relativt nära skulle tyvärr opereras precis innan BF så svärmor kom och bodde hos oss samt hälsade på släkt i närheten från några veckor innan BF tills efter att bebisen var född. Normalt sett bor svärmor många timmars resa bort så alternativet att vi skulle ringa när det var på gång fanns inte.
Vi åkte in vid 19, bebisen kom vid 22 och sambon var hemma vid 00:30 så han var ju hemma när storasyskonet vaknade på morgonen igen.
Innan svärmor kom hade grannarna erbjudit sig att vara barnvakt ifall bebisen skulle komma tidigt.
Mormor som bor i grannlandet bor hos oss när det närmar sig, skulle barnet komma innan hon kommer så blir det att jag föder hemma eller själv på sjukhuset :p
Pappan var med barnet. Jag fick skjuts in till förlossningen av en kompis, som hängde kvar tills hon skulle börja jobba. Kändes helt okej att klara sista timmen själv, man har så mycket annat att tänka på och mannen var mest bara tafatt och fumlig under vår första förlossning :)