tecken på graviditet eller ej?
Tror min hjärna snart stänger av helt och hållet. Har ingen att prata med detta om, då mina vänner inte är speciellt intresserade av ämnet =)
Jag har en 3-åring, men minns inte hur eller om jag ens kände av min graviditet med henne. Utan jag bara plussade, efter ett gäng negativa sträck.
Nu börjar jag fundera om jag är gravid eller om jag hux flux börjat få PMS. Här är mina symptomer:
- Ont i svanken
- Lindrig huvudvärk varje dag sen en vecka tillbaka
- Tempen ligger kring 37,3 - 37,5 (normaltemp på mig är kring 36,4 - 36,7)
- Svullen mage (får inte igen byxorna som vanligt)
- HUNGER (hungrig ca 2 timmar efter jag redan ätit)
- Lite öm i brösten (kände av duschstrålen, när jag tog av bh:n)
- Hade vita lotion aktiga flytningar
- Gör lite ont vid sex, får ont efteråt
- Kissar oftare (normalt annars morgon + kväll)
- Lätt illamående
- Ont i tjejmagen till å från. Hugger till.
- Haft ont på högersida (i tjejmagen)
- Hängig och orkeslös
Jaa det där var lite hur jag mår. Gjort det i en vecka nu. Haft oskyddad sex ca 2 ggr/dag före/under/efter ÄL.
Jag vill ju så gärna ha en liten där inne, men vet att pms ska ha liknande symptomer. Har aldrig haft pms tidigare i mitt liv. Utan min mens har bara dykt upp utan att jag känt ngt.
Hade sista mensen den 4/12, så borde ha kring den 4/1 då, dvs nu på måndag, om 5-6 dagar. Har gjort gravtest idag, men negativt.
Även haft p-stav i 1 år. Tog ut den i oktober, fick mens den 4/12. Men kände aldrig av något, den bara låg där i trosorna :) haha!
Jag är verkligen totalt förvirrad. Min kropp spelar mig ett spratt eller något :/