• mammatillenflicka

tecken på graviditet eller ej?

Tror min hjärna snart stänger av helt och hållet. Har ingen att prata med detta om, då mina vänner inte är speciellt intresserade av ämnet =)

Jag har en 3-åring, men minns inte hur eller om jag ens kände av min graviditet med henne. Utan jag bara plussade, efter ett gäng negativa sträck.

Nu börjar jag fundera om jag är gravid eller om jag hux flux börjat få PMS. Här är mina symptomer:

- Ont i svanken

- Lindrig huvudvärk varje dag sen en vecka tillbaka

- Tempen ligger kring 37,3 - 37,5 (normaltemp på mig är kring 36,4 - 36,7)

- Svullen mage (får inte igen byxorna som vanligt)

- HUNGER (hungrig ca 2 timmar efter jag redan ätit)

- Lite öm i brösten (kände av duschstrålen, när jag tog av bh:n)

- Hade vita lotion aktiga flytningar

- Gör lite ont vid sex, får ont efteråt

- Kissar oftare (normalt annars morgon + kväll)

- Lätt illamående

- Ont i tjejmagen till å från. Hugger till.

- Haft ont på högersida (i tjejmagen)

- Hängig och orkeslös

Jaa det där var lite hur jag mår. Gjort det i en vecka nu. Haft oskyddad sex ca 2 ggr/dag före/under/efter ÄL.

Jag vill ju så gärna ha en liten där inne, men vet att pms ska ha liknande symptomer. Har aldrig haft pms tidigare i mitt liv. Utan min mens har bara dykt upp utan att jag känt ngt.

Hade sista mensen den 4/12, så borde ha kring den 4/1 då, dvs nu på måndag, om 5-6 dagar. Har gjort gravtest idag, men negativt.

Även haft p-stav i 1 år. Tog ut den i oktober, fick mens den 4/12. Men kände aldrig av något, den bara låg där i trosorna :) haha!

Jag är verkligen totalt förvirrad. Min kropp spelar mig ett spratt eller något :/

• Svar på tråden tecken på graviditet eller ej?
  • mysaanj

Hej! 

Känner igen en del av era symtom. 
    Jag har haft VÄLDIGT ömma bröst ca 5 dagar efter ÄL. Brukar få ömma bröst ca 5 dagar innan mens 
    Nu ska jag ha mens på onsdag och har vart illamående till och från, mest efter mat. Jag har även humörsvägningar, men det brukar jag ha några dagar innan mens, så inget konstigt direkt. 
    Jag har vart väldigt trött de senaste 4 dagarna, ovanligt trött så jag måste vila mitt på dagen. 
    Idag har jag även haft väldigt lågt blodsocker. Måste äta något för att inte svimma. 
    Tisdag förra veckan hade jag även hög temp. Trodde jag skulle åka på influensa eller liknande men det försvann efter 1 dag.  

Tecken på graviditet eller något annat?

• mammatillenflicka

Samma funderingar har jag :) min temp ligger fortfarande mellan 37,3-37,5. Mest står den på 37,4.

Ska ha mena idag om jag räknat rätt. Så ska ha lite is i magen och kolla mig till veckan om ingen mens dyker upp :)

• TTH

Känner igen några av symptomen Glad

Har haft molande värk i ungefär en vecka nu, samma med ont i brösten, bröstvårtorna är mörkare, svullen mage och flytningarna. Känner i vanliga fall alltid av 1 dag innan mensen kommer och den skulle komma idag men inget annorlunda igår och fortfarande ingen skymt av den. Vet inte riktigt när jag hade ÄL men senaste mensen började 3/12 och tog slut den 5e. 

Tänker dock inte hoppas på för mycket då min kropp är duktig på skenisar (fast även dom slutar med att mensen kommer när den ska), så försöker tänka på annat. Har inte mensen kommit innan nästa måndag så blir det ett test :) 

Har en femåring hemma men inte kommer jag ihåg om/vilka symptom jag hade innan jag plussade med henne. Insåg en dag att mensen var 3 veckor sen Tungan ute

• mammatillenflicka

Ja jag tänker också vänta några dagar innan jag tar ett test. Man vet ju aldrig om den där tråkiga mensen dyker upp :/ kan säga såhär, jag hoppas inte det. Men om den ändå gör det så är det bara att ta nya tag :)

Spännande och se hur det går för oss då ;)

• ElianaE

Hoppas hoppas det blir positivt för dig! Det låter ju som det mycket väl skulle kunna bli det!

Intressant att det tog så lång tid för dig att plussa med din dotter. Själv har jag inga barn sedan tidigare men misstänker att jag skulle kunna vara gravid. Är nu på BIM + 10 med massa symptom men negativa tester. Kanske finns en chans för mig ändå :)

Håller tummarna för dig/er!! Håll oss uppdaterade! :)

• TTH

Nej nu hoppas man att den tänker hålla sig borta Glad Ja men visst, det är bara på't igen sådana fall :) 

Ja, håller tummarna för oss! :) 

• TTH

Ja :) försöker att inte läsa in allt för mycket i hur kroppen har för sig just nu, vilket är ganska svårt att hålla sig ifrån dock Tungan ute

Är helt säker på att jag hade plussat tidigare med henne om jag hade haft mina funderingar på att jag var gravid, men var 17 och hade lite annat i huvudet plus ingen som helst koll på när jag hade ÄL och endast ungefärlig koll på när det var dags för mens, haha Tungan ute Hon blev en välkommen överraskning :)

Ja det tror jag, håller alla tummarna för dig! :) 

Det ska jag göra :) 

• TTH

vad tråkigt :((    Men det är rätt inställning, fortsätter hålla mina tummar och hoppas på att det tar sig för dig nästa gång Glad

Vaknade imorse och tänkte att nu är det över, nu har mensen kommit under natten, men icke. Fortfarande inga tecken på att den är påväg Drömmer

• mysaanj

När jag var gravid med sonen så fick jag reda på det när jag sökte akut för smärta i magen. Ingen tanke på att jag var gravid.

Gången efter det, vilket slutade i missfall, tog det tid innan jag fick ett positivt test så vågar inte ta något test.

Bara vänta tills imorgon och hoppas att inte mensen kommer och ta ett test i helgen.

Hade dock blödningar under mina två senaste graviditeter när mensen skulle kommit och även i början av graviditet .

• mammatillenflicka

Hoppas på plus för er????

Själv får man ha lite trevligt med karln ett tag till. Hahah! Han misstycker nog inte iaf :)

Eller ja...nu gör han nog det. Han hoppades också på att min mens inte skulle dyka upp :) då han också gärna vill ha en liten.

• TTH

Kunde inte hålla mig till på måndag och gjorde ett test idag. Fick ett superfint plus! Skrattande 5+1 idag Glad

• mysaanj

Jag tog också ett test idag med cb. Visade gravid 2-3 veckor

Överlycklig nu! :)

Grattis till dig TTH!

Svar på tråden tecken på graviditet eller ej?