• Anonym (kravlöst)

Vad betyder det när man säger att träffas kravlöst?

Betyder det att man vill ha en KK? Jag har frågat några killar och de menar att det betyder att man träffas när både vill och kan. Men det är väl självklart att man träffas när både vill och kan, både när det gäller KK och dating/förhållande, hur skulle det annars vara?! 

Jag uppfattar kravlöst som att man bara vill träffas för sex men inte vill ha något ansvar och kan lämna utan någon förklaring. Har jag fel? 

• Svar på tråden Vad betyder det när man säger att träffas kravlöst?
  • Anonym (Rere)
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-02-12 09:44:35 följande:
    Nej. Om din definition av villkorslös kärlek är en kravlös kk- relation så är du inte givande och kärleksfull utan känslokall.
    Nej nej, inte riktigt. I en kravlös kk-relation ska det finnas villkorslös kärlek, inte att vilkorslös kärlek är en kravlös kk-relation. Det blev lite fel där, men det är lugnt. Jag förlåter dig.
  • Anonym (Vilse i..)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-02-12 07:20:52 följande:
    Om han uttryckligen backat undan och sagt att det är kravlöst som gäller så är det ju den sanningen som gäller och som du måste förhålla dig till.

Det här är vad du har och vad du får. Gilla läget eller gör slut. Känner du att du slösar bort din tid på någon du inte litar på så är det ju så .

Slösa inte bort mer tid på analyser och önsketänkande.

Om han säger kravlöst och samtidigt befinner sig på dejtingappar så låter det mer som att han söker möjlighet att flirta runt och träffa andra, han har dig i väntan på något annat.
    Ja ok, det låter vettigt det du säger. Att hoppas det ska bli på annat sätt är kanske bara dumt. Jag vill ha mer. Definitivt, och inte bara höras när han vill. Värdelöst. Och nej sen litar jag inte på honom heller eftersom jag av olycka fått en inblick i hur han snackar på Badoo t ex. (Han sexchattade med en bekant till mig..). 

Och jo så är det ju.. Och bara en sån grej känns förnedrande. 
  • Anonym (Vilse i..)
    Anonym (I) skrev 2019-02-12 09:31:17 följande:
    Då är det bäst att hitta någon som är ärlig i alla fall.

Risken finns att han beter sig hur som helst nu eftersom ni har inga regler/överenskommelse.
    Mm ja hur man nu gör det. Tycker de flesta jag dejtat på senare tid varit oärliga :/. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Vilse i..) skrev 2019-02-12 15:07:45 följande:

Ja ok, det låter vettigt det du säger. Att hoppas det ska bli på annat sätt är kanske bara dumt. Jag vill ha mer. Definitivt, och inte bara höras när han vill. Värdelöst. Och nej sen litar jag inte på honom heller eftersom jag av olycka fått en inblick i hur han snackar på Badoo t ex. (Han sexchattade med en bekant till mig..). 

Och jo så är det ju.. Och bara en sån grej känns förnedrande. 

Om han sexchattar med andra är det ju ganska givet att han helt enkelt vill ligga runt och göra precis som han vill. Han vill ligga med dig ibland och ha möjlighet att ligga med andra samtidigt. Han vill inte vara seriös. Vilket är vad han menar med kravlöst.

Han är en ful player.
  • Anonym (Vilse i..)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-02-12 16:39:39 följande:
    Om han sexchattar med andra är det ju ganska givet att han helt enkelt vill ligga runt och göra precis som han vill. Han vill ligga med dig ibland och ha möjlighet att ligga med andra samtidigt. Han vill inte vara seriös. Vilket är vad han menar med kravlöst.

Han är en ful player.
    Ja och det är nog sant. Eller ligga är han inte så intresserad av, han är lat och tycker vi tjejer ska jobba så han ser väl helst att man utför oralsex på honom utan att "få nåt" tillbaka. 

Mm ja och när jag fick veta hur han höll på försökte han ju komma på massa undanflykter. Det var någon som kapat hans konto, hon var galen och på honom, och det var inget han brukade skriva till tjejer... Han sa att ja han var ju hur som helst inte intresserad av henne.

Att han ens la skulden på henne, ja bara det är ju jävligt fult. och skvallrar om dålig kvinnosyn också. Mig har han iof behandlat bättre, men promiskuösa tjejer (sorry) på Badoo kan man tydligen behandla hur som helst.. :(

Jag höll tyst ett tag om att ja visste men till slut en dag rann det ju över förstås och jag sa att jag inte accepterar att han behandlar mig som skit och samtidigt sitter och skriver med andra tjejer så där och att vi borde skuta se som han inte var intresserad av mig. Han höll med och sa att vi ändå inte var kompatibla. Och att han behövde fundera. Jag öste väl ur mig en hel del om hans oärlighet och att jag faktiskt gillade honom och kunde blivit kär på riktigt. 
    Efter 3 veckor ca så hörde han av sig igen och undrade om vi kunde börja ses igen. Jag svarade väl inte att jag ville det men tyckte vi kunde prata iaf. 

Klart så trodde jag att han funderat och faktiskt tyckte om mig. Så där har det väl hållit på sen dess, oktober/november. Jag blir arg och tycker jag förtjänar bättre, lutar kontakta- han hör av sig igen och vill ses. Men nej. Så hopplöst, finns det ens någon kärlek... Men nu får det nog vara slut på trams. Jag har sagt till honom förut att om han bara vill ha någon för stunden får han ta någon annan. Nu går väl inte det så bra eftersom han fortsätter höra av sig när det passar honom, Och jag har varit svag och längtat efter honom. 

Ja en riktigt jävla player tom. Du som kille- har du något bra förslag hur jag avslutar värdigt och behåller lugn och makt över situationen? Eller ska jagh helt enkelt sluta svara bara och blockera? Vad får honom att tänka till? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Vilse i..) skrev 2019-02-12 17:18:21 följande:

Ja och det är nog sant. Eller ligga är han inte så intresserad av, han är lat och tycker vi tjejer ska jobba så han ser väl helst att man utför oralsex på honom utan att "få nåt" tillbaka. 

Mm ja och när jag fick veta hur han höll på försökte han ju komma på massa undanflykter. Det var någon som kapat hans konto, hon var galen och på honom, och det var inget han brukade skriva till tjejer... Han sa att ja han var ju hur som helst inte intresserad av henne.

Att han ens la skulden på henne, ja bara det är ju jävligt fult. och skvallrar om dålig kvinnosyn också. Mig har han iof behandlat bättre, men promiskuösa tjejer (sorry) på Badoo kan man tydligen behandla hur som helst.. :(

Jag höll tyst ett tag om att ja visste men till slut en dag rann det ju över förstås och jag sa att jag inte accepterar att han behandlar mig som skit och samtidigt sitter och skriver med andra tjejer så där och att vi borde skuta se som han inte var intresserad av mig. Han höll med och sa att vi ändå inte var kompatibla. Och att han behövde fundera. Jag öste väl ur mig en hel del om hans oärlighet och att jag faktiskt gillade honom och kunde blivit kär på riktigt. 

Efter 3 veckor ca så hörde han av sig igen och undrade om vi kunde börja ses igen. Jag svarade väl inte att jag ville det men tyckte vi kunde prata iaf. 

Klart så trodde jag att han funderat och faktiskt tyckte om mig. Så där har det väl hållit på sen dess, oktober/november. Jag blir arg och tycker jag förtjänar bättre, lutar kontakta- han hör av sig igen och vill ses. Men nej. Så hopplöst, finns det ens någon kärlek... Men nu får det nog vara slut på trams. Jag har sagt till honom förut att om han bara vill ha någon för stunden får han ta någon annan. Nu går väl inte det så bra eftersom han fortsätter höra av sig när det passar honom, Och jag har varit svag och längtat efter honom. 

Ja en riktigt jävla player tom. Du som kille- har du något bra förslag hur jag avslutar värdigt och behåller lugn och makt över situationen? Eller ska jagh helt enkelt sluta svara bara och blockera? Vad får honom att tänka till? 

Bara låt allt rinna ut i sanden. Svara sporadiskt och entonigt. Föreslår han träff så säg bara att du har andra planer och hör av dig senare..(vilket du inte gör givetvis)

Vill du ha nån form av respons/svar kommer det bara resultera i att han övertalar dig till att fortsätta som tidigare.

Ge honom inte övertaget helt enkelt. Du är inte skyldig att förklara något. Det är precis det som är kravlöst.
  • Anonym (Vilse i..)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-02-12 17:30:07 följande:
    Bara låt allt rinna ut i sanden. Svara sporadiskt och entonigt. Föreslår han träff så säg bara att du har andra planer och hör av dig senare..(vilket du inte gör givetvis)

Vill du ha nån form av respons/svar kommer det bara resultera i att han övertalar dig till att fortsätta som tidigare.

Ge honom inte övertaget helt enkelt. Du är inte skyldig att förklara något. Det är precis det som är kravlöst.
    Tack svar. Jobbigt det här, men det du föreslår låter vettigt. 
    Vill absolut inte ge honom övertag men ibland blir man jäkligt frustrerad och arg och säger vad man tycker. Men det blir inte bra heller, får hålla mig lugn och glra annat. 

Nej känner mig inte skyldig att säga nåt, mer att jag tycker han betett sig svinigt och vill säga det. 
  • Anonym (S)

Förlåt om jag kapar tråden här, men vad innebär det när killen du blev ihop med planerade framtid med helt plötsligt säger att han inte vill ha relation med dig mer, men vill träffas "dejta kravlöst" alltså enligt han då ingen krav på att träffa mina barn, vänner, familj och vi ligger bara med varandra?

• Anonym (A)

Tråden är nästan 10 år gammal.

• Anonym (S)
    Anonym (A) skrev 2025-11-14 21:23:55 följande:

Tråden är nästan 10 år gammal.

Det missa jag helt! Hahaha
  • Anonym (M.)

Inget krav på exklusivitet eller trohet. Sedan kanske ni kan göra något annat också än att ha sex, men han tänker sig inte något förhållande, han kommer inte att presentera sig för sin familj eller flytta ihop eller gifta sig med dig.  

• Anonym (M.)
    Anonym (Rere) skrev 2019-02-12 14:26:44 följande:
    Nej nej, inte riktigt. I en kravlös kk-relation ska det finnas villkorslös kärlek, inte att vilkorslös kärlek är en kravlös kk-relation. Det blev lite fel där, men det är lugnt. Jag förlåter dig.
    Men käre värld. En KK-relation handlar inte om kärlek alls. Snarare brukar det bli katastrof om den ena utvecklar känslor för den andra. Och män vill inte gifta sig och bilda familj med någon som börjat som KK, hur eller hur. För det vill de ha en typ av kvinna som aldrig skulle gå med på att vara någons KK. 
  • Anonym (J)
    Anonym (S) skrev 2025-11-14 21:20:15 följande:

Förlåt om jag kapar tråden här, men vad innebär det när killen du blev ihop med planerade framtid med helt plötsligt säger att han inte vill ha relation med dig mer, men vill träffas "dejta kravlöst" alltså enligt han då ingen krav på att träffa mina barn, vänner, familj och vi ligger bara med varandra?

Då det inte finns någon fastställd definition på kravlös får du fråga honom.  Sen är det upp till dig om du vill accaptera

Bra saker att ta upp är
    Träffa andra
    Ha sex med andra
    Göra saker tillsammans utöver sex, tex gå ut och äta, resor
    Planera tillsammans på lite längre tid
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Renc)

Generellt så är det ett ?finare? sätt för vissa hantyper att säga att de bara vill utnyttja kvinnan för sex och i slutändan dumpa henne. 

Skulle aldrig ge mig in i något med en man som tänkte på det sättet, varken om mig eller andra kvinnor. Osund och objektifierande syn på både kvinnor och sex.

• EpicF

Det är väl den normala definitionen på en KK-relation. 

Men alla kan ha olika varianter. Vet om folk som har en kk-relation där de förutom sex också lagar mat, ser vill etc. 

• EpicF
    Fjäril kär skrev 2016-01-01 13:27:37 följande:

Kravlöst betyder just det, att du inte har rätt att ställa krav på den andra som du faktiskt kan när du har ett förhållande. 

Du kan alltså inte kräva att ni ska träffas,, du kan inte kräva att hen träffar bara dig, du kan inte kräva uppmärksamhet i form av sms/presenter/gulligheter , du kan inte kräva att bli presenterad för föräldrar/kompisar osv osv osv... 

Att dejta utan krav betyder att du inte kan förvänta dig eller kräva sex, att ha sex utan krav betyder att du inte kan förvänta dig en relation och exklusivitet osv osv.. 

Man kan egenligen aldrig rätt ställa krav på en annan människa, oavsett om man är I en relation eller inte. 
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2025-11-14 21:45:27 följande:
    Det missa jag helt! Hahaha
    Skrattande
Svar på tråden Vad betyder det när man säger att träffas kravlöst?