• Anonym (Hjälp snälla)

Ett väsen visar sig för mig på natten och skrämmer livet av mig

Ingen tror mig, ingen!!!

Ingen klmmer tro mig här heller. Ni kommer kalla mig troll och min tråd kommer stt flyttad till sandlådan.

Jag gör ett försök, kanske finns det någon god människa där ute som tror på mig.

JAG VET att jag blir kontaktad av något mystiskt väsen. Det är någon som vill komma åt mig. Varje morgonen vid kl 03 blir jag väckt av något. Det könns som att någon stryper mig. När jag vaknar så här jag mystiska ljud. Ser något röra sig men vet inte vad det är. Det är någon som tittar på mig från mörkret, men jag ser inte vem. Igår när detta hände, vid 03, ser jag hur min gungstol gungar vid ett hörn i mörkret. Någon sitter där och skrattar, en mellanmörk röst. Väsenet håller i något som lyser, men jag ser däremot inte ansiktet. Jag gömmer mig under täcket och skakar. Jag är rädd.

Idag, vid 03...samma sak. Jag väcks. Någon har strypt mig. Jag hör ljud från köket och jag går dit. Ser någon tvätta händerna vid diskhon! Jag skriker, håller händerna för ögonen och låser in mig på toaletten. Ringer 112, polisen kommer, men ingen finns i lägenheten när polisen genomsökt den.

Jag klarar inte av det här mer. Jag orkar inte. Jag vill inte leva mer. Snälla hjälp mig. Jag orkar inte leva såhär mer. Och nej...jag drömmer inte. Jag hallucinerar inte. Jag nyper mig själv ibland när jag ser dessa mystiska saker, och ja-jag ser rätt. Usch, det här är inte hur jag vill leva

• Svar på tråden Ett väsen visar sig för mig på natten och skrämmer livet av mig
  • Tyrfing

Äh, har ni ingen humor? Varför tror ni trådar flyttas till Sandlådan? Själva flytten är ju en bekräftelse i mina ögon.

• Palestrina
    Tyrfing skrev 2016-01-06 17:14:38 följande:

Äh, har ni ingen humor? Varför tror ni trådar flyttas till Sandlådan? Själva flytten är ju en bekräftelse i mina ögon.

Och vem har flyttat tråden till sandlådan? Lika gärna som det är någon som skämtar kan det vara någon som har verkliga problem.
  • Tyrfing
    Palestrina skrev 2016-01-06 17:19:07 följande:
    Och vem har flyttat tråden till sandlådan? Lika gärna som det är någon som skämtar kan det vara någon som har verkliga problem.

Admin har tillgång till mer information än vad vi användare har. Underforumet Medialt skulle ju vara tomt om de trodde alla med övernaturliga erfarenheter var troll.
  • driver28
    Anonym (andemakter) skrev 2016-01-06 21:11:32 följande:

Gå till en präst. Du behöver hjälp med det här. Gud Välsigne dig.

Och där kom Gud.... TS behöver medicinsk hjälp vare sig det är sömnparalys, som jag måste googla nu, eller psykoser. Gud är för övrigt en masspsykos liknat endast av masspsykosen Allah. Ingen av dem verklig. Och ingen av dem behövs.
  • Åttionian
    Allanojag skrev 2016-01-07 08:03:00 följande:

Vad 17 är ett sömnparaply?

Vi är nog många som undrar det...
  • Tazzme
    Anonym (.) skrev 2016-01-06 13:47:48 följande:

sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
    "Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas."

Intressant!

Jag har upplevt det här en par gånger. Trott att jag varit vaken, "känt" hur någon kommit in i rummet och också "känt" hur detta väsen satt sig ner bredvid min säng. Vill fruktansvärt mycket stiga upp, vakna, öppna ögonen, men det går inte.
    Kom själv fram till att jag nog var i något konstigt tillstånd mellan sömn och vakenhet, och då jag visste vad det rörde sig om så blev jag sen av med känslan.

Visste inte att det fanns ett namn för det! Skrattande
  • Konservativ
    driver28 skrev 2016-01-07 06:27:32 följande:
    Och där kom Gud.... TS behöver medicinsk hjälp vare sig det är sömnparalys, som jag måste googla nu, eller psykoser. Gud är för övrigt en masspsykos liknat endast av masspsykosen Allah. Ingen av dem verklig. Och ingen av dem behövs.
    Så barnsligt. Kan man inte förstå att ndra har andra uppfattningar så är man nog kvar i tonårsstadiet och behöver hjälp av psykolog.
  • driver28
    Konservativ skrev 2016-01-07 16:11:09 följande:
    Så barnsligt. Kan man inte förstå att ndra har andra uppfattningar så är man nog kvar i tonårsstadiet och behöver hjälp av psykolog.
    Kristet konservativ antar jag? Religion är en styggelse som fördunklar folks medvetande, används av patriarkaliska konservativa strukturer för att kuva fri vilka och utveckling för att gynna ett fåtal i ledande ställning. Att tro på någon form av religion är verklighetsfrånvänt och barnsligt. Vad är det att förstå? Du har gått på bluffen och inser det inte ens då du försvarar religionen och Gud som hittades på för att ena Rom för runt 2000 år sen. All religion handlar om maktstrukturer och att kontrollera människor. Det finns ingen Gud eller Allah, och ju fortare folk inser detta inträffar världsfreden. Inget IS/Daesh, ingen påve, inga galna Scientologer. Bara sunt förnuft.

Barnsligt är att tro på sagorna i Bibeln/Koranen/Torah och/eller tomten och sjöjungfrun.
  • Konservativ
    driver28 skrev 2016-01-07 10:21:45 följande:
    Kristet konservativ antar jag? Religion är en styggelse som fördunklar folks medvetande, används av patriarkaliska konservativa strukturer för att kuva fri vilka och utveckling för att gynna ett fåtal i ledande ställning. Att tro på någon form av religion är verklighetsfrånvänt och barnsligt. Vad är det att förstå? Du har gått på bluffen och inser det inte ens då du försvarar religionen och Gud som hittades på för att ena Rom för runt 2000 år sen. All religion handlar om maktstrukturer och att kontrollera människor. Det finns ingen Gud eller Allah, och ju fortare folk inser detta inträffar världsfreden. Inget IS/Daesh, ingen påve, inga galna Scientologer. Bara sunt förnuft.

Barnsligt är att tro på sagorna i Bibeln/Koranen/Torah och/eller tomten och sjöjungfrun.
    Den dogmatiska ateismen har talat. inga tvivel där inte. Gud har bevisats icke-existera. 

Så mycket okunskap att jag bara kan beklaga. Jag ber för dig.
  • driver28
    Konservativ skrev 2016-01-07 16:31:51 följande:
    Den dogmatiska ateismen har talat. inga tvivel där inte. Gud har bevisats icke-existera. 

Så mycket okunskap att jag bara kan beklaga. Jag ber för dig.
    Jag beklagar. Du vill fortsätta försvara det som delar människor i skyttegravarna mer än något annat hellre än att bevara fred och samförstånd, vilket varit en av historiens främsta massmördare, som orsakat enormt lidande för kvinnor världen över främst för dem som brändes på bål som häxor för att ha praktiserat medicin. Som har orsakat korsriddarnas folkmord på muslimer, som ligger bakom islamism och jihad och ytterst just nu förtrycker och mördar människor dagligen i Daesh självutnämnda kalifat?

En verkligt upplyst framåtsträvare med andra ord. Eller en stockkonservativ faktaresistent verklighetsförnekare som tror på sagor.
  • Konservativ
    driver28 skrev 2016-01-07 11:06:50 följande:
    Jag beklagar. Du vill fortsätta försvara det som delar människor i skyttegravarna mer än något annat hellre än att bevara fred och samförstånd, vilket varit en av historiens främsta massmördare, som orsakat enormt lidande för kvinnor världen över främst för dem som brändes på bål som häxor för att ha praktiserat medicin. Som har orsakat korsriddarnas folkmord på muslimer, som ligger bakom islamism och jihad och ytterst just nu förtrycker och mördar människor dagligen i Daesh självutnämnda kalifat?

En verkligt upplyst framåtsträvare med andra ord. Eller en stockkonservativ faktaresistent verklighetsförnekare som tror på sagor.
    Allt det du skriver är helt fel. Du är helt hjärntvättad av Dawkins, svensk kommunal skola, SvT och andra lögnare. Kristendom ligger inte bakom Daesh. Korsriddarna gjorde inget folkmord. Den ateistiska rörelsen kommunismen är mänsklighetens värsta mördare och det hade du vetat om du inte varit en faktaresistent verklighetsförnekare som tror på sagor.
  • driver28
    Konservativ skrev 2016-01-07 18:47:17 följande:
    Allt det du skriver är helt fel. Du är helt hjärntvättad av Dawkins, svensk kommunal skola, SvT och andra lögnare. Kristendom ligger inte bakom Daesh. Korsriddarna gjorde inget folkmord. Den ateistiska rörelsen kommunismen är mänsklighetens värsta mördare och det hade du vetat om du inte varit en faktaresistent verklighetsförnekare som tror på sagor.
    Jag ger dig A+ på kommunismens historia, men F i övrigt. Jag sa aldrig att kristendomen ligger bakom Daesh. Jag sa att religion ligger bakom, eller rättare sagt personer som utnyttjar godtrogna idioter för egen vinning, i detta fallet en extrem form av islam. Du gjorde kopplingen till kristendomen eftersom den är ditt opium.
    Korsriddarna åkte hela vägen till Mellanöstern för att "kristna de otrogna" och utkämpade många blodiga slag i kristendomens namn mot muslimer. Var har du belägg för motsatsen?

Jag är inte ett dugg hjärntvättad. Jag bildar mig min egen uppfattning utifrån fakta. Samma fakta som tydligt talar om att Bibeln är en hårt censurerad tillrättalagd samling berättelser som sammanställts i syftet att förena ett sönderfallande Rom under en Gud för att skrämma folket till lydnad. För dig fungerar det fortfarande. Du lider tydligen fortfarande av gudsfruktan.
  • tobbe01

Vilken godbit för "Det okända" och han den där pretentiöse Terry Ewans. Lite rejäla spöken som visar sig och agerar istf alla väsen som Terry liksom........"känner"!

• Åttionian
    driver28 skrev 2016-01-07 13:50:48 följande:

Jag ger dig A+ på kommunismens historia, men F i övrigt. Jag sa aldrig att kristendomen ligger bakom Daesh. Jag sa att religion ligger bakom, eller rättare sagt personer som utnyttjar godtrogna idioter för egen vinning, i detta fallet en extrem form av islam. Du gjorde kopplingen till kristendomen eftersom den är ditt opium.

Korsriddarna åkte hela vägen till Mellanöstern för att "kristna de otrogna" och utkämpade många blodiga slag i kristendomens namn mot muslimer. Var har du belägg för motsatsen?

Jag är inte ett dugg hjärntvättad. Jag bildar mig min egen uppfattning utifrån fakta. Samma fakta som tydligt talar om att Bibeln är en hårt censurerad tillrättalagd samling berättelser som sammanställts i syftet att förena ett sönderfallande Rom under en Gud för att skrämma folket till lydnad. För dig fungerar det fortfarande. Du lider tydligen fortfarande av gudsfruktan.

• Har gjort det
    driver28 skrev 2016-01-07 13:50:48 följande:

Bra rutet! Applåd till dig! Religion ligger bakom allt elände i världen. Det är ingen tillfällighet att dom länder där man kommit längst i att göra sig av med religionen som Sverige, Kanada, Nya Zeeland mfl är dom bästa länderna för människor att leva i och dom mest religiösa länderna på jorden är dom sämsta att leva i: Afghanistan, El Salvador, Somalia mfl. Religionen håller kvar folk i fattigdom.

Religionen förstör allt. Observera att det är religionen i organiserad form som förstör, inte att nån vilsen människa hittar på en eller flera gudar att tro på. Det är oförargligt så länge det hålls privat.
  • Åttionian
    Har gjort det skrev 2016-01-08 06:51:24 följande:

Bra rutet! Applåd till dig! Religion ligger bakom allt elände i världen. Det är ingen tillfällighet att dom länder där man kommit längst i att göra sig av med religionen som Sverige, Kanada, Nya Zeeland mfl är dom bästa länderna för människor att leva i och dom mest religiösa länderna på jorden är dom sämsta att leva i: Afghanistan, El Salvador, Somalia mfl. Religionen håller kvar folk i fattigdom.

Religionen förstör allt. Observera att det är religionen i organiserad form som förstör, inte att nån vilsen människa hittar på en eller flera gudar att tro på. Det är oförargligt så länge det hålls privat.

• driver28
    Har gjort det skrev 2016-01-08 12:51:24 följande:

Precis. Det är de som ligger bakom organiserad religion som är problemet. Ville man med religion få folk att inta en fri livsåskådning där man är förlåtande och accepterar alla trosriltningar, även ateism, och inte är fanatisk så spelar det ju ingen roll, men så är aldrig fallet med religion. Andlighet, personlig tro är något helt annat. Folk får tro vad de vill. Jag önskar bara att begreppet religionsfrihet, att få tillhöra vilken religion man vill, utökas till att omfatta INGEN religion. Det pågår en ren häxjakt på ateister i det mångreligiösa USA som är helt obegriplig.
Svar på tråden Ett väsen visar sig för mig på natten och skrämmer livet av mig