Inlägg från: Åttionian |Visa alla inlägg
  • Åttionian

Ett väsen visar sig för mig på natten och skrämmer livet av mig

Kontakta ett medium?

• Åttionian
    Allanojag skrev 2016-01-07 08:03:00 följande:

Vad 17 är ett sömnparaply?

Vi är nog många som undrar det...
  • Åttionian
    driver28 skrev 2016-01-07 13:50:48 följande:

Jag ger dig A+ på kommunismens historia, men F i övrigt. Jag sa aldrig att kristendomen ligger bakom Daesh. Jag sa att religion ligger bakom, eller rättare sagt personer som utnyttjar godtrogna idioter för egen vinning, i detta fallet en extrem form av islam. Du gjorde kopplingen till kristendomen eftersom den är ditt opium.

Korsriddarna åkte hela vägen till Mellanöstern för att "kristna de otrogna" och utkämpade många blodiga slag i kristendomens namn mot muslimer. Var har du belägg för motsatsen?

Jag är inte ett dugg hjärntvättad. Jag bildar mig min egen uppfattning utifrån fakta. Samma fakta som tydligt talar om att Bibeln är en hårt censurerad tillrättalagd samling berättelser som sammanställts i syftet att förena ett sönderfallande Rom under en Gud för att skrämma folket till lydnad. För dig fungerar det fortfarande. Du lider tydligen fortfarande av gudsfruktan.

• Åttionian
    Har gjort det skrev 2016-01-08 06:51:24 följande:

Bra rutet! Applåd till dig! Religion ligger bakom allt elände i världen. Det är ingen tillfällighet att dom länder där man kommit längst i att göra sig av med religionen som Sverige, Kanada, Nya Zeeland mfl är dom bästa länderna för människor att leva i och dom mest religiösa länderna på jorden är dom sämsta att leva i: Afghanistan, El Salvador, Somalia mfl. Religionen håller kvar folk i fattigdom.

Religionen förstör allt. Observera att det är religionen i organiserad form som förstör, inte att nån vilsen människa hittar på en eller flera gudar att tro på. Det är oförargligt så länge det hålls privat.

Svar på tråden Ett väsen visar sig för mig på natten och skrämmer livet av mig