• Lillahjärtat

Ett åring med nattkräm? HJÄLP

Hej

Jag har en ett åring som alltid somnat själv på sitt rum efter han druckit välling, och sovit hela natten men nu somnar han enbart i famnen, och gallskriker om vi försöker göra så han ska somna i sin säng..

När han väl somnat så vaknar han efter 2,5 timme jämt.. Näst intill kl 22,30 jämt.. Då somnar han om,om man sätter på babyvakten med sånger.. Men vaknar efter någon timme och då bara skriker han, han vägrar somna om och bara skriker men han somnar om om han får ligga mellan oss i våran säng..

Hur gör jag??? Ska man låta han skrika el ta upp han som vi gjort nu i ca 3-4 veckor?

Ska tillägga att jag är gravid oxå i v 37 så kommer snart en liten oxå..

Snälla hjälp!!!

En trött mamma!

• Svar på tråden Ett åring med nattkräm? HJÄLP
  • Erizajo

Varför inte samsova? Han kanske är i en period nu där han behöver extra närhet och trygghet.

• Dimitra

Kör minsta motståndets lag så ni får så mycket sömn som möjligt, det brukar löna sig i längden. Sover han bäst hos er så låt honom ligga där

Lycka till med två småttingar i sängen sen. Det går

The Dimitra universe.
  • Lillahjärtat
    Dimitra skrev 2016-01-10 19:56:02 följande:

Kör minsta motståndets lag så ni får så mycket sömn som möjligt, det brukar löna sig i längden. Sover han bäst hos er så låt honom ligga där

Lycka till med två småttingar i sängen sen. Det går

Okej tack för vänligt svar, det värmer :) men man sover verkligen inte bra då han är väldigt vild och lillasyster i magen får ett par sparkar varje natt.. :( och jag blir sallad.. tack får försöka med det mer annars prata med BVC.. Tack igen :) och hoppas det går med två små sen ;)

verkar som andra svar i denna tråd har lite problem med vänlighet... :/
  • Alexi

Låt barnet sova hos er om ni på det viset får mest nattsömn. Man blir lätt beroende som förälder av att ha barnen i sängen, så tryggt och mysigt.

Och nu med syskon kommer ettåringen behöva extra mycket närhet och trygghet.

Tycker ni det är trångt, ställ en extrasäng bredvid er säng så ni får en riktigt bred. Och så kan tex pappan och ettåringen sova närmast väggen.

• mammalovis

Låt pappan samsova med barnet, han kommer ju ändå få ta den äldre mer när syskonet kommer, så lika bra att köras in i systemet, risken är annars att det blir ännu större konflikt när syskonet kommer.

Att ett barn vaknar kan ju bero på att det drömmer mycket eller har en massa intryck från dagen att bearbeta och behöver mer närhet. Omedvetet så märker barnet att det trängs undan av den tjocka magen.

• Rani
    mammalovis skrev 2016-01-10 23:21:15 följande:

Låt pappan samsova med barnet, han kommer ju ändå få ta den äldre mer när syskonet kommer, så lika bra att köras in i systemet, risken är annars att det blir ännu större konflikt när syskonet kommer.

Att ett barn vaknar kan ju bero på att det drömmer mycket eller har en massa intryck från dagen att bearbeta och behöver mer närhet. Omedvetet så märker barnet att det trängs undan av den tjocka magen.

Håller med. Min man började sova med storasyster när jag var höggravid och fortsatte efter att bebisen var född. Kör på det. Det kommer ändå inte hålla att alla sover i samma rum när bebisen kommer. Barnen kommer vakna och väcka varandra.
Svar på tråden Ett åring med nattkräm? HJÄLP