• IlonaSofia

    Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

    Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

    Hur ser det ut för er?

    Hoppas någon vill följas åt! :)

  • Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Änglamark
    frestelsen skrev 2016-10-26 15:43:22 följande:

    En uppdatering från mig. Blev gravid den här månaden utan letrozole och vi hade bara sex en gång utan att ha koll på äl.. helt otrolig men är överlycklig:)


    Wohoo, ibland bara funkar det! Glad Grattis!


    Vi lyckades också pricka in mellan två tablettomgångar och kroppen kickade igång av sig själv. Så häftigt! Går in i v. 19 på onsdag och ska snart på andra UL. 
    Grattis igen!!!

  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-11-01 09:46:52 följande:

    Wohoo, ibland bara funkar det!  Grattis!

    Vi lyckades också pricka in mellan två tablettomgångar och kroppen kickade igång av sig själv. Så häftigt! Går in i v. 19 på onsdag och ska snart på andra UL. 

    Grattis igen!!!


    Tack och grattis till v.19:)
  • Marie357

    Denna månaden fick vi ju rekommendationer av gyn att ej ha sex då risken för flerbörd finns. Men att vi fick göra precis som vi ville.


    Vi har kört på ändå och är nu ca äl +5. Idag träffade jag syster, Hon berättade då att hon hade drömt om mig i natt att jag var gravid, med tvillingar. (hon vet ej att vi försöker) men dock hade hon drömt att jag blev tillsammans med mitt ex vilket aldrig kommer att hända.


    Vi får väl se hur det ser ut om en vecka ca när jag ska testa och vad som händer sedan.


    nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1

    Följer med i tråden, dock har vi ej påbörjat syskonförsök än, yngsta dottern är bara 6 v men vi planerar att ha tätt mellan barnen. Använde pergotime innan min 8 åriga dotter föddes och även inför lillasyster. Drabbats av en del tidiga MF. Och de har två olika pappor, det var inga problem för mig att få ut skriver pergotime trots byte av partner.

    Nu har jag ngr pergotime kvar men läser de ska slutas säljas, har lyft frågan med en dr om ev börja med pergotime under amning och hon gav ok. Men nu när jag läser på alternativet som skrivs ut så verkar det vara ännu större big no no o amma på.. Är ju nej på pergotime men enligt min dr är det för mjölken minskar. Hon nämnde ej att pergotime ska slutas säljas...

    Bör man få utskrivet fler pergotime innan årsskiftet? Är det ngn här som ens får pergotime utskrivet längre el har alla börjat med det nya alternativet?

  • Marie357
    orzia1 skrev 2016-11-14 13:38:42 följande:

    Följer med i tråden, dock har vi ej påbörjat syskonförsök än, yngsta dottern är bara 6 v men vi planerar att ha tätt mellan barnen. Använde pergotime innan min 8 åriga dotter föddes och även inför lillasyster. Drabbats av en del tidiga MF. Och de har två olika pappor, det var inga problem för mig att få ut skriver pergotime trots byte av partner.

    Nu har jag ngr pergotime kvar men läser de ska slutas säljas, har lyft frågan med en dr om ev börja med pergotime under amning och hon gav ok. Men nu när jag läser på alternativet som skrivs ut så verkar det vara ännu större big no no o amma på.. Är ju nej på pergotime men enligt min dr är det för mjölken minskar. Hon nämnde ej att pergotime ska slutas säljas...

    Bör man få utskrivet fler pergotime innan årsskiftet? Är det ngn här som ens får pergotime utskrivet längre el har alla börjat med det nya alternativet?


    Jag har börjat med Letrozol. Gyn ville inte ens att vi skulle testa pergotime mer..
    nouw.com/denöppnakampen
  • IlonaSofia

    Hej! Nu va det ett tag sen jag skrev här. Hur går det för alla? Och stort grattis till er som blivit gravida!

    Jag och min sambo ska på första besöket för IVF den 15/2. Känns jätte spännande!!

  • Änglamark

    Ja, jag går också och tänker på er här i gruppen då å då Glad Är nyfiken! Känns som att det var en del som plussade under hösten/vintern!? Grattis alla! För egen del är jag i v. 32 + 1 och inser att vår efterlängtade bebis snart är här, helt sjukt! Skrattande

  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2017-02-09 11:42:27 följande:

    Också gravid efter 2 pergotime kuren är i v20 och väntar en pojke :)


    Kul :) när är bf? Jag har 3/7
  • Newbie84
    frestelsen skrev 2017-02-09 12:38:27 följande:

    Kul :) när är bf? Jag har 3/7


    Jag har 29/6 men från början 3/7 :) så nästan samtidigt då :)
  • orzia1
    IlonaSofia skrev 2017-02-05 11:25:18 följande:

    Hej! Nu va det ett tag sen jag skrev här. Hur går det för alla? Och stort grattis till er som blivit gravida!

    Jag och min sambo ska på första besöket för IVF den 15/2. Känns jätte spännande!!


    Vad spännande. Hoppas det går bra
  • Änglamark

    Lite komiskt! Skrev i v. 32+1 att "snart har vi vår bebis här"..  I lördags (v.32+3) började det sippra vatten och jag fick bli inlagd. I onsdagsmorse (v.33+0) ville bebis träffa oss och vår lille kille kom Hjärta Allt har gått över förväntan ändå och han får fin hjälp inne på neo. Stort lycka till, till alla er andra! Glad

  • Newbie84
    Änglamark skrev 2017-02-17 22:31:46 följande:

    Lite komiskt! Skrev i v. 32+1 att "snart har vi vår bebis här"..  I lördags (v.32+3) började det sippra vatten och jag fick bli inlagd. I onsdagsmorse (v.33+0) ville bebis träffa oss och vår lille kille kom  Allt har gått över förväntan ändå och han får fin hjälp inne på neo. Stort lycka till, till alla er andra! 


    Grattis! Hoppas ni alla mår bra
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2017-02-17 22:31:46 följande:

    Lite komiskt! Skrev i v. 32+1 att "snart har vi vår bebis här"..  I lördags (v.32+3) började det sippra vatten och jag fick bli inlagd. I onsdagsmorse (v.33+0) ville bebis träffa oss och vår lille kille kom  Allt har gått över förväntan ändå och han får fin hjälp inne på neo. Stort lycka till, till alla er andra! 


    Stort grattis <3
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?