• Fatosh4

Pojke eller flicka

Hej alla där ute!

Har varit på ul igår. Jag var i v 17+1.

Enligt BM såg inte inte varken eller vad det blir för kön.

Har ni varit med om det?

• Svar på tråden Pojke eller flicka
  • Anonym (.)

Japp det var jag med om. Fick ett nytt rul då för att hon inte kunde se urinblåsan heller. På mitt andra rul syntes allt!

• Anonym (.)

Boka in ett köns-ul privat om du vill veta.

• viseversa

Nej ibland ligger barnet så att det inte går att se. Vill du verkligen veta får du betala ett privat köns ul.

• Anonym (gissa?)

Tror jag var i vecka 20 när jag gjorde mitt första ultraljud och barnmorskan kunde inte heller se kön. I början var det lite frustrerande att inte veta könet för det blev så tråkigt och köpa neutrala kläder och vi var tvungna att  bestämma både tjej och killnamn. Nu har jag klarat mig i 41 veckor (!!!) hade bf för 5 dagar sen, förstår att bebisen den inte vill komma ut i denna kylan haha! 
    Är det någon som kan gissa kön? :D

• Fatosh4

Svårt och se mellanbeben tycker jag. Hör av dig när barnet vill komna. Va spännande

• Anonym (gissa?)
    Fatosh4 skrev 2016-01-18 06:24:54 följande:

Svårt och se mellanbeben tycker jag. Hör av dig när barnet vill komna. Va spännande

Ja men vissa har den "nubb teori" att man genom nubben och skallen kan se kön. Men jag förstår inte mig på det haha.
    Ska du göra ett privat UL för att ta reda på kön?
  • Fatosh4

Nej jag ska ändå på ul igen i v 32. Hoppas att de kan kolla då. Får vänta o avvakta

• minell

Hej

Det är jätte svårt ibland att vara säkert. De har sagt till mig både och. Så det blir en överraskning :)

Bifogar min bild så kallad "pottbild ". Får se om ni ser nåt bättre.

• Anonym (gissa?)
    Fatosh4 skrev 2016-01-18 18:47:27 följande:

Nej jag ska ändå på ul igen i v 32. Hoppas att de kan kolla då. Får vänta o avvakta

Hur kommer det sig att du ska på ul vecka 32? under hela min graviditet gjorde jag ett enda ultraljud och det var RUL.. :(
  • Anonym (B)

Mm oj det måste vara såå jobbigt att köpa "könsneutrala" kläder. Vad är ni för människor som ens köper en viss färg efter kön? Det är sjukt.

• Fatosh4

Jag tycker man ska respektera andras val till kläder och färg. den som tycker är sjukt så då inte kommentera här tack!

• Anonym (gissa?)
    Anonym (B) skrev 2016-01-19 03:41:59 följande:

Mm oj det måste vara såå jobbigt att köpa "könsneutrala" kläder. Vad är ni för människor som ens köper en viss färg efter kön? Det är sjukt.

HAHA "B", vi är helt normala människor, vad är du för sorts människa? :)

könsneutrala ja, vem sa något om färg? DU! 
    Jag ser något där det står "åh tråkigt och köpa rosa kläder och ut kommer en pojke osv" 
    könsneutrala som både flickor och pojkar kan ha. 

• Anonym (B)
    Anonym (gissa?) skrev 2016-01-20 00:35:59 följande:

HAHA "B", vi är helt normala människor, vad är du för sorts människa? :)

könsneutrala ja, vem sa något om färg? DU! 

Jag ser något där det står "åh tråkigt och köpa rosa kläder och ut kommer en pojke osv" 

könsneutrala som både flickor och pojkar kan ha. 

Eh du själv i inlägg 5
  • Anonym (gissa?)
    Anonym (B) skrev 2016-01-21 02:20:34 följande:
    Eh du själv i inlägg 5
    Snälla citera min mening där jag skrev så jobbigt att inte kunna köpa "rätt" färg :)
    Med neutrala menar jag kläder som både tjejer och killar kan ha, jag skulle personligen inte sätta en klänning på min son. Om du fortfarande inte förstår vad jag menar så kan vi lämna detta här! 
  • Spartacus
    minell skrev 2016-01-18 20:57:58 följande:

Hej

Det är jätte svårt ibland att vara säkert. De har sagt till mig både och. Så det blir en överraskning :)

Bifogar min bild så kallad "pottbild ". Får se om ni ser nåt bättre.

Flicka! blygdläpparna ju.... eller är det en pung ?
  • minell
    Spartacus skrev 2016-01-21 18:16:23 följande:

Flicka! blygdläpparna ju.... eller är det en pung ?

Hon sa att det är pung, men jag ser det mer som en flickas könsorgan.
Svar på tråden Pojke eller flicka