• Sas12345678900

Vi är en rik familj

Vi är en rik familj som bor i Saltsjöbaden i ett stort hus som kostar 89 000 000 vi har en stor yacht i Los Angeles och vi har sommarhus i bevely hils

Och vi våra barn går på lundsberg intinat skola

• Svar på tråden Vi är en rik familj
  • Anonym (rikast)

Glömde skriva att jag också äger en liten katt som också är en familjemedlem, älskad såklart :)

Men det skulle inte förvåna mig om du nu kommer och säger att du äger en elefant som står parkerad i trädgården ;)

• PH76
    Sas12345678900 skrev 2016-01-14 18:49:45 följande:

Mitt favorit Bor du i The Royal Penthouse svit på Hotel President Wilson i Genève på får du förutom en massa annan lyx också skottsäkert glas (!) och en privat hiss. Men för det får du betala 976 000 kronor per natt. Sviten har tolv sovrum - var och en med ett eget badrum i marmor, biljardbord och ett eget gym. Det ingår även privat personal såsom kock, butler och personlig assistent. Runt hela sviten går en stor terrass med utsikt över Alperna.

Skönt att vår rike vän har saxat hela sitt inlägg ifrån Expressen

http://www.expressen.se/allt-om-resor/varldens-dyraste-allt--om-du-ar-snuskigt-rik/
  • sextiotalist

TS, jag tycker ni priorieterar pengarna fel. Jag hade aldrig köpt ett sommarboende i Beverly Hills, utan istället satsat på en av de mer diskreta öarna i Västindien.
    Inte heller hade jag satt mina barn på Lundsberg, utan jag hade valt en skola i Stockholm, kanske Carlssons. Är man väldigt rik, så är det bra att man arbetar för att ens barn ska vara så jordnära som möjligt.
    Saltsjöbaden känns lite nyrikt, typ Solsidan, jag hade valt ett exklusivare läge i en annan kranskommun.
    Varför har man en lyxjakt i LA, om man ska ha en lyxjakt, så är det bättre att man ha den i Väst-Indien, där finns det massor av små exklusvia öar, som man kan ankra upp och man behöver inte åka långt heller.
    Om jag skulle välja hotell, så skulle jag välja mindre vräkiga, utan hellre satsa på ett dyrare hotell i "Old-fashion"-stil.
    Men nu är jag helt nöjd med mitt liv ändå.
    Men drömma kan ju alltid Cool

• Björnes magasin

Fylle-Troll som inte kan stava till internat

• Nenne666
    Sas12345678900 skrev 2016-01-14 18:07:41 följande:

Vi är en rik familj som bor i Saltsjöbaden i ett stort hus som kostar 89 000 000 vi har en stor yacht i Los Angeles och vi har sommarhus i bevely hils

Vad härligt! Jag hade själv velat ha den ekonomiska förmånen då jag älskar USA, vackra hus och friheten som pengar kan ge. Bara en sådan sak att välja skola till sina barn är ju fantastiskt. Bara man kan hålla båda fötterna på jorden och också klara av all avund och alla olyckskorpar så lär det inte finnas mycket att klaga på.
  • Björnes magasin
    Annsiss skrev 2016-01-15 10:06:52 följande:
    Bor själv i Saltsjöbaden är väldigt nyfiken på vilket hus som skulle vara värt 89 milj. Låter rätt osannolikt.
    Pesetas
  • ikna

Intinatskola hahahahhahahah
    Köp någon som kan skriva åt dig!

• Har gjort det

Troll. Troll. Troll. Ingen risk på planeten att en rik person skulle använda så dålig svenska. Dessutom gör en snabb sökning på nätet gällande att Sveriges dyraste villa kostade 30 miljoner....
  • Anonym (Kul för dig)

Ok. Då har jag antecknat det.

• M1rella
    Har gjort det skrev 2016-01-15 19:50:11 följande:

Troll. Troll. Troll. Ingen risk på planeten att en rik person skulle använda så dålig svenska. Dessutom gör en snabb sökning på nätet gällande att Sveriges dyraste villa kostade 30 miljoner....

Nu kostade förvisso Sveriges dyraste villa mer än 30 miljoner.... men du har nog missat att träden ligger i Sandlådan...
  • Har gjort det
    M1rella skrev 2016-01-15 23:26:49 följande:
    Nu kostade förvisso Sveriges dyraste villa mer än 30 miljoner.... men du har nog missat att träden ligger i Sandlådan...
    Haha ja det hade jag :)
  • Anonym (Långsvans)
    M1rella skrev 2016-01-15 23:26:49 följande:

Tråden log i ekonomi från början och moderatorn flyttade den i sandlådan.

( det gör inte TS svans kortare förstås , men hen startade inte sin tråd i sandlådan )
  • MASolokvist
    Sas12345678900 skrev 2016-01-14 20:03:57 följande:

Min iphone 6s rättar orden jämt

Min 6s (platina, special secret edition som endast ett 10-tal personer i hela världen har) stavar udda åt mig!

Jag är nog lite rikare en dig! Lol bästa!
  • Anonym (Och?)

Och? Jag bryr mig inte.
  • sisak

Hmm, är det inte mer status att bo i Djursholm än i Nacka området... Låter som om någon har tittat för mycket på Solsidan..

• sisak

...och man ska gå i Viktor Rydbergs gymnasium och i Carlssons grundskola.
    Lundsbergs internat?! Ligger ju fan ända borta vid Karlstad.

• Anonym (Långsvans)
    sisak skrev 2016-01-16 18:49:16 följande:

...och man ska gå i Viktor Rydbergs gymnasium och i Carlssons grundskola.

Lundsbergs internat?! Ligger ju fan ända borta vid Karlstad.

Precis.

Skickar man iväg sina barn då kan man lika gärna ta Eton eller Harrow.

Mycket bättre skolor och det är inte långt om man åker med sitt privatplan.
Svar på tråden Vi är en rik familj