Flytta?
Hej. Jag gick isär med pappan till våra barn i somras, vi har haft barnen varannan vecka med både positiva och negativa delar. Han åker till exempel på semester två veckor utan att innan prata med mig. Åker över halva sverige med ETT av barnen utan min vetskap (kan tycka att det är bra att den andra parten vet att man åker längre iväg OM något skulle hända)Nu är det så att både jag och han har skaffat ny partner. Vi kan dock fortfarande inte prata om någonting som två vuxna människor. Min nya kille bor ca 10 mil härifrån i en annan kommun. Han har gård och lite djur och stor möjlighet till fler djur. Mitt livsmål är att ha en mindre gård för uppfödning av eget behov av kött samt kunna odla allt vad man kan behöva. Precis som min nya kille.
Min magkänsla säger att jag bör bosätta mig hos honom. Men hur löser jag det med barnen? Hade gärna sett att jag hade större delen av vårdnaden om barnen då jag ser en särbehandling av dem hos pappan. Den yngsta verkar mindre önskad och det var bla han som inte fick åka med på semestern samt att han i slutet av varje vecka hos pappa är dålig i magen.
Vet inte hur jag ska lägga fram ett eventuellt förslag om denna vårdnaden då kommunikationen är som den är.
Vi har tid till familjerätten där vi ska ha möte om att kunna komma överens.
Det känns som han straffar mig för att jag lämnade honom pga att han tryckte ner mig och fick mig att känna mig värdelös. I slutet mådde jag väldigt dåligt med mycket ångest.
Hur löser vi detta på bästa sätt? Om vi skulle flytta och fortsätta ha dem varannan vecka kan man ha dem på olika dagis då? Och hur löser man detta när skolan sedan drar igång? Barnen är 4 och 3 år