Tips när barn får jätte ont i öronen vid flygning?
Hej vår dotter får jätte ont i öronen när vi ska landa, hon gråter förtvivlat! Har någon tips på något som kan hjälpa? Tuggummi brukar vi använda oss av! Tack på förhand
Hej vår dotter får jätte ont i öronen när vi ska landa, hon gråter förtvivlat! Har någon tips på något som kan hjälpa? Tuggummi brukar vi använda oss av! Tack på förhand
Nässpray & ibland hjälper det med panodil
Blött hushållspapper i botten på två plastmuggar som sen sätts över öronen. Funkar mycket bra.
Ge henne Nezeril ca 30 min. innan start och landning. Fungerar avsvällande och underlättar tryckutjämningen. Man kan dessutom gäspa eller hålla för näsan och blåsa ut (dykknep) för att tryckutjämna
Tack för era svar! Pratade med en på ett apotek som sa åt mig att nässpray inte alls hjälper
Hur liten är hon? Tänker på öronpropparna earplanes som tryckutjämnar, de är det enda som hjälper mig
Nässpray funkar visst! Och det är ju inget farligt - testa i alla fall!
Om det är ett litet barn, funkar dryck i nappflaska.
Jag har själv problem och använder Earplanes för tryckutjämning. Innan de kom använde jag nässpray (jo, det funkar!).
Ge alvedon en timma innan landning.
Hej igen och tack för alla svar, jag är så tacksam! Hon är 8 år, det glömde jag att skriva
Jag får alltid superont i öronen när planet är på väg att landa, de sista 15 minuterna. Nässpray har aldrig funkat på mig, det enda som funkar är apotekets öronproppar Earplan (eller deras eget märke vars namn jag glömt) som jämnar ut trycket. Det tar inte bort allt onda, men minskar smärtan för mig med mer än hälften. De finns i S, M o L så kanske S kan det passa din dotter (vet inte om det finns specifikt för barn).
på apoteket finns det nåt som heter earplugs som fungerat skiiitbra till min äldsta dotter
Tack alla det gick mycket bättre med apoyekets öronproppar
Jag fick ont som liten, men blev bara värre med åldern. Så har opererat in ett rör i ena örat, var hur smidigt och snabbt som helst med lokalbedövning och det sitter kvar efter över 3 år. Aldrig mer problem med tryckutjämning (men kan inte dyka och får simma med badproppar). Rekommenderas varmt till ditt barn om inget annat funkar.