Jag tror att det är superolika. Man ser här i tråden att vissa upplever det som de hade all tid i världen för bebisen bara sov, medans andra upplever det som att man aldrig får vara i fred. Eloge till dig som ens funderar på detta. Jag var nog rätt naiv och tänkte att bebisen sover väl mycket, amningen funkar säkert och jag kommer sväva på de berömda rosa fluffiga molnen, men så blev det inte.. Jag tillhör dem som tycker att det var tufft i början. Bebis som hade vakenperioder på nätterna och mjölkstockning, 40 graders feber och svamp i mjölkgångarna i två omgångar när bebis var 6 veckor. Både jag och min sambo var nog beredda på att livet skulle förändras men inte exakt varje sekund utav livet ;) men så blir det. Jag önskar att nån kunde sagt: "det kanske inte blir så fantastiskt i början, och det är okej" så det vill jag säga till dig, och alla andra som väntar sitt första barn. :) Men sen blir det fantastiskt. Jag tror att det är svårt att föreställa sig och det är olika som sagt. Det bästa rådet jag fått är "tänk att allt är övergående" t ex. Bebis vaknar 1 gång i timmen på natten - det varar inte föralltid ;) bebis gnäller i 3 h på kvällen - det kommer gå över. Låter kanske banalt men där och då känns det som det kommer vara så föralltid och de är då "paniken" kommer. Vid 3 månader sov han från 19-07 utan mat, så allt är övergående som sagt ;) Låter kanske knäpp nu, men de är man lite i början. Eller iaf jag.
Lycka till iaf, och att få barn är det jobbigast och svåraste jag gjort MEN det underbaraste i världen. Har idag en kille på 6,5 mån som är det bäääästa som hänt mig!