ALLIEVERDO skrev 2016-01-20 22:06:32 följande:
Har aldrig exporterar eller använt det programmet förut så vågade inte riktigt testa allt. Äe ju viktigt det blir rätt när Man söker.
snedtak skrev 2016-01-20 21:42:33 följande:
Om du vill se hur stor texten är, se till att du har lika mycket inzoomning i Open Office and din PDF-läsare. Bokstäverna kommer nämligen få precis samma storlek.
Jag har typ samma cv sparat i pdf fil sedan innan fats fel adress då jag flyttat. Den har normal storlek. Så har jag kopierat texten in i open office å bara sparat. Men ändp annat storlek... Ursäkta om jag verkar dum eller nåt. Men shit äe jobbigt nog sitta och göra personliga brev å allt å så kommer sådsnt här krångel så man känner som att man blir sparkad när man ligger.. Suck..
Ingen som vet nåt om en falsk gratis Word eller nåt. Had ejag förr. Men vågar ej ladda ner nåt i nya datorn
Passa på att försöka få gå en grundläggande datorkurs om du ändå är arbetslös, kan säkert hjälpa för att få jobb, det behövs mer och mer.
Det är generellt lättare att använda t ex libre office (utvecklingen ligger där snarare än open office som är i största mån övergivet, libre office har byggt vidare på det open office var) än en ny version av word då den kommer påminna mer om äldre versioner av word. I övrigt så kan du ladda ner trial av office paketet för en tid (tror det är en månad).
Passa på att lära dig exempelvis libre också för framtiden. Du sparar naturligtvis en version av filen innan du börjar "prova" (och sparar sedan under ett annat filnamn) så kan du alltid återgå till början om det plötsligt verkat blivit väldigt fel. Du har inte cv't i word format kvar då? Det kommer med största säkerhet att gå att öppna word filen i det andra programmet och kommer bli bättre än att försöka kopiera in texten. I vilket fall som helst så ändrar du storleken på fonten (texten) på samma sätt som i word, men kontrollera som nämnts att det är lika mycket inzoomat.