• Aniiee

Dagens!

Hej hej alla!

Jag tänkte att jag skapar en tråd där alla som vill kan bjuda på dagens vadsomhelt. Ris eller ros eller skatt eller lästips eller gräl eller kap eller groda eller vad man vill. Högt och lågt, allvarligt eller skämtsamt. Ös på bara! (Lade tråden här, utifall någon vill vara anonym.)

Jag börjar:
    Dagens glädjeämne: Fick postavi om att jag har paket på posten!
    Dagens irritationsmoment: Visste inte om [ovan] innan posten stängt

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Svar på tråden Dagens!
  • IsDimma
    Aniiee skrev 2016-01-23 18:01:51 följande:

Dagens glädjeämne: Var på affären (bara helt vanliga lilla mataffären i närheten) och hittade.... MOCHI-BOLLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag trodde jag skulle dö av lycka! Tyvärr var de ju apdyra, men vad fan....

Är det verkligen så att det finns folk som gillar dom? Själv tyckte jag dom var äckliga när jag köpte en gång.

Annars får väl dagens ris vara att sambons magsjuka är tillbaka och jag tror att jag håller på att få bihåleinflammation då jag haft världens huvudvärk på kvällningen.

Dagens ros får vara att jag pratat med min bror och mina föräldrar i typ två timmar i telefonen. Vi hörs inte så ofta men när vi väl pratar brukar det bli länge och det är kul när man kan prata alla samtidigt över nätet istället för att prata med bara en.
  • lövet2

Dagens depp är att jag har tandvärk. Det är en tand där det kommit och gått i ett par år, och nu måste jag nog snart göra något åt den.

Dagens godaste var fruktsallad med banan, äpple, blodapelsin och kiwi. Vaniljgrädde till.

• Aniiee
    IsDimma skrev 2016-01-23 19:06:22 följande:
    Är det verkligen så att det finns folk som gillar dom? Själv tyckte jag dom var äckliga när jag köpte en gång.

Annars får väl dagens ris vara att sambons magsjuka är tillbaka och jag tror att jag håller på att få bihåleinflammation då jag haft världens huvudvärk på kvällningen.

Dagens ros får vara att jag pratat med min bror och mina föräldrar i typ två timmar i telefonen. Vi hörs inte så ofta men när vi väl pratar brukar det bli länge och det är kul när man kan prata alla samtidigt över nätet istället för att prata med bara en.
    Jag älskar mochi-bollar! Men jag älskar så mycket udda mat så.....

Magsjuka bör vara förbjudet i lag. Världens styggelse!
  • En god vän
    Aniiee skrev 2016-01-23 19:01:55 följande:

Ouch!

Det frambringar en smula ångest. Minst sagt.
  • lövet2

Dagens mys var att sticka näsan i huvudet på en liten 6-veckorskille och sedan sitta och svamla på barnspråk och beundra hans vackra leende! Baby

Dagens bästa är att jag varit ledig precis hela dagen ...

• Aniiee
    lövet2 skrev 2016-01-24 21:47:56 följande:

Dagens mys var att sticka näsan i huvudet på en liten 6-veckorskille och sedan sitta och svamla på barnspråk och beundra hans vackra leende! Baby

Dagens bästa är att jag varit ledig precis hela dagen ...

=D
  • Anonym (Tangokavaljeren)

Dagens dilemma: jobba eller leta upp gamla klassiker på Youtube (funderar på the Beastmaster eller Dragonslayer)?

• IsDimma
    Aniiee skrev 2016-01-23 19:28:09 följande:
    Jag älskar mochi-bollar! Men jag älskar så mycket udda mat så.....

Magsjuka bör vara förbjudet i lag. Världens styggelse!
    Ja, det bordet det. Nu är det bara att hoppas att jag inte åker på det. Det blir isf inte kul ihop med min bihåleinflammation. Då dör jag nog på riktigt.
  • En god vän
    lövet2 skrev 2016-01-24 21:47:56 följande:

Dagens bästa är att jag varit ledig precis hela dagen.

Vem är inte ledig på en måndag?
  • lövet2
    En god vän skrev 2016-01-25 12:18:44 följande:
    Vem är inte ledig på en måndag?
    Det var söndag i går.
  • lövet2

Dagens goda gärning är att jag paketerat in en DVD med Cityakuten för att posta till min sjukskrivna dotter.

Dagens största problem är min onda tand. Har bokat en akuttid i morgon.

• En god vän
    lövet2 skrev 2016-01-25 19:12:30 följande:

Det var söndag i går.

Ja, jag vet. Jag skrev fel. Var det så anmärkningsvärt att vara ledig på en söndag? Jag skulle tro att 90 % av befolkningen är det.
Svar på tråden Dagens!