• Libra1

IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!

Hej!
    Nu är vi äntligen igång igen med ett nytt försök. Det blir vårt 6:e försök.

Är det fler som fortfarande är ofrivilligt barnlösa och som gjort några försök som vill följas åt?

Jag började med sprutor den 21 jan. Menopur 300 IE efter att ha varit nedreglerad sen mars-15 pga Endometrios.

Lycka till!!! :)

www.minbebis.com/blogg/libra/

• Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!
  • Nicka
    Bergamott83 skrev 2016-02-23 12:05:41 följande:

Stressar man fram en IVF om man vill börja igen i mars när man hade återinsättning i slutet av januari?
    Jag tycker inte det. Eller är jag konstig?

Tycker inte du är konstig :)
    Hur lång tid man vill vänta bestämmer man ju själv om inte kliniken säger något annat såklart!
    Jag är så trött på all väntan så kör gärna på, har haft en lite längre paus, men jag hade svårt att verkligen ha den pausen, tankarna ville inte pausa..
    Blir de en helt ny omgång för dej?
  • Libra1
    Nicka skrev 2016-02-23 11:13:17 följande:

Nu så har jag pratat med Carlanderska,
    Nästa onsdag ska jag göra Vul och börja med ägglossnings stickor och vänta på omslag.
    Hoppas verkligen på ett omslag denna månad!
    Har 2 ägg som ligger i frysen och väntar :)
    Stannade hemma från jobbet idag då magen fortfarande är stökig :(

Nickasworld.blogg.se

Jag håller tummarna hårt!!! :)
  • Nicka
    Libra1 skrev 2016-02-23 18:05:57 följande:
    Jag håller tummarna hårt!!! :)
    Tack Libra :)
  • Libra1
    Nicka skrev 2016-03-02 09:01:27 följande:

Sitter o väntar på Vul inför Fet :) inget omslag på stickan imorse men blir alltid kollad på dag 10.

Nickasworld.blogg.se

• Bergamott83

Den 14 mars ska jag på  mitt sista gratisförsök. 
    Jag skulle vilja att de kollar för autoimmuna sjukdomar då jag har exem och en autoimmun sjukdom. Jag vet inte de säger att det inte ska påverka men jag vill ju att det ska bli så himla bra som möjligt.

Ge mig era bästa tips för en lyckad IVF.

• Nicka
    Libra1 skrev 2016-03-02 09:24:33 följande:
    Tack :)
    De såg bra ut, dock ingen stor blåsa men de behövs ju inte, bara jag får ägglossning så är jag glad :)
  • Sjöblomman

Får jag hoppa in? Har gjort 3 "fulla" IVF och 4 FET under 1,5 år. Blev gravid i september men fick MF i vecka 6.

Ska börja med spray imorn och behöver ett forum med mycket pepp!

• Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-03 21:10:31 följande:

Får jag hoppa in? Har gjort 3 "fulla" IVF och 4 FET under 1,5 år. Blev gravid i september men fick MF i vecka 6.

Ska börja med spray imorn och behöver ett forum med mycket pepp!

Klart du får :)
    Då kör du långa protokollet?
    Jag väntar på omslag på ägglossning, då de blir Fet för mej nån gång i slutet på nästa vecka,har 2 ägg i frysen.
    Tyvärr hade jag ingen ägglossning förra månaden :( så hoppas verkligen på denna!
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-03 21:37:28 följande:
    Klart du får :)
    Då kör du långa protokollet?
    Jag väntar på omslag på ägglossning, då de blir Fet för mej nån gång i slutet på nästa vecka,har 2 ägg i frysen.
    Tyvärr hade jag ingen ägglossning förra månaden :( så hoppas verkligen på denna!
    Tack!

Ja, de första två gångerna var det korta och tredje gången långa. Eftersom jag blev gravid då kör vi på långa igen. Även om det egentligen har varit samma resultat med antal ägg och så.

Hoppas du får ägglossning nu! Brukar den utebli eller var det första gången?
  • Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-04 16:05:27 följande:
    Tack!

Ja, de första två gångerna var det korta och tredje gången långa. Eftersom jag blev gravid då kör vi på långa igen. Även om det egentligen har varit samma resultat med antal ägg och så.

Hoppas du får ägglossning nu! Brukar den utebli eller var det första gången?
    Körde oxå långa protokollet denna omgång,blev inget färskt återförande då vi skulle ingå i en studie. Sen ingen ägglossning förra månaden,de har jag aldrig råkat ut för..så nu hoppas jag verkligen!
    Verkar ha sen ägglossning,runt dag 16.
    Vilken klinik går du på?
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-04 17:32:51 följande:
    Körde oxå långa protokollet denna omgång,blev inget färskt återförande då vi skulle ingå i en studie. Sen ingen ägglossning förra månaden,de har jag aldrig råkat ut för..så nu hoppas jag verkligen!
    Verkar ha sen ägglossning,runt dag 16.
    Vilken klinik går du på?
    Aha! Jag förstår. Vi går på Sophiahemmet. Ni?
  • Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-04 17:40:23 följande:
    Aha! Jag förstår. Vi går på Sophiahemmet. Ni?
    Carlanderska, fertilitetscentrum i Gbg :) så många långa resor har de blivit då vi bor i Småland.
  • Nicka

Har startat upp en ny tråd för oss som kämpar vidare nu under vår och sommar.
    Ni får gärna joina där :)
    Kommer självklart att ha denna kvar som favorit men kände att de behövdes en ny "uppdaterad" för vår o sommar, hoppas de inte gjorde nått Libra :)
    Kram

• Libra1
    Nicka skrev 2016-03-05 00:27:56 följande:

Har startat upp en ny tråd för oss som kämpar vidare nu under vår och sommar.
    Ni får gärna joina där :)
    Kommer självklart att ha denna kvar som favorit men kände att de behövdes en ny "uppdaterad" för vår o sommar, hoppas de inte gjorde nått Libra :)
    Kram

Helt ok!!! :D
  • Nicka
    Libra1 skrev 2016-03-05 04:32:29 följande:
    Helt ok!!! :D
    Bra de :)
  • Bergamott83

Jag kommer inte starta då jag fått hemoglobin brist, järnbrist och b 12 brist och behöver injektioner för att bli bra och en ordentlig behandling. Men som sagt hellre vänta och va i tip top form. Än att inte vara redo och embryo inte fäster.

Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!