• dhjfjgd

om det vore val idag,vad skulle du rösta på?

Om det vore val idag,vad skulle du rösta på och varför?

• Svar på tråden om det vore val idag,vad skulle du rösta på?
  • Världsmedborgare

Då skulle jag taktikrösta mot SD.
    Men skitsamma var jag lägger min röst, för som det ser ut idag så vill de flesta ändå ta från de med medel och låga inkomster, och ge till mig/oss som redan har det gott.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Grande Rock

Följer tyvärr inte med i politiken väl nog mellan valen för att ha en bestämd uppfattning om det.

Born to lose, live to win!
  • Dennis2016

Jag röstar på det partiet som står för ett tryggt och säkert Sverige.

Det lär ju inte vara S, det har man ju förstått
    Det lär ju inte vara Romson, det har ALLA förstått.
    Vänsterpartiet behöver väl knappt finnas med bland alternativen, för skulle de få inflytande så finns väl inte landet Sverige kvar ändå.

• Världsmedborgare

Och Sverige levererar, kanske nåt att fundera över vid nästa val, nu när det går så bra för Sverige, trots allt gnäll på sittande regering.  smile1.gif
    --------------------------------------

"Konjunkturen blir allt hetare, nu med det bästa humöret på fem år! Och det är svensk industrin driver upp tempot, enligt en ny barometer från Konjunkturinstitutet (KI).

KI:s barometerindikator, som mäter konjunkturhumöret i hela ekonomin, steg i januari till den högsta nivån på fem år, 111,9.                                                                         

?Det är andra månaden i rad som indikatorn överstiger 110 vilket visar på en betydligt starkare ekonomisk tillväxt än normalt?, skriver KI i sin månadsrapport

Och arbetsmarknaden blir allt starkare. Företagens fortsätter att avisera optimistiska anställningsplaner och allt fler ser tecken på arbetskraftsbrist.

http://www.di.se/artiklar/2016/1/27/gasen-i-botten-for-svensk-ekonomi/

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dennis2016

Inte : S
    Inte : V
    Inte:  C

KD: tänkbart
    M :tänkbart
    SD: tänkbart

Ibland undrar jag hur personer som kan tänka sig rösta på S, V eller C verkligen är seriösa. Vem tror att miljoner ytterligare ensamkommande män är önskvärt för vårt land ?

• SmalaSara
    Dennis2016 skrev 2016-01-27 16:08:54 följande:

Ibland undrar jag hur personer som kan tänka sig rösta på S, V eller C verkligen är seriösa. Vem tror att miljoner ytterligare ensamkommande män är önskvärt för vårt land ?

Alla röstar inte bara för flyktingfrågans skull. Jag är V eller S i alla andra frågormen vill ha en hårdare reglerad invandring. Nu har ju S faktiskt svängt och för en hårdare asylpolitik så då ser jag inte varför jag inte skulle röst på dem b när jag är vänster i ekonomiska, skolpolitiska osv
  • Zarch

Blankt! Finns inget parti idag som jag skulle lägga min röst på!

• En god vän

De flesta partier saknar ju visioner och vill ungefär samma saker i dagspolitiken ändå.

Så fungerar svensk "demokrati" 2016.

• Världsmedborgare
    Dennis2016 skrev 2016-01-27 16:08:54 följande:

Det är bra att kvinnorna får en större valmöjlighet, så dom kan välja bort män med liknande åsikter som dina.
    Sverige behöver riktiga män, inte mesar som bara gnäller och är rädda för allt, som de hos SD och andra högerextremister.
  • Moderno
    SmalaSara skrev 2016-01-27 18:48:27 följande:
    Alla röstar inte bara för flyktingfrågans skull. Jag är V eller S i alla andra frågormen vill ha en hårdare reglerad invandring. Nu har ju S faktiskt svängt och för en hårdare asylpolitik så då ser jag inte varför jag inte skulle röst på dem b när jag är vänster i ekonomiska, skolpolitiska osv
    Jag har ännu inte bestämt hur jag ska rösta. 

Tror att många känner ungefär som dig beträffande S. 

Häromdagen (igår) tittade jag på en debatt mellan Åkesson (SD) och Ferm (MP). Det blev uppenbart (inte bara därför naturligtvis) att jag inte kan stödja S så länge som MP har ett inflytande. Däremot har SD inte någon egentlig flykting- och integrationspolitik heller. Dessutom står jag otroligt långt ifrån SD i de allra flesta övriga frågor.

När S nu har insett att vi inte har byggt ett välfärdssystem som är anpassat för att potentiellt försörja miljontals medborgare i andra länder, bara de har kraft att ta sig hit, borde andra frågor än invandringen återigen kunna bli viktiga (om man bara ser till att verkligen driva igenom de åtgärder som föreslagits samt genomför Ygemans direktiv om att snabbt genomföra utvisningar av de som saknar asylskäl).

Problemet för S är att partiet är opålitligt så länge MP finns med i regeringen samt att (jag tror) en hel del väljare vill "straffa" partiet för sin senfärdighet i flykting- och invandringsfrågan (och den märkliga och dubbeltydiga retorik som förts).

Slutsatsen blir att det vore välkommet med en debatt om andra frågor än invandringen - när de åtgärder som föreslagits verkligen har genomförts och fått effekt. Först då kan jag avgöra hur jag ska rösta. 

(Kan tillägga - som en friskrivning - att jag inte har något emot en generös flyktingpolitik. Men det handlar i första hand om värdighet i mottagandet samt att inte svenska medborgares välfärd påverkas för mycket. Detta gäller särskilt beträffande dem som färdats hit genom kontinenter och där passerat ett stort antal trygga och säkra länder. I övrigt bör vi göra mer för att hjälpa de som verkligen har det svårt i de krigsdrabbade länderna och deras närområden). 
  • SmalaSara
    Moderno skrev 2016-01-28 09:32:23 följande:
    Jag har ännu inte bestämt hur jag ska rösta. 

Tror att många känner ungefär som dig beträffande S. 

Häromdagen (igår) tittade jag på en debatt mellan Åkesson (SD) och Ferm (MP). Det blev uppenbart (inte bara därför naturligtvis) att jag inte kan stödja S så länge som MP har ett inflytande. Däremot har SD inte någon egentlig flykting- och integrationspolitik heller. Dessutom står jag otroligt långt ifrån SD i de allra flesta övriga frågor.

När S nu har insett att vi inte har byggt ett välfärdssystem som är anpassat för att potentiellt försörja miljontals medborgare i andra länder, bara de har kraft att ta sig hit, borde andra frågor än invandringen återigen kunna bli viktiga (om man bara ser till att verkligen driva igenom de åtgärder som föreslagits samt genomför Ygemans direktiv om att snabbt genomföra utvisningar av de som saknar asylskäl).

Problemet för S är att partiet är opålitligt så länge MP finns med i regeringen samt att (jag tror) en hel del väljare vill "straffa" partiet för sin senfärdighet i flykting- och invandringsfrågan (och den märkliga och dubbeltydiga retorik som förts).

Slutsatsen blir att det vore välkommet med en debatt om andra frågor än invandringen - när de åtgärder som föreslagits verkligen har genomförts och fått effekt. Först då kan jag avgöra hur jag ska rösta. 

(Kan tillägga - som en friskrivning - att jag inte har något emot en generös flyktingpolitik. Men det handlar i första hand om värdighet i mottagandet samt att inte svenska medborgares välfärd påverkas för mycket. Detta gäller särskilt beträffande dem som färdats hit genom kontinenter och där passerat ett stort antal trygga och säkra länder. I övrigt bör vi göra mer för att hjälpa de som verkligen har det svårt i de krigsdrabbade länderna och deras närområden). 
    Vi får se hur det utvecklar sig framöver. Jag skulle dock aldrig lägg min röst på något borgerligt alternativ ( och dit räknar jag SD)

Situationen i Sverigehat varit mycket märklig de senaste 5-10 åren. S och M som traditionellt varit för väl reglerad invandring he känts sig nödgade att stå på C resp Mp:s politik för att inte bli kallade rasister. Nu he det uppenbarligen svängt. Tes - antites -syntes?

Om vi ska ha kvar Schengen måste EU styra
    upp invandringen så att den sker till EU som helhet och inte till enskilda lände. Inget EU-land befinner sig i krig så det måste ju kunna gå. Annars blir alla tvungna att slå igen sin gränser.
Svar på tråden om det vore val idag,vad skulle du rösta på?