vindruvan skrev 2016-01-27 19:24:16 följande:
Som pedagog hade jag aldrig accepterat en "inskolning" med en förälder som kommer en dag, vinkar och går. Så jobbar man iaf inte idag. Handlar om mkt mer än att barn ska fixa fsk.
Nej hon hade nog inte rymt dit då hon gissningsvis inte visste vad fsk betydde och innebar.
Roligt att ni uppskattar verksamheterna för era barn men (friska) föräldrar är bättre för så små barn det kommer man inte ifrån.
Glad att era barn är trygga och glada.

1 Självklart satt jag i personalrummet. Pedagogerna bara skratta för hon sola likson in sig själv.
2 Rymt självklart skoja jag (trodde det var uppenbart) Men hon var med och hämta och lämna varje dag så hon visste var hon var. Hon började vägra gå hem från det "där roliga stället" redan innan hon börjat.
3 Vi är ovanligt mycket med våra barn. Hade ingen barnvakt innan de börja skolan och vi har aldrig "egen tid" utan familjetid (åtminstone fram tills för ett par år sedan) då de började åka/flyga till sin mormor över loven. Då blev vi lite övergivna min man och jag.
4 Jag tror inte de hade mått dåligt att vara med oss som små men inte bättre eller. Det är jag helt övertygad om.