• Copyjulia

Hur gamla var era barn när de började förskola?

Hur gamla var era barn när de började på förskolan och hur gick det? Tyckte ni att det var en bra ålder?

Min son var 17 månader när han började och det kändes helt lagom. Han var rätt sen med det mesta och gick inte förrän han var 15 mån så han kändes lite yngre än sin ålder. 

Nu ska lillasyster eventuellt börja när hon är 15 månader.

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när de började förskola?
  • Vhenneroos

Min unge fick vara hemma fram till åldern 3 år, 9 månader och 1 dag.

Det gick galant med inskolning - nemas problemas. Vid den åldern hade mitt barn ett utbyte av förskolan och såg det roliga med att vara där.

• Wennerlof

Vår flicka började vid 12 månader, började gå runt 9.5 månad och inskolningen gick som en dans :)

• Frontline

Har 3 barn och dom började alla 3 vid 13 månaders ålder, inskolning gick på 2 dagar för alla. Dom trivdes från första dagen.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Cortouche

20 månader. Vi hade en svår inskolning. Min son ärväldigt blyg så jag tror att det hade varit lika svårt oavsett om vi skolat in tidigare eller senare. När det väl var över så har han trivts hur bra som helst på förskolan :)

• Linnis92

12 månader, gick hur bra som helst! Ska försöka med samma med lillasyster.

• Mika86

Första va 13 månader, kändes alldeles för tidigt men va tvungen då jag va oerfaren o tog ut för mycket fp egentligen. Han slutade när han va strax över 2 år o va hemma till han va fyra sen.

Barn två o tre fyllde 3 i samma veva som de skolades in, helt perfekt tyckte jag.

Barn fyra skolas ev in till hösten o är då 3,5 år

• Maddi

Våran började 2,8 år, inskolningen gick över förväntan och det var en bra ålder. De va då han visade intresse för andra barn. Syster ska börja när hon är 2 om vi får plats,

• jenny99

Första dotter var 1 år och 7 månader,hon gick 20 timmar/vecka.Andra var 2 år och 3 månader,gick 25 timmar/vecka.Bägge barnen har alltid varit lediga på de flesta loven.

• Alexi

Våra började vid 20 respektive 21 månaders ålder. Det funkade helt ok med inskolning och därefter men de har aldrig varit några "dagisbarn" som längtat till dagis förrän egentligen framåt femårsåldern.

Svar på tråden Hur gamla var era barn när de började förskola?