• Anonym (Besviken)

Abort eller Inte AKUT

Hej jag var tillsammans med en kille i 4 år och vi hade det rätt så bra ända fram till att han en dag kom och berättade för mig att han ska gifta sig med en annan kvinna utan förvarning, Fyra dagar senare var hans bröllop var helt förstörd.

efter ett tag misstänkte jag en graviditet och gjorde ett grav test som var positivt jag sa det till honom han bad mig först göra abort men sen så tyckte han att de e ok och behålla och att han fortfarande vill ha mig och han älskar mig.

Men det viktiga nu är att jag inte vet vad som är rätt för mig och barnet abort eller behålla?

Det är jobbigt med abort för mig och vill inte egentligen men med tanke på situationen så vill jag men kan inte besluta något hur skulle ni gjort i min situation ?

• Svar på tråden Abort eller Inte AKUT
  • Anonym (Arma barn ni är. ..)

Jag lider med dig min vän. Det känns så fel det han gjort mot dig. Och mot den kvinna som nu är hans hustru också... mycket fel av mannen!

Men gör inte abort. Gå till en församling och låt dem hjälpa dig. Du och lilla barnet kan få ett bra liv. :) Många varma kärleksfulla kramar till dig från en medsyster! Jag finns gärna för dig.

• Anonym (Inte abort)
    Anonym (J) skrev 2016-01-29 05:55:53 följande:
    Det finns många som ångrar sitt barn, om det är någon som snackar floskler här är det du.

Förstår mig inte på alla dessa abortmotståndare i det moderna Sverige, är ni supergamla eller bara sjukt konservativa?
    Glömde skriva att jag gjorde en abort för 6 år sen och ångrar den väldigt mycket. Jag tvekade, och mest pga praktiska omständigheter med orolig bosituation pga att jag just blivit lämnad, så valde jag abort. Men allt annat lugnade ju ner sig och det blev bara barnlängtan kvar.

Jag är verkligen inte abortmotståndare men tror att om man tvekar så ska man inte göra abort.
  • Anonym (J)
    Anonym (Inte abort) skrev 2016-01-30 19:40:43 följande:

Glömde skriva att jag gjorde en abort för 6 år sen och ångrar den väldigt mycket. Jag tvekade, och mest pga praktiska omständigheter med orolig bosituation pga att jag just blivit lämnad, så valde jag abort. Men allt annat lugnade ju ner sig och det blev bara barnlängtan kvar.

Jag är verkligen inte abortmotståndare men tror att om man tvekar så ska man inte göra abort.

Jag håller med fullständigt!
  • Anonym (bestämma själv)

Hej TS!

Jag förstår att du just nu befinner dig i en situation som du aldrig hade trott du skulle hamna i, och som du aldrig skulle valt frivilligt. Jag tror heller inte att någon till fullo kan leva sig in i din situation. Och även om någon till äventyrs kan det, så kan den personen bara svara på hur HON skulle gjort i den situationen. De har faktiskt ingen aning om vad som är det bästa för dig.

Det är något du måste bestämma själv, och jag tycker tipset om att försöka skaffa en samtalskontakt (det brukar finnas kuratorer knutna till sjukhusen) för att försöka bena ut detta är ett bra råd. Det är viktigt att du verkligen gör det du vill, och inte det du tror att andra förväntar sig. 

Kramar!

• Anonym (Besviken)

Hej uppdaterar tråden lite.

Har bokat en abort tid och det är idag kl 7.00 som jag kommer att föda barnet.

Men jag vill inte mitt hjärta vägraaar vad ska jag ta mig till mår så himla dåligt är så ambivalent.....

Kommer barnet ge mig glädjen efter alla offringar jag kommer göra eller kommer jag må sämre efteråt JAG ÄR TRÖTT PÅ DEN SITUATIONEN.

Bebisen rör sig och känner inte för att stoppa allt med den samtidigt som jag vet att det är det rätta egentligen för allas skull hur Ska jag få mig själv att kunna göra det ??

• Emeff

Känner du bebisens rörelser? Hur långt gången är du??

• Anonym (Besviken)

17 veckor är bebisen

Emeff skrev 2016-02-13 05:05:55 följande:

Känner du bebisens rörelser? Hur långt gången är du??

• Anonym (Besviken)
    nevermind skrev 2016-02-22 15:52:50 följande:

Hur gick det TS?

jag mår inte bra alls.
    det gick inte att göra aborten pga mitt psyke så nu sitter jag här och försöker förbereda mig för aborten.
    pratade med mamma och hon pratade bara om en massa skit t.ex om vad folk skulle sagt och hur hon skulle reagera och att detta kommer vara en skandal osv.
    jag kan inte klara av att döda mitt eget barn men klarar heller inte av att behålla mår så himla dåligt vem ska jag välja mamma eller bebis?
  • Anonym (kram)
    Anonym (Besviken) skrev 2016-02-22 16:48:20 följande:
    jag mår inte bra alls.
    det gick inte att göra aborten pga mitt psyke så nu sitter jag här och försöker förbereda mig för aborten.
    pratade med mamma och hon pratade bara om en massa skit t.ex om vad folk skulle sagt och hur hon skulle reagera och att detta kommer vara en skandal osv.
    jag kan inte klara av att döda mitt eget barn men klarar heller inte av att behålla mår så himla dåligt vem ska jag välja mamma eller bebis?
    Vilken otroligt jobbig situation! 

Du kanske ska fundera över om du ska behålla barnet. Att ditt psyke säger ifrån så starkt kan vara ett tecken på att du innerst inne vill ha barnet. Det finns många ensamstående som uppfostrar barn på egen hand. 

Din mammas argument ger jag inte mycket för. Vad folk skulle sagt och att det skulle vara en skandal låter helt orelevant för ditt beslut. Det är liksom inte första gången en kvinna får barn som ensamstående. 
  • Anonym (Abort)

Jag hade gjort abort utan att tveka överhuvudtaget.

• Trolleri
    Anonym (Besviken) skrev 2016-02-22 16:48:20 följande:
    jag mår inte bra alls.
    Vadå en skandal? Vi lever på 2016 och värre saker har hänt här i världen än att någon ensamstående har fött ett barn. 

Gör det som du känner är bäst för dig. Vill du inte göra abort så gör det inte. Vill du göra det så gör det. 
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Abort) skrev 2016-02-22 18:23:22 följande:

Jag hade gjort abort utan att tveka överhuvudtaget.

Varför hade du gjort det då? kan du förklara din tanke!
  • Anonym (Abort)
    Anonym (Besviken) skrev 2016-02-22 23:17:05 följande:
    Varför hade du gjort det då? kan du förklara din tanke!
    Jag skulle inte vilja bli bunden till en idiot i minst 18 år. Skaffa barn kan jag göra tillsammans med en vettigare person.
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Abort) skrev 2016-02-23 00:10:39 följande:
    Jag skulle inte vilja bli bunden till en idiot i minst 18 år. Skaffa barn kan jag göra tillsammans med en vettigare person.
    jag håller med dig upp till 100% det är helt fel man att skaffa barn med och bli bunden i flera år och det är just varför jag tänker på abort men det är barnet som jag inte kan döda mår så dåligt över bebisen bara.
    kommer sakna att han rör sig i min mage och sakna att vara gravid med honom vill gärna se honom växa :( 
  • Anonym (..)

Jag tycker att det är fel med abort, i synnerhet sena aborter. Samtidigt, efter att ha skummat igenom dina inlägg, är jag tveksam till hur det barnet kommer få det.

Jag fattar inte vad det är för man som är pappa till barnet, var hittade du honom? Vem är han? Har han alltså gift sig med någon annan nu?

Och du mår uppenbarligen inte psykiskt bra. Allt verkar kaotiskt... :-/

Hoppas det reder ut sig för dig!

Svar på tråden Abort eller Inte AKUT