• emilwallgren

Tillsammans mot en miljon kronor

Tja! Tänkte skapa den här tråden för att alla skall kunna hjälpa alla med spartips i form av tillfälliga rabatter, erbjudanden, aktietips och övriga sätt att kunna nå upp till en miljon kronor. Alla vet någonting, och om man ger feedback här skall man också kunna få feedback tillbaka. Ett cleant, lärorikt och grymt forum för spartips dvs!

Välkomna!

/Emil Wallgren

• Svar på tråden Tillsammans mot en miljon kronor
  • Anonym (PEZ)

2019 gick otroligt bra.
    Swedbank robur technology gick 48%.
    Är lite förvånad att den redan gjort över 5% i år trodde den skulle gå ned.

• Anonym (*))

Någon som investerat i Powercell?

• Anonym (medelsvensson)
    Anonym (*)) skrev 2020-01-11 20:51:15 följande:

Någon som investerat i Powercell?

Japp, men mitt innehav ligger +299% just nu så jag funderar på att sälja.
  • Anonym (medelsvensson)
    Spanguolis skrev 2019-08-05 22:02:44 följande:

Bra avkastning får man i fonder, mellan 4-10% per år i snitt historiskt. Kan gå upp och ner vissa år.

Ännu bättre att välja aktier och köpa bolagen själv när dom är billiga, när det krisar på börsen, då ska man köpa fina stabila bolag. Då kan det gå upp lätt tvåsiffrigt. 

Kolla min blogg, jag skriver mycket om bolagen, analys och privatekonomi, nystartad!

tvamanadsloner.blogspot.com

Lycka till och hör av dig på bloggen om du behöver hjälp!

Du postar rätt många länkar till din blogg på forumet. Är ditt huvudsakliga syfte att locka läsare så du kan tjäna er pengar på annonser? Jämfört med tex. Cornucopia och Rika Tillsammans är din blogg ganska tråkig.
  • RealGunnarsson
    Iarwain skrev 2019-08-03 23:58:13 följande:
    Sedan har jag observationsposter i:
    Guld hos BullionVault
    Privatlån hos Lednify
    Solpaneler hos Trine
    Fastigheter hos Tessin
    Skog hos BetterGlobe
    BetterGlobe är ju ett pyramidspel läs mer här:
    www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/guld-och-grona-skogar-6954518
    och här:
    ihallandeinvest.se/inlagg/ar-better-globe-skandinaviens-varsta-pyramidspel-ponzi-scheme/

Eller här:
    magasinetfilter.se/granskning/guld-och-grona-skogar-del-1/
  • Iarwain
    RealGunnarsson skrev 2020-01-11 22:13:13 följande:
    BetterGlobe är ju ett pyramidspel läs mer här:
    www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/guld...
    och här:
    ihallandeinvest.se/inlagg/ar-better-globe-ska.../

Eller här:
    magasinetfilter.se/granskning/guld-och-grona-.../
    Jag är fullt medveten om att det kan vara ett "Ponzi Scheme" och skulle inte rekommendera någon att investera i BetterGlobe. 

Men jag är nyfiken, därför har jag en observationspost.
  • Spanguolis
    Anonym (medelsvensson) skrev 2020-01-11 21:35:23 följande:
    Du postar rätt många länkar till din blogg på forumet. Är ditt huvudsakliga syfte att locka läsare så du kan tjäna er pengar på annonser? Jämfört med tex. Cornucopia och Rika Tillsammans är din blogg ganska tråkig.
    Jag ville få fler läsare till min blogg, ja. Men inte för att tjäna pengar. Har haft bloggen i ett halvår och har inte fått några pengar, jag skriver för att jag tycker att det är roligt. Gillar du inte det så är det tråkigt. Finns många andra som gillar den. Jag vet att den är inte lika bra som vissa bloggar och jag försöker göra den bättre och bättre. 

Tillsammans med dom som läser sparar jag vidare till första miljonen.
  • Anonym (PEZ)
    emilwallgren skrev 2016-01-28 11:34:44 följande:

Tja! Tänkte skapa den här tråden för att alla skall kunna hjälpa alla med spartips i form av tillfälliga rabatter, erbjudanden, aktietips och övriga sätt att kunna nå upp till en miljon kronor. Alla vet någonting, och om man ger feedback här skall man också kunna få feedback tillbaka. Ett cleant, lärorikt och grymt forum för spartips dvs!

Välkomna!

/Emil Wallgren

Nu har det gått 5 år sedan du startade tråden, hur har det gått?
    Du borde ligga + det har gått rätt bra sedan 2016.
  • Anonym (PEZ)

Lyckades göra 45% på en fond förra året, tror den skulle gå ned men den är i år redan uppe över 15%

• Anonym (PEZ)

Är det ingen kvar i tråden?

• Anonym (slamkryparn)

Finns väl inte så många här som har ett korvöre att investera/är intresserade, gissar jag.

Själv är jag bara depp över fondras och elände, orkar inte ens kolla kurser.
    Men det rätar väl på sig någon gång och vi behöver inte pengarna nu i vilket fall.

• Anonym (x)

Funderar faktiskt på att köpa lite fonder nu när de ha gått ner... de borde ju gå upp igen, eller?

Tips på hur man ska tänka?

Vilka fonder kan vara "säkra kort"?

• Anonym (PEZ)

Vilka fonder har ni som har gått ned?

• Iarwain

En av mina portföljer är upp ca 50%, men mitt stora sparande, som ligger i index, ligger då givetvis back.

Jag gjorde en stor insättning i mars, inte på botten, men tillräckligt nära, för att inte påverkats markant av raset under första halvåret.
    Överlag ligger jag plus i år.

Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (slamkryparn)

Har legat rätt så likvid ett tag nu, men det var ren tur. Badrumsrenovering och bilbyte på gång som blivit försenat pga covid.

Borde verkligen engagera mig mer i familjens pengar men tyvärr blir det inte som man vill alltid. 

• Anonym (PEZ)

Hej.

Hur går det för er, fonderna verkar ju klara sig bra nu trots andra vågen av corona.

Svar på tråden Tillsammans mot en miljon kronor