Ingen medicin eller skrapning? Konstaterat missfall idag..
Hej.
Fick tyvärr reda på idag att fostret i magen inte fanns kvar längre, trodde jag var i vecka 11+3 men visade sig att fostret dött i v 7-8..hade en blödning tidigare under graviditeten, men då fick jag höra att det är normalt tidigt under graviditeten, gjorde bara ett graviditetstest som fortfarande visade potitivt en vecka efter det, så jag trodde allt var ok.
Iallafall, läkaren sa att det inte fanns mycket kvar av "rester" som skulle ut och att kroppen kommer sköta det själv nu när jag börjat få lite blödningar (började med bruna flytningar och ont i ryggen igår och fortsatte med lite blod på pappret och några små, små klumpar idag) Sen var det inte mer med det..
Men..vad jag kan läsa mig till så verkar det som att de flesta som får missfall får hjälp utav medicin för att få ut allt? Jag fick inget, var inte ens prat om det. Är det vanligt? Detta är mitt första missfall så jag har ingen aning. Läkaren sa bara till mig att komma tillbaka om 10 dagar ifall blödningen inte slutat så skulle dom kolla med ultraljud igen?
Är detta skött på rätt sätt? Någon som vet? Känner mig lite förvirrad :-/ tacksam för svar.