Det blir ingen bebis...
Har två barn i skolåldern med min man. Vi hade bägge ställt in oss på att det blir inga fler. Planerade för flytt från huset och in till stan om några år....Jag har precis fyllt 40.
Så plussade jag för 9 dagar sedan. Skulle nu vara i v 7. Denna graviditet var helt oplanerad, men jag blev så glad! Chockad men lycklig.
Så i lördags från ingenstans började jag blöda färskt blod. Kvällen innan hade vi sex för första gången sedan jag fick veta om graviditeten. Tänkte ett tag att det var det men sedan kom smärtan. Som mensvärk, i omgångar.
Nu känner jag mig alldeles tom. Utmattad. Hade hunnit ställa in mig på en till. Mammaledighet i höst. Berättat för min mamma som blev så glad, så glad.
Det skulle ju kanske gå att bli gravid igen men min man antyder att det inte är ett alternativ för hans del. Han känner sig för gammal.
Vill nånstans ställa tillbaka till all tacksamhet jag kände innan detta. Allt vi har. Men nu är det som om hjärnan bestämt sig för att det skulle bli en trea. Och alla grav.symtomen är kvar. Nån med ungefär samma erfarenheter? Missfall efter oplanerad graviditet och ändå en stor saknad och tomhet?