Ska min 9-åring ha kontantkort eller abonnemang?
Ja som rubriken lyder. Jag vet inte vad som är bäst att ha. Sen är frågan också från vilket företag . Vad har ni till era barn? Hjälp mig snälla! :)
Ja som rubriken lyder. Jag vet inte vad som är bäst att ha. Sen är frågan också från vilket företag . Vad har ni till era barn? Hjälp mig snälla! :)
Om du tänker betala, se det som en del av vecko/månadspengen, kör på abonnemang så att ungen aldrig blir utan möjlighet att kontakta dig. Kolla tele2 eller comviq med studentrabatt, ja även för grundskoleelever, och fastprisavtal.
Jag har tre och betalar bara 23 kr extra i månaden på mitt abonnemang för min dotters abonnemang. Även andra än tre kanske har liknande?
Kolla Wifog. Jag har det till min (snart) åttaåring. Jag vill inte lägga ut pengar på ett abbonnemang eller kontantkort varje månad (många kontantkort gäller bara i 30 dagar och sedan återgår det till de lite dyrare priserna).
Jag skulle tagit abonnemang, om ni kan hitta ett billigt. Brukar gå att låsa så att man inte kan ringa över en viss summa varje månad.
Kolla med samma bolag ni har abonnemang om man kan få bra familjepris :)
Jag känner att det viktigaste är att barnet alltid kan ringa utgående samtal. Att det inte plötsligt slutar fungera pga att pengarna är slut så att barnet inte kan nå dig. Är det kris så ska det alltid gå att ringa liksom. Inga undantag.
Sedan finns det ju olika lösningar. Hade nog personligen valt abonnemang, med obegränsad mängd samtal och fria sms.
Än så länge är det bara 11-åringen som har telefon av mina (snart 10-åringen får i höst när han börjar fyran).
Vi kör kontantkort och avslagen datatrafik. Så har hon inte wifi får de vara utan surfbiten.
Hon ringer extremt lite så jag fyller på en 100-lapp vid behov. Typ 2 ggr per år eller så.
Hos oss funkar bara telia (eller operatörer som nyttjar telias nät) så det gör ju valet lite enklare :)
Min dotter har kontantkort och avstängd datatrafik. Hon får 50 kr/mån. Tar de slut så är de slut. Vill hon ha mer så får hon jobba hemma (vi har lantbruk). Det fungerar jättebra, och hon har haft det i tre månader nu. Denna månad fick hon 100 kr då hon inte behövde fylla på alls förra månaden så hon förstår att spara.
Vi har ett familjeabonnemang hos Telia. Det kostade inte många kronor att lägga till ytterligare en telefon. Det är skönt att slippa tänka på att ladda det.