Abort - vad är det som är så fel?
Undrar hur ni resonerar och varför ni har kommit fram till att det är fel med abort. Det är ett liv men vad är det för liv? Så tänker jag.
Undrar hur ni resonerar och varför ni har kommit fram till att det är fel med abort. Det är ett liv men vad är det för liv? Så tänker jag.
Preventilmedel är inte alltid en garanti, våran unge blev till, trots att min sambo var på p-piller(prionelle), och hon är jävligt noggrann, sådan tur kan man ha(ej ironisk, dock tidigare chockskadad, haha) och abort är/var inget för henne.
Hmm, jag känner bara så starkt att det inte är rätt, det känns....onaturligt...fel. Varför? Hmm, för att det är ett liv jag släcker, något som om bara någon vecka har händer, ögon och ben.
Hmm, jag känner bara så starkt att det inte är rätt, det känns....onaturligt...fel. Varför? Hmm, för att det är ett liv jag släcker, något som om bara någon vecka har händer, ögon och ben.
Antar att du är strikt vegan då?
Nej
En gris har dna som är väldigt lik människans, praktiskt och taget våra kusiner
Dom har hjärtan, hjärnor, ben och ögon.. men du har inget problem med att dom får en metallbit skjuten i huvudet, halsen sönderskuren och blir tömda på blod och sen får sina kroppar styckade
Deras ruttnande lik paketeras och säljs som kött till dig, det är inte onaturligt och fel?
Kor? Kycklingar? Får?
1/3 av alla graviditeter slutar som missfall, vad är skillnaden egentligen mellan att hoppas på missfall för att man verkligen inte vill ha barn och att ta ett genomtänkt och medvetet beslut att avsluta graviditeten med ett par piller?
Jag är emot abort för egen del. Det är ett påbörjat liv för mig. Vem är jag att bestämma att detta ska avslutas? Jag är dock för den fria aborten och förstår att det finns kvinnor som gör det valet. Men för mig är det otänkbart.
Vad är det för stolligheter du skriver? Ingen hjärna? Hjärnan bildas redan vecka 5 i graviditeten. Då börjar även hjärtat att slå. Runt vecka 16-20 känner och föredrar fostret olika smaker. Efter vecka 20 känner barnet igen mammas röst.
Ja det är mammans kropp men det är inte hennes eget liv som avslutas vid abort utan barnets. Det är definitivt problematiskt. Ännu mer problematiskt är det att man inte kan lyfta frågan utan att bli utpekad som kvinnohatare och motståndare till kvinnans rätt till sin egen kropp.