Vad heter era barn i andranamn?
Vad heter ditt barn i tilltalsnamn och andranamn? Är andranamnen uppkallade efter släktingar eller annat?
Vad heter ditt barn i tilltalsnamn och andranamn? Är andranamnen uppkallade efter släktingar eller annat?
OLIVIA Eva Charlotte Matilda
Carl ARVID Napoleon
KERSTIN Margit Eva Linnea
ANNIKA Sonja Berit Eva
i andra (och tredje) namn heter de:
Ida Karolina
Martin Erik
Lilly Johanna
alla är släktnamn.
ARWEN Stina Saloni och NOVA Karolina Sajani.
Tjejernas pappa är från Indien och har därför fått var sitt indiskt namn (Saloni & Sajani).
CARL Anders Sören och Lars Anders GUSTAV. Anders är ett släktnamn, Sören efter farfar och Lars efter morfar.
GABRIEL Lee
BELLA Linnéa (Linnéa efter farfarsmor)
HAILEY Signe Maria (Signe Maria efter farmorsmormor)
CASEY Dale (Dale efter farfar som gick bort när han låg i magen)
Lion (tilltalsnamn) Bill Jimmy
Mellannamnen är släktnamn
Våra döttrar heter Rebecca Alice och Rebecca Ebba. De har fått mitt namn och ett eget. Ingen inblandning av släktnamn osv. så gör vi:)
Våra döttrar heter Rebecca Alice och Rebecca Ebba. De har fått mitt namn och ett eget. Ingen inblandning av släktnamn osv. så gör vi:)
Om bebis i magen är kille så blir andranamnen
Arne (sambons morfar) Erland ( min mammas morfar )
Och till tjej
Emma ( kompis som gått bort ) Linnea ( sambons farmor och mormor och min farmor )
Dahlia Esmeralda. Dahlia är tilltalsnamn. I min släkt finns en tradition att börja på E så det har vi följt och i princip har pappan fått gå bananas utöver det. :)
William Ulf, där Ulf är efter min pappa som har gått bort.
Eleonor Christina, Christina är från sambons släkt.
Alicia Linnea, linnea bara för att det var fint och vi inte kunde enas om något bra släktnamn, hehe ;)