Kan inte närvara på boupptäckning-vad händer då?
Fick idag veta att jag plus ca 20 st till ärvt en släkting. Jag kan omöjligt närvara på boupptäckningen och är då ombedd att fylla i en fullmakt till nån jurist som ska företräda mig Vad innebär det i praktiken? Har jag nåt att säga till om ang. vad som ska hända med all egendom? Avgörs det efter boupptäckningen kanske?
Jag är även ombedd att skriva under att jag godkänner testamentet, men det var så luddigt plus att jag inte vill att en av arvtagarna ska ärva så vad händer om jag inte skriver under? Klandra ett testamente-har man nåt för det egentligen? Personen ifråga skulle inte klara av att ärva så mycket pengar som jag misstänker att det rör sig om. De skulle gå till sprit och ges till andra alkisar h*n tycker synd om så allt skulle förfaras till ingen nytta alls! Personen ifråga är inte släkt med han som dog heller och ändå står det i testamentet att "xxxxxx ska vara med och ta arv efter mig enligt sin andel i arvsordningen". Om de inte var släkt kan det ju inte finnas nån arvsordning eller vad menas?
Tacksam för svar även om jag ska ringa juristfirman själv imorron-ville bara ha lite kött på benen först!