• DreamBear

Vanligt att barn kräks vid influensa?

Har troligen fått influensa i vårt hem. Både mannen och jag har insjuknat snabbt med hög feber och förkylningssymtom samt magont. Och dessutom trög mage.

Dottern är 2 1/2 år, fick hög feber idag. Ligger kring 39 och lite däröver. Åt bra ändå. Men så plötsligt kräktes hon rejält. Hon fick alvedon 15:45 och detta hände 19:00. Och hon hade 39,3 när hon fick alvedon, sedan gick det ned till 38,4 vid 17:30 och nu när hon kräktes hade hon 38,7 och lite senare 39,3.

Är det normalt?

• Svar på tråden Vanligt att barn kräks vid influensa?
  • Lemt77

Hon har kanske fått maginfluensa? En av mina pojkar kräktes när han fick hög feber ibland. Men det kom inte flera ggr.

• Holma

Barn kräks ibland om febern sjunker eller går upp fort

• DreamBear

Vi har varit hemma sedan onsdag kl 13 och inte träffat någon sen dess. Men vi är som sagt sjuka jag och mannen.

Kräktes vid 19, en gång, rejält.

• lövet2

Mycket vanligt att barn kräks vid influensa. Ännu vanligare vid halsfluss och ganska vanligt vid förkylning.

• scanmia

En av mina söner kräks nästan alltid när han får feber. Rätt trist och kladdigt, men man får helt enkelt vara snabb med febernedsättande för att han ska slippa kräkas. Alvedon finns som suppar och är väldigt praktiskt om barnet bara kräks upp medicin som det får i munnen.

• Natulcien

Ja, Vår 5-åring hade influensa för två veckor sen med väldigt hög feber. Kräktes en gång första kvällen.

• Vestra

Här har det kräkts när febern stigit fort. Jag var också sådan när jag var liten. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Kasperina

Min dotter kräks nästan alltid om hon får hög feber hastigt. Själv får jag nästan alltid migrän (och kräks av det) när jag har hög feber, så jag har lärt mig att ingen av oss får gå utan febernedsättande om febern passerar 39 grader oavsett allmäntillstånd

Svar på tråden Vanligt att barn kräks vid influensa?