Så vit skrev 2016-02-20 10:50:47 följande:
Jag har mått helt okej hela tiden. Inget illamående direkt och egentligen inget annat heller. Det som har känts mest är väl att jag har varit trött och det är jag egentligen fortfarande. Jag är jättestor för min vecka tycker jag och kommer nog inte kunna att dölja det på jobbet så länge till. Jag har redan gått upp 6 kg

. Det gör väl inte så mycket egentligen eftersom jag inte vägde så mycket från början men det är det att det redan känns i kroppen att jag bär på extra tyngd och om det fortsätter så här kommer jag att lägga på mig jättemycket och jag är orolig att jag kommer att bli så tung och ha svårt att gå osv. Är redan jätteandfådd nu för ingenting, hur blir det i v 30 liksom? Enligt min bm så har jag just nu bmi 23-nånting (kommer inte ihåg exakt), men när jag räknar själv så ligger jag på nästan 24. Räknar man bmi annorlunda när man är gravid?
Hur har du mått innan?
Äh tänk inte på vikten. Enligt min bm går man upp mycket antingen i början eller i slutet. Vissa lagrar fett tidigt, inget konstigt :)
Jag har mått illa och varit så trött. Jag minns knappt första tiden. ZzZzZz.
Jag är snart i v18 och jag har gått upp 3 kg sen inskrivningen, totalt 4 kg tror jag :)
Angående magens storlek så var jag så svullen i början (blev nog lite överstimulerad) så jag har haft typ samma form hela tiden haha! Men nu har livmodern verkligen börjat ta sig uppåt i magen så det är mer hårt nu än innan!
Jag tror inte man räknar BMI när man är gravid. Jag hade BMI 25 innan jag blev gravid och det var helt normalt ;)