• Elwiraty

Förlossningsgåva

Fick ni förlossningsgåva av er partner? Vad fick ni?

• Svar på tråden Förlossningsgåva
  • Emy88

Jag fick ett halsband där mitt första barns namn och mitt kommande barns namn stod. När värkarna blev tätare och tätar och det närmade sig att börja krysta fick jag gåvan, det blev väldigt känslosamt och gav mig extra krafter.

• Risgryn

Jag fick två fantastiska underbara ungar! Herregud så löjligt med en gåva för att du har fött barnet/barnen som du ändå ville ha..

• Guldbarb

Jag fick ett halsband i form av ett hjärta i guld och vitguld med bebisens månadssten :) jag hade inte förväntat mig något sånt men min sambos mamma hade pratat med min sambo om det och tyckte det var viktigt.

Gällande "fånigt" eller inte så kan jag se det "fåniga" i att kräva present för det men inte i att man helt enkelt fick något. Givetvis är bebisen glädje nog

• Pkb

Jag har inte fött än men min sambo/man lät ingravera mitt namn på ett armband som han bär när han fick reda på att jag väntar hans barn. Jag blev så himla glad. När jag fött vill jag låta ingravera barnets foto på en dogtag och ge till honom.

• fluu

En onge.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mälaröbo

Ni som tycker det är "löjligt" eller annat bara för att ni "aldrig hört talas om det": Måste det alltid vara en allmänt känd anledning för att ni ska ge/få en gåva? Jag både ger och får gåvor vid andra tillfällen än födelsedagar och jul, tex om nån klarat nåt de kämpat för länge, examen, körkort, viktnedgångar osv. Är det också löjligt?
    Har i många år gratulerat mina vänner till sina nyfödda med presenter till DEM och inte bara till barnet.
    Otroligt småsint att förlöjliga andras sätt att visa uppskattning!

• mliten

Jag fick en flaska champagne och det tar jag gärna igen denna gången. Mums.

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • Sommar15

Det förtar väl inte glädjen över ett barn bara för att man får en present också! Är väl alltid trevligt med en gåva och vill man inte ha nån så slipper man! Om man kämpat i många timmar med att föda (och varit gravid i månader som inte det är så kul det heller) och killen vill ge något så varför inte? Han fick ju barnet serverat på ett rätt så trevligt sätt ;)

Själv fick jag inget vid förlossningen men fick en extra fin födelsedagspresent när jag fyllde år några månader senare, ett smycke som nu är ett fint minne av både mitt barn och födelsedagen! En flaska champagne var ett bra tips, ska jag önska mig om det blir en nästa gång! :)

• LillaLoppi
    Mälaröbo skrev 2016-02-11 17:12:45 följande:

Ni som tycker det är "löjligt" eller annat bara för att ni "aldrig hört talas om det": Måste det alltid vara en allmänt känd anledning för att ni ska ge/få en gåva? Jag både ger och får gåvor vid andra tillfällen än födelsedagar och jul, tex om nån klarat nåt de kämpat för länge, examen, körkort, viktnedgångar osv. Är det också löjligt?

Har i många år gratulerat mina vänner till sina nyfödda med presenter till DEM och inte bara till barnet.

Otroligt småsint att förlöjliga andras sätt att visa uppskattning!

Håller SÅ med dig! :)
  • Ingrediensen

Jag har fått berlocker vid varje barn till ett armband som gått i arv, första berlocken är till min mormor (från morfar) när min mamma föddes, 1944. (Det har jag alltså fått av mamma). Tycker det är ett fint minne och en tradition.

Ni som säger att det är löjligt, sen när är det löjligt att ge någon man tycker om en present??

• Callo

Känner att det är ganska bittert att uttrycka att en förlossningsgåva skulle vara löjlig. "Den bästa gåvan är barnet" osv. Ja, givetvis är barnet det absolut bästa och finaste man kan få. För den sakens skull anser jag inte att det är löjligt om partnern ger en minnesgåva.

Själv har jag inte fått något. Inget jag kräver eller suktar efter heller. Är så upptagen med att fundera över förlossningen. Men tycker verkligen inte att det är löjligt om någon ger sin partner en gåva i samband med förlossning. Tycker det är ganska gulligt.

Svar på tråden Förlossningsgåva