• Anonym (vghjk)

Barnhelg och jag undrar hur pappan tänkte nu.

Min man har snöjouren och det ska snöa i helgen.
    De brukar ploga nattetid till största delen. På helgerna tar de gator etc på nätterna medan skolgårdar kan tas på dagen.

Denna helg har vi hans son. Jag har redan sagt att jag inte kan ta hand om hans barn, jag är nämligen borta hela lördagen. Grejen är att min man är optimistisk och tror att det ska gå bra iaf, men hur tänkte han att han skulle kunna ta hand om sin son om han plogar mellan  på natten och ca 8 på morgonen? Hans son vaknar kl 6, allra senast 6.30.

Och det allra jävligaste är att JAG får dåligt samvete, för det jag ska göra inbringar inte pengar, men är en sak jag lovat att göra och jag har bokat med ett antal personer som därför har avsatt tid denna helg. Dessutom vägrar jag ta ansvar för hans barn om han inte frågar innan.

Hans enda val är att sjuka sig, men då blir det inte plogat för firman han jobbar på är liten och de har fått en del av snöplogningen. Den enda andra (chefen) som kan ploga har just opererat sig och ligger med morfindropp så ett byte är det inte tal om. Vanligen delar de annars på det.
    Övrig personal som kan ploga har fått gå för firman har gått dåligt ett tag, därav att de överhuvudtaget gav sig in i plogsvängen.

Jaja, ville bara skriva av mig lite. Har ni tips på hur jag blir av med mitt dåliga samvete så skriv dem gärna

• Svar på tråden Barnhelg och jag undrar hur pappan tänkte nu.
  • BioBonus
    Anonym (mamma) skrev 2016-02-12 09:06:38 följande:
    Ts har bestämt sig för att mamman vill ha helgerna fria för att festa. Ts låter både svartsjuk och avundsjuk på mammans liv, kanske även lite bitter.....

Det kan faktiskt vara så att mamman behöver jobba på helgerna då det är dyrt att vara ensamstående mamma och pappan verkar inte vara någon större hjälp på något sätt.

Hon kommer med största sannolikhet att få utökat kontaktfamilj om pappan flyttar, detta då behovet av kontaktfamilj styr - inte mammans "vilja".

Har själv haft kontaktfamilj ca en kväll varannan månad när mitt barn var ledigt. 
    Vi kan väl förutsätta att TS känner personerna i sin närmsta omgivning något bättre än vad vi på ett anonymt forum gör?
    Och mamman har barnet en helg i månaden, så räknas man verkligen som ensamstående förälder då? Pappan har all övrig tid, om inte kontaktfamiljen träder in, så hur kan du säga att han inte hjälper till? Har du läst tråden eller vill du bara hacka på en bonusmamma för att det är kul?
  • Anonym (mamma)
    BioBonus skrev 2016-02-12 09:21:02 följande:
    Vi kan väl förutsätta att TS känner personerna i sin närmsta omgivning något bättre än vad vi på ett anonymt forum gör?
    Och mamman har barnet en helg i månaden, så räknas man verkligen som ensamstående förälder då? Pappan har all övrig tid, om inte kontaktfamiljen träder in, så hur kan du säga att han inte hjälper till? Har du läst tråden eller vill du bara hacka på en bonusmamma för att det är kul?
    Ja när en pappa har varannan helg så har mamman så gott som heltid anser jag. Hade det varit varannan vecka så hade mamman haft barn på deltid och detsamma för pappan.
  • Anonym (x)
    Anonym (mamma) skrev 2016-02-12 09:25:04 följande:
    Ja när en pappa har varannan helg så har mamman så gott som heltid anser jag. Hade det varit varannan vecka så hade mamman haft barn på deltid och detsamma för pappan.
    Men nu har mamman 1 helg, kontaktfamiljen 1 helg och pappan resterande tid. Hur får du det till att pappan har 2 helger och mamman resten? Vill du inte förstå?
  • BioBonus
    Anonym (mamma) skrev 2016-02-12 09:25:04 följande:

Då är det jag som missuppfattat boendet. My bad.

Men vi kan väl dock fortsätta förutsätta att ts känner sin omgivning bättre än vad vi gör? Och att hon inte vill ställa in sina planer sen länge för att pappan planerar annat med sitt barn kan väl omöjligt tolkas som att hon är svartsjuk/avundsjuk på mamman?
  • Anonym (....)
    Anonym (x) skrev 2016-02-12 09:31:28 följande:

Men nu har mamman 1 helg, kontaktfamiljen 1 helg och pappan resterande tid. Hur får du det till att pappan har 2 helger och mamman resten? Vill du inte förstå?

Mamman har barnet resterande dagar, dvs resten av tiden i månaden. Du vet en månad har flera dagar än 4 helger...
  • micromat
    Anonym (Pippi) skrev 2016-02-10 13:12:29 följande:

Så om barnets mamma oxå jobbar då ? Då ska hon ta ledig på sin barnfria vecka ?

Alla kanske inte har samma möjligheter som du ?

Givetvis får man i sådant fall ordna med barnvakt. Det är pappans ansvar i det här fallet att se till så att det finns barnvakt när han ska jobba och hans sambo ska iväg. Det om det inte går att byta helg med mamman.
  • Anonym (pepe)

Ts har bestämt sig för att mamman vill ha helgerna fria för att festa. Ts låter både svartsjuk och avundsjuk på mammans liv, kanske även lite bitter.....

Det kan faktiskt vara så att mamman behöver jobba på helgerna då det är dyrt att vara ensamstående mamma och pappan verkar inte vara någon större hjälp på något sätt.

Hon kommer med största sannolikhet att få utökat kontaktfamilj om pappan flyttar, detta då behovet av kontaktfamilj styr - inte mammans "vilja".

Har själv haft kontaktfamilj ca en kväll varannan månad när mitt barn var ledigt. 

Eller så behöver hon barnlösa helger för återhämtning att klara vardagen. Om hon väljer att festa för att återhämta sig så är det faktiskt hennes eget val. Jag kan tycka att det är destruktivt sätt att återhämta sig på men hon är knappast ensam om att välja den sortens återhämtning. Så länge det inte drabbar nån annan...
  • Anonym (vghjk)

Jag har känt mamman i tio år, dock relativt ytligt då vi inte har något gemensamt direkt.
    Mamman jobbar inte så att hon ska jobba denne helg är inte troligt, då har ho fått en anställning nyligen, men för mig är det vettiga då att säga det när pappan ringer för at fråga om byte av helg.

Jag vet att hon festar eller så fejkar hon bilder på sin facebook. Jag har inget emot att hon festar, men tycker att det är fel att festande ska gå före att ha sitt barn. men det är MIN åsikt, mamman får gärna ha sin egen om saken så länge hon inte festar när hon har barnet. (Fest för mamman = mycket alkohol)

Barnet har placering på förskola mellan 8-16 varje dag.

Kontaktfamilj ska styras av BARNETS behov, inte mammans. Barnet anses eg inte ha något behov men mamman anlitade advokat för att få det iaf. Den rättegången var vi med på och blev tillfrågade om vi kunde ta fler helger i månaden. Vi sa nej pga makens jour. Då fick mamman till sist igenom kontaktfamilj en helg i månaden samt en vardag i veckan. Mamman har nu fått, mer eller mindre mot sin vilja, en stödperson som ska komma tre dagar i veckan i början för att stödja henne i föräldraskapet.
    Har dock förstått att hon kan säga ifrån när hon vill sen men det vet jag inte säkert om hon kan och vad som händer då.

Det är då fan vad nyfikna vissa är och vad många antaganden som görs

Jag hoppas ni får en trevlig helg allihopa, även ni som verkar skriva enkom för att hacka

• Brumma

Hur kommer det sig att människor som överhuvudtaget inte känner de människor TS beskriver tror sig känna dem bättre än TS själv?

Jag vet väldigt väl vad min bonusdotters mamma gör på helgerna - varför skulle inte TS kunna göra det?

Hur fungerar en människa som du som direkt väljer att kalla någon lögnare för att du inte tycker om vad de skriver? För att DU inte har den erfarenheten andra kanske har?

Gör du även så i verkliga livet? Påstår att folk ljuger för att du inte varit med om saker själv?
  • Anonym (mamma)
    Anonym (x) skrev 2016-02-12 09:31:28 följande:
    Jaha........ så mamman har nästan aldrig barnet. Bara 3 dagar per månad. Då blir det ju en helt annan situation. Hade totalt missuppfattat! Sorry...
  • Anonym (Mia)
    Anonym (mamma) skrev 2016-02-12 10:43:03 följande:
    Jaha........ så mamman har nästan aldrig barnet. Bara 3 dagar per månad. Då blir det ju en helt annan situation. Hade totalt missuppfattat! Sorry...
    Anonym (x) skrev 2016-02-12 09:17:59 följande:
    Eller så kan det vara så att TS känner mamman, mamman har barnet en helg, kontaktfamiljen en helg och resten har TS och pappan. Så hur får du det till att pappan inte hjälper på något sätt? Hur skall pappan hjälpa mer? Ta mammans helg också?
    Alltså, mamman har nästan alla vardagar (någon dag med kontaktfamiljen) och pappan har varannan helg. Mammans varannan helg är hos kontaktfamilj. Är helt solklart och jag förstår inte hur någon kan missförstå ts?
  • Anonym (x)
    Anonym (Mia) skrev 2016-02-12 10:53:47 följande:
    Anonym (x) skrev 2016-02-12 09:17:59 följande:
    Eller så kan det vara så att TS känner mamman, mamman har barnet en helg, kontaktfamiljen en helg och resten har TS och pappan. Så hur får du det till att pappan inte hjälper på något sätt? Hur skall pappan hjälpa mer? Ta mammans helg också?
    Alltså, mamman har nästan alla vardagar (någon dag med kontaktfamiljen) och pappan har varannan helg. Mammans varannan helg är hos kontaktfamilj. Är helt solklart och jag förstår inte hur någon kan missförstå ts?
    Tydligen inte helt solklart eftersom det var mer än jag som missuppfattade det.

• Anonym (pepe)

Eller så behöver hon barnlösa helger för återhämtning att klara vardagen. Om hon väljer att festa för att återhämta sig så är det faktiskt hennes eget val. Jag kan tycka att det är destruktivt sätt att återhämta sig på men hon är knappast ensam om att välja den sortens återhämtning. Så länge det inte drabbar nån annan...
  • Anonym (mamma)
    Anonym (pepe) skrev 2016-02-12 12:16:04 följande:
    Som ensamstående singel mamma hade jag också valt att festa ALLA barnlediga kvällar. Vad ska man annars göra? Drömmer

Varför anser du det vara destruktivt? Jag tycker det är kul och avkopplande.
  • Anonym (pepe)
    Anonym (mamma) skrev 2016-02-12 12:44:44 följande:

Som ensamstående singel mamma hade jag också valt att festa ALLA barnlediga kvällar. Vad ska man annars göra? 

Varför anser du det vara destruktivt? Jag tycker det är kul och avkopplande.

Sen jag fick två barn blir jag bara tröttare av alkohol då det gör att jag sover sämre och sömn är det jag behöver mest. Men jag kan tycka att det kan vara skönt också att blåsa ur hjärnan med en fylla Nu var det ju iofs ingen som pratade om fylla och alkohol utan om fest, och det innebär ju inte automatiskt fylla men jag tolkade det så.

Jag kan allt komma på fler saker att passa på göra med barnlös tid men man får göra vad som passar en själv.
  • Zadre

Eller så är det precis så som TS säger.
    Det vi har att utgå ifrån är det TS har skrivit i tråden, då kan du inte sitta och anta att det är på något annat sätt.
  • seriösanvändare

Jaha, ännu ett dysfunktionellt föräldrapar som försöker lämpa över ansvar på en ny partner.

Alltså vad finns det för människor!?

Bra att du har börjat sätta gränser TS, du måste nog fortsätta med det om er relation ska funka.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (....)

Mamman har ju fortfarande alla veckodagar (utom en kväll i månaden).... Så tre dagar per månad är helt fel.
Svar på tråden Barnhelg och jag undrar hur pappan tänkte nu.