Att ljuga i boendeutredningen
Jag vill bara dela med mig av lättnaden man känner när man gjort rätt och undrat om man någonsin kommer att få cred för det.
I vår boendeutredningen satt pappan och hittade på och ljög en hel del. I princip hela utredningen ser man att vi talar emot varandra. Jag var helt uppriktig, talade inte illa om pappan och la fram konkreta anledningar till varför boendet skulle vara hos mig. Han fick mig att låta som en häxa som inte brydde sig om sitt barn och som var hur hemsk som helst. Han vände på mina argument och fick mig att låta helt konstig...
Han vann boendet.
Jag var ledsen och förvånad över hur man kan sitta och ljuga och lyckas manipulera socialtjänsten på det viset, men landade ändå i beslutet och bråkade inte om det. Barnet blev först ledsen för HEN ville gärna bo hos mig men jag var positiv och la fram fördelarna med att bo hos pappan.
Nu ett år efter domen har barnet mycket bestämt sagt till pappan att HEN inte vill bo hos honom och om inte HEN får flytta till mig så kommer HEN att rymma hit.
Under hela utredningen har pappan tydligen pratat illa om mig, försökt manipulera barnet till att inte vilja bo hos mig och nu blev det nog när barnet förstått vad som hänt
Så ett tips till er i samma sits som jag eller som sitter och ljuger är att bara vänta. Barnet går inte att lura.