Finns det verkligen ingen med EV pga samarbetssvårigheter som kan hjälpa mig?
Som rubriken lyder. Jag har skrivit innan men inte fått särskilt många svar. Kanske lättare om jag förklarar situationen kortfattat. Ligger i vårdnadstvist. Pappan och jag har gått på samarbetssamtal där FR tyckte att pappan inte samarbetade och rådde mig att gå till advokat vilket jag gjort. Pappan krävde från början varannan vecka vilket FR förklarat för honom att det inte fungerar om man inte kan samarbeta.
I tingsrätten gjorde jan en kovändning och drog ner tiderna vid hämtning och lämning varannan helg till minimala pga hans jobb säger han. Dessutom avsade han sig alla lov trots vår dotters vilja om halva lov hos honom.
Han vägrar att prata i telefon med mig men TR skrev att han skulle prata med mig varannan tisdag efter att han pratat med vår dotter om det fanns något att duskutera.
Det fungerar inte han lägger på om diskussionen inte blir som han vill. Om det ens blir någon diskussion. Så här har det varit sedan han träffade hans nuvarande för ca 3 år sedan att han har problem att prata med mig om vår dotter.
När hon är hos honom lämnas hon bort över en natt nästan varje gång.
Det pratas illa om mig framför vår dotter och vissa saker sägs direkt till henne om mig. Har påtalat att det inte är bra för vår dotter och att han får se till att det sluta men han menar att jag får ta den diskussionen med de det berör. Vilket är hans sambo och hans svägerska.
Vår dotters klass har problem med löss och det är en epidemi på skolan vilket vår dotter drabbats av flera gånger. Detta har jag velat diskutera med honom och försäkra mig om att hon blir behandlad på hans helg men det går inte att diskutera med honom.
Om han , de få ggr han har låtit mig komma till tals innan han lägger på luren så ska han prata med vår dotter först och sen mig. Han svarar inte på sms eller om jag skulle försöka få tag i honom. Han nonchalerar det. Påpekar jag något som min dotter sagt om hans beteende mot henne säger han att det är hon som missuppfattat. Sambon "frös" ut henne och pratade inte med henne på ett tag när hon var där. Sambon ville lära vår dotter att inte gunga på stolen genom att dra undan stolen när vår dotter reste sig och sträckte sig efter pärlor på bordet.
Vår dotter får inte vara i närheten av deras dotter utan översikt enligt sambon som står över dessa två och övervakar. Detta trots att min dotter inte gjort något.
Ja samarbetet kring vår dotter fungerar inte alls. Han blev tvungen att skriva på passansökan på TR, då hade han nekat det i ett år. Hans anledning var att passet hamnade hemma hos mig.
Kan detta räknas som samarbetssvårigheter?
Måste ju finnas någon som vet!