• Anonym (T)

Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?

Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?

En lady boy och transvestit gör ju allt för att se ut såsom en tjej eller kvinna. Men behöver man egentligen vara homosexuell om man nu råkar känna sig attraherad av en som lyckats göra sig så kvinnlig så att man tar han som tjej eller kvinna?

Ta t ex Oh i Trettio grader i februari. Många som är lady boy mm kan vara långt mycket feminina än de som faktiskt är *födda kvinnor rent fysiskt.

Men om man nu som man tycker om det kvinnliga och feminina hos en lady boy. Kan man då som man verkligen betraktas som homosexuell?

*Visste inte hur jag skulle skriva det. För visst vet jag att man även kan vara född som kvinna i en manskropp och tvärtom.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?
  • Anonym (T)

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta. Men om vi nu ändå ska ta oss till situationer öden som faktiskt finns och existerar. Så kan jag t ex nämna att det faktiskt finns "kvinnor" som föds utan vagina. 10 till 15 "flickor" föds t ex varje år utan det. För att inte tala om hur många "killar" som t ex föds utan att testiklarna vandrat ned, ja utan pung. Sedan finns det en uppsjö av olika variationer t ex "flickor" som har ej nedvandrade testiklar osv, osv. Så detta med kön min vän, är alltså inte så svart och vitt som du tycks vilja tro.

Om vi nu återgår till det här med "lady boy" eller transsexualitet dvs. ett tillstånd som kännetecknas av en motsättning mellan individens biologiska kön och den av individen upplevda könsidentiteten, ex "jag är en kvinna instängd i en mans kropp? eller tvärtom. Det handlar då övervägande om vad man alltså känner dvs något som har med knoppen och ens personlighet att göra.

Personligen så tycker jag serien "30 grader i februari" för att inte tala om Glenn visar vad det är frågan om ganska bra. Och jag är också övertygad att detta också är budskapet i serien. För tror att du mycket väl själv kan hamna i Glenns situation med det lilla du tycks känna till om detta med "lady boy".

Och detta tror jag bara för att du tycks fixera dig väldigt mycket på hur man ser ut mellan benen. Men detta med kön är precis såsom en skrev här tidigare så väldigt mycket mer än detta dvs. hur man ser ut där nere. Nej det har lika mycket med hur man t ex rör och för sig. Ja för att inte säga hur man talar mm, mm.

Som egna erfarenheter av detta, så kom jag i kontakt med detta för första gången då jag var på en date sida för att hitta thailändsk tjej. Nu kom inte jag så nära inpå som Glenn. Nej, men det var i alla fall så att jag lärde mig lite om hur omfattande detta med "lady boy" faktiskt är i Thailand. Själv blev jag förmodligen precis som många, många andra män mycket fascinerad över detta och ville lära mig mer.

Idag vet jag att det är ganska vanligt att män jobbar som kvinnliga modeller. Inte då bara i Thailand utan också här i väst. Några av världen högst betalda modeller på så sätt lär t ex i själva verket vara män. Och då i allra högsta grad också en fråga att kunna röra och föra sig som en kvinna. Men det finns faktiskt också kvinnor som såhär gör karriär som män idag, vilket jag har svårare att förstå.

Nu menar jag med detta att inte även jag skulle reagera om jag nu märkte att den som lyckats förföra och locka med mig var en man mellan benen. Men vad det är frågan om nu. Är ju faktiskt att det definitivt inte är så lätt som du tycks tro att veta detta innan. Det vet jag finns många som kan vittna om. Så på såhär sätt är Glenn i sin roll ingen slump.

• Anonym (LL)

Sex år senare.......... Har du TS kommit till klarhet över din sexuella läggning? Prövade du dig fram med en lady boy/shemale under resans gång för en ökad självinsikt om vad du egentligen föredrar? 

• Anonym (LL)

Endast jag * LL* som undrar om man är homosexuell om man känner sig kåt och tänder på lady boys i allmänhet? Drömmer

• Bacchanalia

Jag tycker inte det. Själv tycker jag feminina TS är väldigt attraktiva, men så fort de har manliga drag eller om ett porrklipp innehåller homosexualitet så tappar jag intresset direkt och slaknar. 

Klart man vet att de innerst inne inte är kvinnor, men det är något slags tredje väsen. Och attraktionen av dem gör en inte till bög om man inte attraheras av bögar. 

• Anonym (Njae)

Så länge man bara känner en omedelbar attraktion till det som på ytan verkar kvinnligt, kan man kanske inte kalla det för homosexualitet.

Men går det så långt att man faktiskt har sex med en ladyboy och upphetsas/njuter av de manliga delarna av dennes kropp är man knappast helt heterosexuell, nej.

En helt hetero man hade kunnat tycka att personen var snygg och så, men inte kunnat gå hela vägen till sex.

• Anonym (Nja)

Helt straight är du knappast. Inte om du är medveten om att tjejen föddes till man.

• Anonym (Transfobin kan man ha ändå)

Jag tror att man kan vara transfobisk fast man inte vill vara det. Man kan tro sig vara tolerant osv. men när det sätts på prov så är man transfobisk ändå. Jag har försökt ha en relation med en transkvinna. Jag var väldigt attraherad av henne på sätt och vis.  Men så fort hennes penis kom fram så tappade jag lusten. Jag kunde ha erektion före det, jag visste att hon har en penis men när den kom fram slaknade min egna och kroppen gick som i strejk. Stark olustkänsla och obehag. Försökte flera gånger men det blev så varje gång.

Hon föreslog att vi kunde göra saker där inte hennes penis var framme och det hade kanske funkat (det funkade ju med förspel med den typen av aktiviteter på mig) men jag kunde aldrig vara med henne fullt ut eller acceptera henne på grund av penisen så det kändes inte rätt det heller. Mitt hjärta sa ja, men min penis beslutade sig för att strejka.  

• Anonym (Nja)
    Anonym (Transfobin kan man ha ändå) skrev 2024-06-05 00:45:38 följande:

Jag tror att man kan vara transfobisk fast man inte vill vara det. Man kan tro sig vara tolerant osv. men när det sätts på prov så är man transfobisk ändå. Jag har försökt ha en relation med en transkvinna. Jag var väldigt attraherad av henne på sätt och vis.  Men så fort hennes penis kom fram så tappade jag lusten. Jag kunde ha erektion före det, jag visste att hon har en penis men när den kom fram slaknade min egna och kroppen gick som i strejk. Stark olustkänsla och obehag. Försökte flera gånger men det blev så varje gång.

Hon föreslog att vi kunde göra saker där inte hennes penis var framme och det hade kanske funkat (det funkade ju med förspel med den typen av aktiviteter på mig) men jag kunde aldrig vara med henne fullt ut eller acceptera henne på grund av penisen så det kändes inte rätt det heller. Mitt hjärta sa ja, men min penis beslutade sig för att strejka.  

Så du är transfob bara för att du inte tänder på skinnspik? Är bögar kvinnofobiska för att de inte går igång på kissimurra? Är lite samma logik där. 
  • Anonym ((transkvinna här))

Jag tror ordet alla letar efter är gynosexualitet = attraktion till kvinnliga kroppsegenskaper men vilket könsorgan personen har spelar mindre/ingen roll. Det är inte samma sak som homosexualitet (attraktion till samma kön och kropp), heterosexualitet (attraktion till motsatt kön och kropp) eller bisexualitet (attraktion till båda kön och kroppar).

• Anonym (Transfobin kan man ha ändå)
    Anonym (Nja) skrev 2024-06-05 00:51:48 följande:
    Så du är transfob bara för att du inte tänder på skinnspik? Är bögar kvinnofobiska för att de inte går igång på kissimurra? Är lite samma logik där. 
    Ja? Jag attraherades av henne i övrigt, ansiktet, ögonen,munnen, midjan, personligheten. Det var inte bara det att jag inte tände, utan kroppen gick som i strejk och jag blev illamående trots att jag kunde vara på bra humör innan penisen kom fram.

Är inte det transfobi så vet jag inte vad som är transfobi. En fobi är en stark rädsla för något, och jag hade en fobisk reaktion.
  • Anonym (r)
    Anonym (Transfobin kan man ha ändå) skrev 2024-07-02 16:43:00 följande:
    Ja? Jag attraherades av henne i övrigt, ansiktet, ögonen,munnen, midjan, personligheten. Det var inte bara det att jag inte tände, utan kroppen gick som i strejk och jag blev illamående trots att jag kunde vara på bra humör innan penisen kom fram.

Är inte det transfobi så vet jag inte vad som är transfobi. En fobi är en stark rädsla för något, och jag hade en fobisk reaktion.
    Skulle säga nej jag med. Du ville inte ha en kuk i ditt sexliv mer än din egen trots att du tände på henne i övrigt. Ovilja är inte samma sak som fobi. En lesbisk har inte fobi för kukar för att denne inte vill ha dessa i sitt sexliv.
Svar på tråden Är man homosexuell om man känner sig attraherad av en lady boy?