• Bea73

Hur vände ni ert barns negativa beteende? Tips tack!

Vi har en kille här hemma som under hösten i åk 1 blivit väldigt arg. Han har alltid varit ett viljestarkt barn, tidig motorisk, präglad och framförallt vetgirig. Förskoleklass var ett lyft från förskolan men nu en krachlandning. Arg på allt och alla. Det värsta är att har börjat slåss och kompisarna nu backar. Vad gör man, hur gjorde ni för att få det att vända igen?????

• Svar på tråden Hur vände ni ert barns negativa beteende? Tips tack!
  • Alexi

Sök hjälp, hos skolhälsovården eller så, för att ta reda på varför han är så arg. Om han inte kan berätta det själv. Mobbning?

• Bea73

Vi har bokat möte. Har oxå funderar på mobbing då han haft svårt med två andra killar. Det är mycket herre på täppan. Samtidigt vet jag att min son oxå kan...

• Nukkumatti

Jag upplever att kraven är högre i ettan, vilket gör att många är rätt trötta nu. Sportlovet kommer lägligt! Om ni inte kan vara lediga försök ha lite lugn kvalitetstid med honom, kanske åka bort en sväng. Det kan vara lättare för honom att känna efter och prata om det om han får lite distans.

• bill bo bag

Big deal. Stalin dödade hur många människor? Tag inte livet så seriöst. :D

• Fru Ve

Försök gå till botten med hur det är i skolan med kompisar. Barn kanske inte jämt uttrycker så tydligt att de är retade/mobbade eller utanför, utan visar det genom andra dåliga beteenden. Hur har han haft det svårt med de andra killarna? Min son mobbades i Åk 1 men vi fick hjälp av skolan med detta genom kamratstödjargrupp så mobbningen upphörde. Han är en helt annan kille nu i Åk 2.

Svar på tråden Hur vände ni ert barns negativa beteende? Tips tack!