• OroligPappa

Varannan vecka

Har en fråga bara: Vi har varannan vecka och det har aldrig varit några problem. Nu fick jag ett mail att från måndag ska grabben bo heltid hos henne utan mitt tillkännagivande, det bara är så enligt henne. Jag har sagt jag hämtar på måndag.

Vart ska jag vända mig om det blir strul?

Har hon rätt att bara bestämma rakt upp å ner bara?

• Svar på tråden Varannan vecka
  • LHF
    OroligPappa skrev 2016-02-18 12:36:27 följande:

De va anledningen, han åker till och från skolan själv och jag anser att det inte är ett problem. Sköt ditt så sköter jag mitt sa jag bara och han tränar när han är hos mig.

Hon tycker alltså att det är ett problem att barnet åker till och från skolan själv?

Det är grunden till att hon inte vill att barnet ska bo varannan vecka?

Jag ser inte varför det faktum att barnet åker själv skulle vara ett problem.
  • LillaLoppi
    LHF skrev 2016-02-18 12:25:51 följande:

Lite smärtstillande kanske du har fått iaf?

Ja skratta, hosta och nysa är döden för mig också just nu. Tack och lov så har det inte behövt göras så ofta, förutom att skratta då.

Så, nu ska jag sluta vara OT. Krya på dig!

Ja det har jag, men det hjälper inte för smärtan kommer som hugg vid vissa ansträngningar. Hade den varit konstant hade smärtstillande varit mer effektiv.

Tack det samma!
  • OroligPappa

Det tror jag inte att hon tycker, inte uttryckt sig så att det skulle vara ett problem att han åker själv. Dessutom tycker han att det är roligt att åka själv och jag anser att han har egen vinning utav det. Lär sig att hitta hem från olika punkter i stan.

Så jag anser inte att det finns något problem.

LHF skrev 2016-02-18 12:41:07 följande:

Hon tycker alltså att det är ett problem att barnet åker till och från skolan själv?

Det är grunden till att hon inte vill att barnet ska bo varannan vecka?

Jag ser inte varför det faktum att barnet åker själv skulle vara ett problem.

• OroligPappa

Ville du ha ett målnr du kan gotta dig med i sängen?

LillaLoppi skrev 2016-02-18 12:42:36 följande:

Ja det har jag, men det hjälper inte för smärtan kommer som hugg vid vissa ansträngningar. Hade den varit konstant hade smärtstillande varit mer effektiv.

Tack det samma!

• LillaLoppi
    OroligPappa skrev 2016-02-18 12:47:48 följande:

Ville du ha ett målnr du kan gotta dig med i sängen?

Hon sökte i hela systemet för de åren, fanns inget. Men visst, skicka i PM du.
  • OroligPappa

Hoppas du vart nöjd å jag gjorde din dag!

LillaLoppi skrev 2016-02-18 12:49:32 följande:

• OroligPappa

Loppis vart tog du vägen? Jag väntar fortfarande på min offentliga ursäkt!

Tycker det är tragiskt att anklaga någon för att ljuga när jag delger dig FAKTA!

LillaLoppi skrev 2016-02-18 12:49:32 följande:

• LillaLoppi
    OroligPappa skrev 2016-02-18 13:57:09 följande:

Loppis vart tog du vägen? Jag väntar fortfarande på min offentliga ursäkt!

Tycker det är tragiskt att anklaga någon för att ljuga när jag delger dig FAKTA!

Du har inte delgivit mig ett jota. Är det förresten du som "ansökt" om att få "följa" mig på FL?
  • OroligPappa

Jag skickade ett PM till dig, kolla där du.

LillaLoppi skrev 2016-02-18 14:09:41 följande:

Du har inte delgivit mig ett jota. Är det förresten du som "ansökt" om att få "följa" mig på FL?

• OroligPappa

Jag har angett både målnr och att jag kräver en offentlig ursäkt här om att jag ljuger. Säger bara hur du funkar som person. Jag funkar tyvärr inte som dig. Jag kör med ärlighet och öppna kort som du borde förstå vid det här laget.

Både du och jag vet att jag har rätt!

Du som får leva med osanningen.

OroligPappa skrev 2016-02-18 14:11:58 följande:

Jag skickade ett PM till dig, kolla där du.

• OroligPappa

Jag har angett både målnr och att jag kräver en offentlig ursäkt här om att jag ljuger. Säger bara hur du funkar som person. Jag funkar tyvärr inte som dig. Jag kör med ärlighet och öppna kort som du borde förstå vid det här laget.

Både du och jag vet att jag har rätt!

Du som får leva med osanningen. Sorry citerade fel inlägg...

• OroligPappa

Tystheten talar sitt tydliga språk!

• LillaLoppi

Jag har inte fått nått mail, annat än från fl där det står att någon har ansökt om att få följa mig. Är det du?

• OroligPappa

Inte mitt problem att du inte hittar PM. Men vart vill du komma med att jag ljuger?jag har fortfarande en dom som säger växelvis boende. Tragiskt att hoppa på mig och anklaga mig för saker du inte har en endaste aning om.

Ska jag dumförklara dig helt?

LillaLoppi skrev 2016-02-18 15:01:32 följande:

Jag har inte fått nått mail, annat än från fl där det står att någon har ansökt om att få följa mig. Är det du?

• Fru Anna

Om du har en dom och hon inte följer den får du höra av dig till domstolen och begära verkställighet av umgänge.

• OroligPappa

Tack för konkret svar!

Jag vet hur jag går tillväga, fick svar utav familjerätten i förmiddags. Vad händer med en sådan? Någon erfarenhet?

Fru Anna skrev 2016-02-18 15:20:55 följande:

Om du har en dom och hon inte följer den får du höra av dig till domstolen och begära verkställighet av umgänge.

• Fru Anna

Det blir förhandling i rätten så en domare med nämndemän kommer att bestämma vad som ska ske. De kan också fastställa ett nytt umgängesavtal om jag minns rätt, men det är jag inte helt säker på. Kolla med domstolen, de vet.

• OroligPappa

Det är samma sväng som jag redan gjort alltså. Trist att behöva använda samhällets pengar för sånt ändamål.

Fru Anna skrev 2016-02-18 15:52:27 följande:

Det blir förhandling i rätten så en domare med nämndemän kommer att bestämma vad som ska ske. De kan också fastställa ett nytt umgängesavtal om jag minns rätt, men det är jag inte helt säker på. Kolla med domstolen, de vet.

• Fru Anna

Hoppas att hon kan besinna sig när hon får en kallelse till domstolen så att ni inte behöver komma till förhandling.

Svar på tråden Varannan vecka