• borgtwo

Är dom 4 sista siffrorna publika i Norge?

Det enda jag hittar på google är sidor som liknar eniro.se från Norge, till och med i Sverige kan man radera informationen där ifrån.

Är alltså inte personnumret en publik uppgift i Norge? Kan man ringa Norges skatteverk och fråga efter ett svenskt personnummer som emigrerat/flyttat till Norge osv. eller hur fungerar detta?

• Svar på tråden Är dom 4 sista siffrorna publika i Norge?
  • borgtwo
    Nyfikna72 skrev 2016-02-18 14:32:08 följande:

Har de personnummer på samma sätt då?

Det är en av sakerna jag undrar över, men inte riktigt kan hitta svaret på.

Är det någon idè att flytta till Norge undrar jag? Någon som vet mer?
  • Q1ung

Nej Norska personnummer har inte "de fyra sista" på samma sätt som svenska har.

Och vad menar du med om det är någon idé att flytta dit? beror väl helt på vad du har för planer. Det är dyrt här, så ska du bara flytta hit "för att" så nej, det är inte värt det.

• M1rella
    Q1ung skrev 2016-02-24 18:06:44 följande:

Nej Norska personnummer har inte "de fyra sista" på samma sätt som svenska har.

Och vad menar du med om det är någon idé att flytta dit? beror väl helt på vad du har för planer. Det är dyrt här, så ska du bara flytta hit "för att" så nej, det är inte värt det.

Dessutom har de fem sista siffror...
  • lalalovee

Jag bor i Norge och det är "sista" 5.
    Dock så används dom sällan, det dom går på här är födelsedatum och efternamn. Det finns ingen hemsida där du kan få fram någons födelsenummer. Men jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till?

Svar på tråden Är dom 4 sista siffrorna publika i Norge?