• Elinjosefine89

Beräknad i slutet av 2016

Hej plussade i lördags och är beräknad i slutet av året. Min första så kan ingenting. Så undrar om någon annan oxå är beräknad i slutet av året så man kanske kan följas åt ????

• Svar på tråden Beräknad i slutet av 2016
  • Erla
    Elinjosefine89 skrev 2016-02-23 12:27:32 följande:

Jo det har du rätt i får nog sluta googla! Tycker de är så mkt man ska tänka på äta de här men inte de här bla bla bla .. Men får ta de lugnt och vänta till barnmorskan men seriöst så tänker jag typ att jag kommer dit och dom bara du är inte gravid! Någon rädsla jag har men hon sa jag skulle lita på plussen. Gjorde två och fick två starka plus!

Juste sen har ja fått endel finnar i ansiktet men börjat avta nu! Annars känner jag mig gravidsvullen ibland och ibland bara ja är säkert inte ens gravid haha stört!

Självdå? :)

Jag säger dom BMm lita på plussen :) Den rädslan du beskriver är nog en ganska vanlig känsla tror jag. Jag känner den också och det gör säkert hundratals kvinnor till. Tyvärr är det ju så att google har en förmåga att spä på dessa rädslor lite mer :P Jag blev liksom inte lugnare för att jag hade googlat på alla symptom. 

Ja finnar är något jag också fått denna gången :) Hade inte det sist, vilket jag tolkar som positivt även fast man egentligen inte kan jämföra. Det är ju fortfarande ganska tidigt för oss så plussen har väl inte sjunkit in än :P Jag försöker att inte känna efter så mycket. Blir bara orolig så jag bara väntar och ser just nu. Ringer inte BM än på några veckor och tar inte ut något i förskott. Känns lite tråkigt att känna så, men jag vågar inte riktigt glädjas än pga sist gång. Då känns det bättre när man kan sitta här och glädjas av andras graviditeter :) Konstigt, men det lugnar på något vis.
  • Erla
    Erla skrev 2016-02-23 13:50:31 följande:
    Jag säger dom BMm lita på plussen :) Den rädslan du beskriver är nog en ganska vanlig känsla tror jag. Jag känner den också och det gör säkert hundratals kvinnor till. Tyvärr är det ju så att google har en förmåga att spä på dessa rädslor lite mer :P Jag blev liksom inte lugnare för att jag hade googlat på alla symptom. 

Ja finnar är något jag också fått denna gången :) Hade inte det sist, vilket jag tolkar som positivt även fast man egentligen inte kan jämföra. Det är ju fortfarande ganska tidigt för oss så plussen har väl inte sjunkit in än :P Jag försöker att inte känna efter så mycket. Blir bara orolig så jag bara väntar och ser just nu. Ringer inte BM än på några veckor och tar inte ut något i förskott. Känns lite tråkigt att känna så, men jag vågar inte riktigt glädjas än pga sist gång. Då känns det bättre när man kan sitta här och glädjas av andras graviditeter :) Konstigt, men det lugnar på något vis.
    Och förresten det här med vad man får äta och inte äta :P Det är faktiskt ganska lite man inte bör äta.
  • Elinjosefine89

Nä precis, försöker heller inte tänka så mycke men rätt svårt låta bli! Vill bara ha 7mars NU få de ordentligt bekräftat liksom. Ring boka tid när du är i v7 ungefär. Här fick man inte komma innan v 8 :/

• Erla
    Elinjosefine89 skrev 2016-02-23 14:51:59 följande:

Nä precis, försöker heller inte tänka så mycke men rätt svårt låta bli! Vill bara ha 7mars NU få de ordentligt bekräftat liksom. Ring boka tid när du är i v7 ungefär. Här fick man inte komma innan v 8 :/

Jag förstår dig fullt ut, men man får liksom bara hoppas på det bästa :)
    Ringde vecka 7 sist också och det var lite lagom. Fick komma in direkt, men hann bara med ett möte.
  • yeex

Väntar också första barnet, typ 27e 28e oktober någonting :D
    Alltså i vecka 5 nu bara, är precis som du orolig för mf, tänker typ inte på något annat.. googlar också för mycket, men blir lugnad, för oddsen känns ändå bra. de flesta graviditeter går trots allt bra :)

Har precis fyllt 23, pojkvän 26 :)

• Anonym (En till)

Beräknar mitt första i början av oktober. Barnet var inte planerat, den valde att flytta in själv helt enkelt. Så nu är det bara att förberedda sig mentalt och hänga med allt som händer ????

• Erla
    yeex skrev 2016-02-23 20:44:43 följande:

Väntar också första barnet, typ 27e 28e oktober någonting :D

Alltså i vecka 5 nu bara, är precis som du orolig för mf, tänker typ inte på något annat.. googlar också för mycket, men blir lugnad, för oddsen känns ändå bra. de flesta graviditeter går trots allt bra :)

Har precis fyllt 23, pojkvän 26 :)

Välkommen, skönt ändå att du blir lugnad :) oddsen är ju precis som du säger bra.

Tycker det är skönt att kunna prata om denna oron. Det brukar oftast nonchaleras i de flesta BF-trådar. Håller dock tummarna för att vi alla får helt normala graviditeter med en liten frisk bebis som ploppar ut så småningom ^^
  • yeex
    Erla skrev 2016-02-23 21:16:28 följande:
    Välkommen, skönt ändå att du blir lugnad :) oddsen är ju precis som du säger bra.

Tycker det är skönt att kunna prata om denna oron. Det brukar oftast nonchaleras i de flesta BF-trådar. Håller dock tummarna för att vi alla får helt normala graviditeter med en liten frisk bebis som ploppar ut så småningom ^^
    Jaha, tycker du? Läser om varvarannan som oroar sig hysteriskt, så himla synd, men är själv en väldigt ängslig person. MVC bokar ju i alla fall in oss gravida rätt tidigt, tänker att de inte hade gjort det om de inte räknade med en frisk graviditet. :) Har många symtom och tänker att det bådar gott, och går det inte.. nä då försöker vi igen, det gick ändå ganska fort att bli gravid (3e försöket). Hur lång tid tog det för er?
  • Erla
    yeex skrev 2016-02-23 22:06:32 följande:

Jaha, tycker du? Läser om varvarannan som oroar sig hysteriskt, så himla synd, men är själv en väldigt ängslig person. MVC bokar ju i alla fall in oss gravida rätt tidigt, tänker att de inte hade gjort det om de inte räknade med en frisk graviditet. :) Har många symtom och tänker att det bådar gott, och går det inte.. nä då försöker vi igen, det gick ändå ganska fort att bli gravid (3e försöket). Hur lång tid tog det för er?

Japp, har följt flera BF-trådar där oron inte fått ventileras pga att det kan stressa andra.

Är själv ganska ängslig, både nu och vid förra graviditeten och behövde/ behöver ventilera tankarna ibland. Upplevde en kämpig MA sist vilket spär på oron denna gången.

Sist gång var det oplanerat men välkommet och denna gången var det planerat och det tog sig på första försöket :) overkligt och häftigt på samma gång!
  • busans

vi plussade igår för första gången - men haft det på känn länge.

Fick MF i december i vecka 8 så det va lite jobbigt. Ska va i vecka 5 nu. Så hoppas verkligen att detta går hela vägen? vårat första.

• Kosmonauten

Hejsan!
    Hoppar in här om det är ok =)

Plussade för första gången i Söndags. Starkt! Enligt beräkningarna skall BIM vara idag eller imorgon, men ÄL måste ju inträffat bra mycket tidigare =P
    Kan inte för fem öre tro att det är sant, så jag har tagit inte mindre än fyra tester, varav två digitala. Alla väldigt positiva =)

BF beräknat till 1 november. =)

Svar på tråden Beräknad i slutet av 2016