Barnens första funderingar kring sex
Hej!
Har två barn, 7 och 10 år. Båda har börjat bli nyfikna på vad sex är för något (Ingen av dem har nån tanke på att ha sex själv utan de undrar bara av nyfikenhet).
Min tanke när minstingen i smyg med två kompisar gick in på en hemsida för sexleksaker för att där titta på dildos od och satt och fnissade i soffan var denna:
Kul med nyfikenhet, självklart har barn rätt i att undra och ta reda på. Men jag vill ju inte att ni ska se ngt otrevligt/otäckt på nätet så jag vill vara med och kolla och förklara vad det är för något. Sagt och gjort, när kompisarna åkt hem sate jag mig med sjuåringen och sökte efter sex på nätet... men på sidor för barn/unga hittade vi mest om skydd/sjukdommar/kärleksbekymmer/läggningar od och det är ju på tok för tidigt då sjuåringen inte relaterar alls till sig själv ed ännu utan bara vill veta vad sex är för något. Porr ville jag inte söka på eftersom jag inte vill pressa på honom mass saker han inte alls trodde fanns (avsugningar/gruppsex od). Jag ville bara hitta någon vanlig kärleksakt med vanligt samlag så han fick sin nyfikenhet stillad men inte ens när jag söker själv hittar jag något sådant. Kollat efter filmklipp också. Tänker att det borde finnas någon youtubekanal ed med "pk-sex" för att stilla barnens nyfikenhet där de kan få titta och fnittra själva.
Vad tycker ni?
Har någon ngt förslag?