Har mitt barn Adhd?
Hej! Jag har en son som är 1 år och 9 månader och jag har funderat under en längre perioden han har adhd. Sedan han kunde börja krypa har han alltid varit mer aktiv än andra barn i hans ålder. Haft svårt att sitta still, utan ska jämt vara i rörelse. Han kan sitta långa stunder om vi sitter vid teven. Om vi sitter och äter kan han sitta max 15 min. Han klättrar överallt, både hemma, på förskolan och om vi är iväg och hälsar på någon. Och är vi och hälsar på till exempel mina föräldrar, eller någon annan som inte ha ett "barnsäkert" hem, så pillar han på ALLT , fast man har sagt till honom hundra gånger och han vet att han inte får. Han kan inte sitta någon längre stund i knäet, 10 minuter är hans smärtgräns ;) Och han sitter inte någon längre stund och leka med samma sak, utan blir uttråkad snabbt. MEN han får inga raseriutbrott, han slåss inte eller bits och han är nästan alltid glad. Han älskar människor och kan prata med vem som helst som han ser, är väldigt kontaktsökande. Och sig ord väldigt snabbt. Varje vecka lär han sig 2-3 nya ord, så här går det undan! En otroligt söt o go kille alltså, men med lite väl mycket energi! Är det någon mer som har/har haft en virvelvind i samma ålder? Hur gick det för er?