När tycker du att man är vuxen?
Nu menar jag inte när man är vuxen på pappret, utan vilken ålder du börjar känna att man är vuxen (eller varierar det?).
Vid ålder...:
Nu menar jag inte när man är vuxen på pappret, utan vilken ålder du börjar känna att man är vuxen (eller varierar det?).
Vid ålder...:
När man förstår att alla människor är olika och inser att det är en bra sak att alla inte tycker som jag.
Så åtminstone alla som aktivt hänger på FLs samhällsdel går bort då eller?
25.
När man inte plockar jordgubbar som sommarjobb längre.
I en annan tråd så är han vuxen vid 22 års ålder.
En svarade att en 22-åring inte är vuxen om hon träffar en man 50+
Varför är hon inte det?
Vid 22 får man rösta, och köra bil.
Att ge sig ut på vägarna i en bil är väl bland det farligaste man kan göra?
Jag träffade en 22-åring, och då var jag inte 50+
Jag var 47.
Det var många som inte tyckte att hon var vuxen.
Vid ålder...:
Tycker definitivt att man är vuxen vid 20 fyllda, då ska man ha flyttat hemifrån och börjat bygga sitt eget liv. Min son bodde hemma tills han var 25, och det var på tok för lång tid för mig. Dessutom hjälpte han inte till med hushållssysslor. Han hade inte lyckats fixa något jobb dessutom så jag bad honom gå till soc, så han kunde få hjälp med egen lägenhet. Sa åt honom att säga att jag (hans mor) och han inte drog jämt och att det därför ofta blev konflikter De hörsammade honom lyckligtvis.
Har aldrig känt mig vuxen. Har alltid känt mig som ett miffo.
Jag har jobb, lägenhet, flickvän och allt det där men allt är bara en stor röra. Jobbar bättre på jobbet än att jobba i min fritid, planering, ekonomi och sånt.
Men bottnar i en urusel uppväxt. Var väldigt mobbad och var utanför, blev misshandal och fick höra av alla (mina föräldrar, andra vuxna och klasskamrater) att jag var slarvig och lat hela tiden. Medan alla andra tydligen var "bra" som dom var.
I "vuxen" ålder har jag alltid känt en stress och panik och jag är "efter" alla andra.
Jag känner dock nu att trots medelålders att jag är bra på vissa saker i livet. Men har fortfarande bilden av mig själv som slarvig, lat och omogen. Även om kanske inte andra ser mig på det sättet.
När man tar ansvar för sitt liv och de vitala ting som livet består av. Finns tyvärr många vuxenbarn som inte gör detta alls.
När man tar ansvar för sitt liv och de vitala ting som livet består av. Finns tyvärr många vuxenbarn som inte gör detta alls.
Jag vill säga 25. För det var då jag började fatta vettiga, långsiktiga beslut.