Vinter16 skrev 2016-02-29 13:06:10 följande:
Nej jag köper inte receptbelagd medicin och väldigt sällan vårdcentralen, blir väll tandläkaren då och det betalar jag en hel del till som alla andra! Ja jag jobbar och betalar därmed skatt.. Och pengarna som är över går till skatta bilen, försäkringar på allt man har osv.. att jag dagligen har nytta av det kan jag verkligen inte påstå!
Man kan väl konstatera att du antagligen gått i skola?? Att du kör din bil på allmän väg? Att du iaf besökt vårdcentralen även om det inte behövts ofta - men den finns där ifall du behöver....och så även akutsjukvården/sjukhus.
Tandläkare - ja det är inte gratis direkt - men det du/jag betalar är ändå en bråkdel av vad det faktiskt kostar...
Branden ni hade, släckte ni själva eller kom brandkåren?? Och den inte kom så fanns den iaf bara ett telefonsamtal bort ifall det hade behövts.
Man hör detta så ofta "jag får inget för mina skattepengar". Vi är hemmablinda, bortskämda och naiva som tror att alla samhällsfunktioner "bara finns där". Vi har byggt upp, och underhåller dem gemensamt med våra skattepengar.
Och angående försäkringsbedrägeri....det är inte bara olagligt utan dumt. Alla kostnader som försäkringsbolagen har för utbetalda försäkringskostnader slår tillbaka på alla försäkringstagare i form av högre premier. Så även dig.