• Anonym (Mamma till flera)

17 åring utkastad. krävs på halva hyran. hjälp

Kort historia kort.

Min sambo har en som som ej är myndig än.
    Han bor hos mamman sedan 2 år. Pga av att han inte klarar av mig. Sambon o sonen träffas ofta o gör saker.

Mamman till pojken har träffat en ny man. Min sambos bror.
    Nu ska dom flytta ihop. Och sonen ska få egen lägenhet.

Nu får vi ett samtal där mamman kräver min sambo att han ska betala halva sonens boende kostnad.
    Han betalar idag underhåll.

Är min sambo skylldig o betala halva sonens boende kostnad för att mamman ska kunna flytta ihop med sin nya??
    Det är ju inget vi valt.
    Har givetvis erbjudit sonen o bo här. Men han vill inte. Han vill inte heller flytta med mamman.

Hur fan gör man i detta lägge??
    Vi har inte råd ? Och varför ska vi betala halva för mamman ska kunna flytta ihop med nya.

Kan soc hjälpa??
    Bostadsbidrag ?

• Svar på tråden 17 åring utkastad. krävs på halva hyran. hjälp
  • Anonym (!)
    Jw83 skrev 2016-03-03 19:21:30 följande:
    Tja.. Du vill lägga din tid på att kallas oss, okända människor, för patetiska. Du tycker att det är kul underhållning att lägga din tid på.

Jag tycker däremot att det är lite intressant att du så gärna vill försvara TS. En person som beter sig så illa mot sin omgivning.... Mitt detektivsinne säger mig att du är TS under annan användare kanske ;) ? Samma språkbruk...
    Exakt va jag tänkt , detta är ts med ett annat alias
  • Anonym (Tomten)
    Jw83 skrev 2016-03-03 19:21:30 följande:

Tja.. Du vill lägga din tid på att kallas oss, okända människor, för patetiska. Du tycker att det är kul underhållning att lägga din tid på.

Jag tycker däremot att det är lite intressant att du så gärna vill försvara TS. En person som beter sig så illa mot sin omgivning.... Mitt detektivsinne säger mig att du är TS under annan användare kanske ;) ? Samma språkbruk...

Javisst, jag är TS, och jag är också den som sköt Kennedy, och den okände soldaten och din riktiga pappa (sorry att jag berättar om det på det här sättet).

Nå't mer du vill att jag ska ta på mig när jag ändå är igång? Vore ju fint om du får känna att du knutit ihop alla trådar så du kan fira med en Ture Sventon temla och få hjältestatus i juniordeckarklubben!

Ja, det roar mig omåttligt att vuxna (?) människor kan vara så hängivna att "avslöja" en anonym person på en familjesajt. So what om TS blåser oss, vad påverkar det din eller min vardag?

Nåja, jag förstår att enligt din världsbild gör du något fint och ädelt, så jag ska sluta ifrågasätta dig och dina deckarkompisar nu.

Fortsätt att affirmera att du är en hjälte som kämpar för sanningen!
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 19:42:00 följande:

Exakt va jag tänkt , detta är ts med ett annat alias

Oooooh, ni HAR verkligen en deckarklubb! Jamen, hur gulliga är inte ni!!!!
  • Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 19:55:05 följande:
    Oooooh, ni HAR verkligen en deckarklubb! Jamen, hur gulliga är inte ni!!!!
    Deckare ? Behövs inte i så här lätta fall
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 20:01:34 följande:

Deckare ? Behövs inte i så här lätta fall

Ok, humour me; vilka språkliga likheter ser du mellan mina och TS inlägg?

Kom igen nu, hobby-Sherlock!
  • Påven Johanna

Det där är inte ts. Hon hade aldrig klarat av att skriva på det där sättet, samt vara nästan rolig. Jag tror inte att hon vet något om C-kurser heller. 

• Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 20:07:53 följande:
    Ok, humour me; vilka språkliga likheter ser du mellan mina och TS inlägg?

Kom igen nu, hobby-Sherlock!
    Vem har pratat språklighet ?
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 20:21:37 följande:

Vem har pratat språklighet ?

Din kompis Jw83 skrev i inlägg #169 att hen ansåg att jag och TS var samma person och angav "samma språkbruk" som skäl.

I inlägg #170 citerade du Jw83s inlägg och höll med om hens "upptäckt". Om nu "språklighet" inte är det du kopplar ihop mig med TS genom, vad är dina skäl till att jag skulle vara TS?

Snälla, berätta! Det är så spännande att se hur ni hobbydeckare arbetar!
  • Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 21:02:11 följande:
    Din kompis Jw83 skrev i inlägg #169 att hen ansåg att jag och TS var samma person och angav "samma språkbruk" som skäl.

I inlägg #170 citerade du Jw83s inlägg och höll med om hens "upptäckt". Om nu "språklighet" inte är det du kopplar ihop mig med TS genom, vad är dina skäl till att jag skulle vara TS?

Snälla, berätta! Det är så spännande att se hur ni hobbydeckare arbetar!
    Vad vill du höra ? Du är den enda som håller med o försvarar ts trots allt denna skrivit i olika trådar o det tyder bra på att ni är samma person
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 21:03:48 följande:

Vad vill du höra ? Du är den enda som håller med o försvarar ts trots allt denna skrivit i olika trådar o det tyder bra på att ni är samma person

Ok, det blir nog svårt för dig att ta fallet till rättegång med den bevisningen... Guilt by association funkar liksom inte.

Tror du ska lyssna till påven i det här fallet (och jag får passa på att tacka påven för nästan-berömmet jag fick!)
    Påven Johanna skrev 2016-03-03 20:13:16 följande:

Det där är inte ts. Hon hade aldrig klarat av att skriva på det där sättet, samt vara nästan rolig. Jag tror inte att hon vet något om C-kurser heller. 

• Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 21:11:31 följande:
    Ok, det blir nog svårt för dig att ta fallet till rättegång med den bevisningen... Guilt by association funkar liksom inte.

Tror du ska lyssna till påven i det här fallet (och jag får passa på att tacka påven för nästan-berömmet jag fick!)
    Påven Johanna skrev 2016-03-03 20:13:16 följande:

Jösses , vilken sekt är du med i ?
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 21:28:50 följande:

Jösses , vilken sekt är du med i ?

...eller så kunde du ha sagt "Ja, jag hade fel, du och TS är inte samma person".

Men du är tydligen varken smart eller ödmjuk!
  • Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 21:40:29 följande:
    ...eller så kunde du ha sagt "Ja, jag hade fel, du och TS är inte samma person".

Men du är tydligen varken smart eller ödmjuk!
    Ska jag ljuga ? Jag tror fortfarande att det är samma person
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 21:52:12 följande:

Ska jag ljuga ? Jag tror fortfarande att det är samma person

Hahaha, det är som att ha en myra på en pinne; den stretar och stretar men fattar inte att den inte kommer någonstans!

Nä, nu måste jag sluta, det här börjar likna lyteskomik.
  • Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 22:12:53 följande:
    Hahaha, det är som att ha en myra på en pinne; den stretar och stretar men fattar inte att den inte kommer någonstans!

Nä, nu måste jag sluta, det här börjar likna lyteskomik.
    Hej då ts
  • Anonym (Tomten)
    Anonym (!) skrev 2016-03-03 22:29:39 följande:

Hej då ts

Min syrra hade en planch på väggen med en apa i klänning och texten "det gör inget om man är lite dum säger mamma -bara man är söt"

Om det stämmer hoppas jag att du är bedårande!
  • Anonym (!)
    Anonym (Tomten) skrev 2016-03-03 22:49:03 följande:
    Min syrra hade en planch på väggen med en apa i klänning och texten "det gör inget om man är lite dum säger mamma -bara man är söt"

Om det stämmer hoppas jag att du är bedårande!
    Söt som socker
  • vår2012
    Anonym (Mamma till flera) skrev 2016-03-01 16:33:10 följande:

Måste klargöra.

Min sambo försörjer inte mig o mina barn.
    Jag får ut lika mycket som honom. Något vi inte behöver få in på här.

Vi har haft gemensam ekonomi sedan dag 1. Något min sambo ville.

Fast även om ni får in exakt lika mycket pengar varje månad så försörjer ju han dig och dina barn till stor del.
    Dina pengar skall räcka till dig och 5,5 barn medans hans pengar skall räcka till honom och 1,5 barn. 
    Du borde dra in pengar för fyra personer till om det skulle vara jämnt!

Du vet väl att det blir dyrare med fyra extra personer i ett hushåll? Mer mat, mer el, mer vatten, mobilräkningar, försäkringar....ja listan kan göras lång.

Du hade märkt detta om ni hade haft delad ekonomi....och det hade nog varit det bästa i ert fall. Inte kul för din sambo att alla hans pengar går till dina barn och du tjurar när han vill lägga lite pengar på sin egen son!

Han har alltså två av dina barn helt och fullt i 7 år och du har mage att gnälla!?
Svar på tråden 17 åring utkastad. krävs på halva hyran. hjälp