Anonym (h) skrev 2016-03-03 09:05:48 följande:
Har en bekant som hållit på sådär. Alltså gått på psykmedicin och druckit ändå, eller skippat medicinen några dagar för att kunna dricka i helgen.
Resultat = totalt kaos!
Alla är ju visserligen olika, och jag vet einte vilka alla mediciner han testat, men kan väldigt bra tro att mirtazapin kan ha varit en av dom.
För honom passade det INTE att göra, och hans fyllor brukade sluta i slagsmål, fyllecell, självskada eller att han slog sönder nåt.
För dej kan det ju visserligen kanske gå bra. Själv hade jag inte vågat chansa.
Då jag själv ätti mirtazapin blev jag dessutom så jävla dåsig att jag personligen inte hade haft lust att dricka.
Sen vad gäller hur snabbt det far ur systemet, ingen aning. kanske står i bipackssedeln? Men å andra sidan kan jag gissa att ju längre man ätit det, desto längre tar det innan det helt försvinner ur kroppen...
Du skriver att du blev dåsig av mirtazapin, jag har inte känt att tabletten gör nånting för mig, har ju visserligen bara ätit dosen 7.5mg i en vecka och därefter upp till 15 mg vilket jag bara har ätit i 3 dagar, så är väl kanske för tidigt att säga om den hjälper mig då dosen är väldigt låg och det står att det kan ta två veckor innan man känner av den.
Men med det sagt betyder det ju inte att jag kan reagera negativt tillsammans med alkohol.
Tack för svar.