• halfbaked

Vill träffa andra gravida Stockholm

Jag väntar mitt första barn, är 26 år och i vecka 18, bor strax söder om stan. Jag känner ingen annan som är gravid så det vore kul att hitta någon här att prata med som också ska få barn om ett par månader. Eller ifall någon kan tipsa om någon bra, diskret facebookgrupp man kan joina

• Svar på tråden Vill träffa andra gravida Stockholm
  • TwinkyIVF
    Blaack pearl skrev 2016-05-16 23:34:42 följande:

Jag mår ganska bra faktiskt men nu börjar de kännas jobbigt lite bäckenbesvär men annars går det bra hur mår du själv??

Va skönt :) Jag har haft foglossning sen vecka 15 men den känns helt okej nu men håller med om att det är väldigt tungt nu. Men samtidigt tycker jag stora magen och rörelserna nu är så coola :D
  • Tokgurkan
    halfbaked skrev 2016-03-05 20:48:43 följande:
    Runt Hägersten, när flyttar du? Var bodde du innan du flyttade till Stockholm?
    Jag bor också i Hägersten! Är 27 år, dock inte gravid än men försöker bli det :) hur länge har du bott i Hägersten?
  • Blaack pearl

Ja visst är det så haha min bebis är tråkig väldigt lugn i magen och rör sig sällan :/ har du gått upp mycket i vikt? Haha

TwinkyIVF skrev 2016-05-17 08:38:35 följande:

Va skönt :) Jag har haft foglossning sen vecka 15 men den känns helt okej nu men håller med om att det är väldigt tungt nu. Men samtidigt tycker jag stora magen och rörelserna nu är så coola :D

• TwinkyIVF
    Blaack pearl skrev 2016-05-17 10:39:50 följande:

Ja visst är det så haha min bebis är tråkig väldigt lugn i magen och rör sig sällan :/ har du gått upp mycket i vikt? Haha

Min är nog rätt lugn också i magen men dom rörelserna man får ;)

Ja tyvärr! Det är nog 20-25 kilo... Gjorde IVF behandling för att kunna få våra bebbe och då gick jag upp lite under behandlingen också. Så hade dålig start vikt! Du då?
  • Blaack pearl

Vad jobbigt :/ jo jag har också gått upp en hel del vet inte vad jag väger nu men ca 10-15 kg har jag gått upp dessutom har man ju en hel månad kvar så jag lär lägga på mig mer kg haha men jobbigaste för mig är när jag ska böja mig, ta på skorna eller resa mig upp börjar bli jobbigt :/

TwinkyIVF skrev 2016-05-17 11:52:50 följande:

Min är nog rätt lugn också i magen men dom rörelserna man får ;)

Ja tyvärr! Det är nog 20-25 kilo... Gjorde IVF behandling för att kunna få våra bebbe och då gick jag upp lite under behandlingen också. Så hade dålig start vikt! Du då?

• TwinkyIVF
    Blaack pearl skrev 2016-05-17 13:36:26 följande:

Vad jobbigt :/ jo jag har också gått upp en hel del vet inte vad jag väger nu men ca 10-15 kg har jag gått upp dessutom har man ju en hel månad kvar så jag lär lägga på mig mer kg haha men jobbigaste för mig är när jag ska böja mig, ta på skorna eller resa mig upp börjar bli jobbigt :/

Ja det märks att kroppen inte känner igen sig själv eller orkar lika mycket! Ja usch jag blir rädd vad det slutar på men men det är det värt :)
  • Blaack pearl

Ja självklart är det värt de :D

Var bor du förresten? :)

TwinkyIVF skrev 2016-05-17 18:53:37 följande:

Ja det märks att kroppen inte känner igen sig själv eller orkar lika mycket! Ja usch jag blir rädd vad det slutar på men men det är det värt :)

• TwinkyIVF
    Blaack pearl skrev 2016-05-17 21:23:15 följande:

Ja självklart är det värt de :D

Var bor du förresten? :)

Hässelby Strand :) Du i vällingby var det va?
  • Rosenblad

Kommer också köpa vår vagn på big baby i Sollentuna :) Kommer bli en bugaboo donkey duo. Men är inte gravid ÄN, däremot är allt planerat ;)

• TwinkyIVF
    Rosenblad skrev 2016-05-17 22:42:52 följande:

Kommer också köpa vår vagn på big baby i Sollentuna :) Kommer bli en bugaboo donkey duo. Men är inte gravid ÄN, däremot är allt planerat ;)

Va härligt :) En sån blir det nog om det blir två täta för oss. Ville dock inte köpa det från början då våra första nu som ska komma i juni är via IVF behandling så jag vill inte ta fram givet att det funkar direkt igen med nästa!

Men folk verkar så nöjda med den vagnen så det känns ju bra :)
  • Blaack pearl

Ja precis jag bor i Vällingby :D

TwinkyIVF skrev 2016-05-17 22:36:32 följande:

Hässelby Strand :) Du i vällingby var det va?

• halfbaked
    Tokgurkan skrev 2016-05-17 08:45:32 följande:

Jag bor också i Hägersten! Är 27 år, dock inte gravid än men försöker bli det :) hur länge har du bott i Hägersten?

Åh vad roligt! Knappt ett år så är rätt ny i trakten, hehe Du då? Hur länge har ni försökt?
  • Tokgurkan
    halfbaked skrev 2016-05-20 15:39:45 följande:
    Åh vad roligt! Knappt ett år så är rätt ny i trakten, hehe Du då? Hur länge har ni försökt?
    Härligt! Trivs du? Jag är uppväxt i Hägersten men bor i en annan del av Hägersten än där jag växte upp hehe. Har försökt i 2 månader nu så inte så länge, men är ändå otålig och vill att det ska gå nununu : - )
  • randigkatt
    Topcom skrev 2016-04-27 19:10:36 följande:

Ligga och kolla tv är ju mysigt det med :) här vaknar tjejen flera gånger per natt så jag känner mig mer död än levande! Hoppas att det snart blir lite bättre med sovningen för mamsen behöver sova :( har ni bestämt namn än på den lille?

Hallå igen. Det har varit lite kaotiskt här. En liten pojke Victor kom ut den 8 maj. Här får jag inte sova särskilt mycket heller, eller göra så mycket annat då bebisen kräver att bli buren typ khar ni bestämt namn på bebisen ?
  • randigkatt
    TwinkyIVF skrev 2016-04-28 10:48:01 följande:

Kul med en Stockholms grupp :)

Jag bor i hässelby strand och väntar första barnet 16 Juni , känns som att dom flesta ska ha innan här? :)

Jag bor i Vällingby och fick en son den 8 maj .
  • halfbaked
    Tokgurkan skrev 2016-05-21 09:34:25 följande:

Härligt! Trivs du? Jag är uppväxt i Hägersten men bor i en annan del av Hägersten än där jag växte upp hehe. Har försökt i 2 månader nu så inte så länge, men är ändå otålig och vill att det ska gå nununu : - )

Okej Ja, jag förstår det. Väntan är såå jobbig :-/ Vi försökte i 14 månader innan det tog sig, det var en pina :-P Nu är det ju också jobbigt att vänta på bf men mkt angenämare hehe
  • TwinkyIVF
    randigkatt skrev 2016-06-06 22:31:08 följande:

Grattis till pojken :)
  • Topcom
    randigkatt skrev 2016-06-06 22:31:08 följande:
    Wow! Grattis:D gick förlossningen som du förväntade dig?:)
  • randigkatt
    Topcom skrev 2016-06-07 09:06:49 följande:
    Wow! Grattis:D gick förlossningen som du förväntade dig?:)
    Hej,

inte riktigt, blev igångsatt. Först hände inget sedan gick det väldigt fort. Han kommm på 45 min..

Har ni bestämt något namn än?
Svar på tråden Vill träffa andra gravida Stockholm