• Anonym (Veronica81)

Önskar att hans unge inte fanns

Jag är så sjukt less på min sambos unge o allt som kretsar runt hen. Vi har bott ihop i 3 år och har varsitt barn.

Hans X har förstört så mycket för oss, fr.a för mig och deras barn.

Vi har gjort flera orosanmälningar. Hon har polisanmält min kille på falska grunder för att hon varit förbannad på honom och bara velat förstöra. bl.a för våldtäkt, sexuellt tvång, trakasserier mm
    Missbrukare som hon är (eller...VAR som hon själv påstår) så är hon väldigt manipulativ och nästlade sig till en början in i mitt huvud med sina snyfthistorier.

Jag önskar faktiskt, efter allt hon orsakat att hon bara kunde ta ungen själv så jag slipper se den. vare sig hon knarkar eller ej.

ADHD-unge som när han är hos mamma inte har några som helst rutiner eller får näringsriktig mat. Vi fick sluta med hens adhd-mediciner för att hen var för svajjig i skolan de veckorna hen var hos henne.

Nu förstår jag att vissa kommer tycka jag är en hemsk människa som inte tycker om eller känner såhär för ett oskyldigt barn. Men jag har offrat så sjukt mycket för att ungen ska ha det bra, ett tag stred jag för att hen skulle få bo hos oss på heltid, men då blev mamman sur iom att hon då skulle tvingas betala underhåll.

Jag älskar min kille och vill verkligen leva med honom, utan hans unge. Jag kommer inte lämna honom pga ungen utan får snällt härda ut de ca 10 år som är kvar tills jag kan sparka ut hen.

Jag fattar att ungen känner av mina obefintliga känslor för hen men det har gått så långt nu så jag orkar faktiskt inte bry mig.

Jag upplever tillochmed att min kille tagit till sig mitt barn mer än sitt eget. säkert pga alla konflikter med exet under och efter deras realtion. han ville inte ha det här barnet från början. Men det kan han aldrig svära sig fri från i mina ögon iaf. Om man vet hur barn blir till o man inte vill ha ett själv då låter man bli att knulla.
    Hade han inte haft det här egna barnet hade jag velat ha ett gemensamt med honom, men då blir jag juridiskt mer ansvarig för hans tidigare barn oxå o det vägrar jag.

Någon som är i samma sits eller har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Önskar att hans unge inte fanns
  • Anonym (Veronica81)

Jag förstod att det skulle bli såna här rekationer. Så typiskt alla duktiga förstå-sig-påare.

Men att leva med den här ungen är sjukt påfrestande. Hon är så sjukt påverkad av mammans beteende så hon beter sig mer o mer som henne.

Om man läser i föräldrabalken så jo, då blir jag automatiskt mer ansvarig för min sambos redan befintliga barn om vi skaffar ett gemensamt.

Vilka är ni att döma mig som person?! har ni levt med en unge som lever halva sin tid i missbruk utan regler och rutiner o som fötts med abstinens och diagnostiserats med div neurologiska rubbningar som ADHD och lätt aspberger.

Jag önskar att ungen inte var med i bilden, ja. Men inte för att hen inte förtjänar ett liv.

Jag vill att hon antingen bor heltid hos oss eller hos mamman. För just nu är det som att leva med en schizofren person varannan vecka.

Hen kommer efter i skolan pga mammans brist på förmåga att ta hand om henom och har svårt att leka med andra barn pga att hon inte har de sociala koderna. Om 10 är är hon 20 o då är det bara för hen att flytta ut eller hem till mamman, om vi fortf hänger ihop då.

Can't stand this kid!

• BioBonus
    Anonym (Veronica81) skrev 2016-03-17 10:29:51 följande:

Jag förstod att det skulle bli såna här rekationer. Så typiskt alla duktiga förstå-sig-påare.

Men att leva med den här ungen är sjukt påfrestande. Hon är så sjukt påverkad av mammans beteende så hon beter sig mer o mer som henne.

Om man läser i föräldrabalken så jo, då blir jag automatiskt mer ansvarig för min sambos redan befintliga barn om vi skaffar ett gemensamt.

Vilka är ni att döma mig som person?! har ni levt med en unge som lever halva sin tid i missbruk utan regler och rutiner o som fötts med abstinens och diagnostiserats med div neurologiska rubbningar som ADHD och lätt aspberger.

Jag önskar att ungen inte var med i bilden, ja. Men inte för att hen inte förtjänar ett liv.

Jag vill att hon antingen bor heltid hos oss eller hos mamman. För just nu är det som att leva med en schizofren person varannan vecka.

Hen kommer efter i skolan pga mammans brist på förmåga att ta hand om henom och har svårt att leka med andra barn pga att hon inte har de sociala koderna. Om 10 är är hon 20 o då är det bara för hen att flytta ut eller hem till mamman, om vi fortf hänger ihop då.

Can't stand this kid!

Och vad gör ni åt saken? Har ni stämt för boendet tex? 
  • Anonym (Driy)

Du är en del av problemet och inget annat. Du måste söka en samtalskontakt för detta där du får prata av dig. Gör det senast igår ;) Det är det enda som kan bättra på situationen.

• Anonym (...)

Tyvärr så kommer det bara bli värre med åren. Du kommer att bli gråhårig med trasiga nerver. Bli särbo varannan vecka om du vill fortsätta tillsammans med pappan.

• Anonym (V)

Varför skriver du hen och hon om vartannat?

• smulpaj01
    Anonym (V) skrev 2016-03-17 14:05:45 följande:

Varför skriver du hen och hon om vartannat?

Kanske är ts som är scizofren?  Drömmer
  • Anonym (vidriga människa)

Can't stand this kid!

Det här handlar inte om dig.
    Det handlar om ett barn, säkert ett jäkligt jobbigt barn.
    Det brukar barn som far illa vara.
    En dysfunktionell mamma och en bonusmamma som inte står ut med det.
    Stackars barn.
    Du bör försvinna ut ur barnets liv, med din attityd förstör du bara för barnet än mer.
    Du tillför inget till barnet,
    Bli särbo eller lämna relationen. 

Sen kan du kalla mig för förstå-sig-på-are om du vill.
    Jag kallar det för att se barnperspektivet, och sätta barnet främst.
    Något du också borde göra. 
  • Anonym (Driy)

Can't stand this kid!

Visst är det läskigt att andra förstår-sig-på bättre än du själv? Det tycker jag med. Speciellt när det är ganska uppenbart var D lösningen är.

Tror du att du är den enda som lever med ett "svårt" barn? Tror du att alla agerar som en skitunge (skitvuxen) själv bara därför? Tycker du att du beter dig ok?
  • Anonym (...)

Många här som levt med andras ungar from hell.. Hursomhelst ts så finns det nog ingen annan lösning än att bli deltidssärbo och överlåt allt käbbel med exet på din kille.

• Anonym (????)

Ni som anser att ts borde flytta ut och helst då igår, vad blir egentligen bättre för barnet ifråga?

Barnet kommer fortfarande bo tillsammans med en missbrukande mamma varannan vecka. Barnet kommer fortfarande inte få ordning på skolarbetet. Barnet kommer fortfarande inte kunna ta sin medicin.

Dvs alla de stora problemen för barnet kommer finnas kvar. Allt det som gör det svårt för barnet att växa upp till en fungerande vuxen kommer finnas kvar.

På vilket sätt kommer barnet få en bättre framtid av att ts flyttar ut?

• Tocaes

Nä, fy fan, jag tror jag smäller av! Hur kan man tänka så som du gör? Ni borde kämpa, kämpa och åter kämpa för att barnet får komma och bo hos er på heltid, om det är ett missbrukarhem hos mamman, om inget funkar då, som skola, mat osv... Självklart! Barnet måste komma först. Inte dina jävla känslor. Idiot!

Pappan verkar vara ett svin som stoppar huvet i sanden. Jisses jag vill vråla rakt ut! Pga sådana som er växer barn upp utan trygga förebilder och hamnar sen snett i samhället.

Skäms!

Svar på tråden Önskar att hans unge inte fanns